CTR در گوگل ادوردز موضوع پر اهمیتی است؛ اما بهتر است بدانید که CTR به تنهایی دارای مفهوم مستقل و جداگانهای است. در واقع CTR سنجهای است که با آن میتوان نرخ تبدیل کلیکها را در فضاهای مختلف وب سنجید. از این رو پیش از ورود به بحث CTR در گوگل ادوردز باید شناخت کافی از مفهوم CTR داشته باشیم.
CTR خلاصه عبارت Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است. به عبارت دقیقتر CTR به شما نشان میدهد که چند درصد از بازدیدکنندگان یک لینک، یک صفحه یا یک بنر تبلیغاتی روی آن کلیک کردهاند. به عنوان مثال CTR بنری که از 100 مرتبه نمایش 5 کلیک دریافت کرده است، 5 درصد میشود.
بیگمان CTR یکی از مهمترین معیارهای سنجش در فضای وب است. نیاز به توضیح نیست که افزایش CTR چقدر میتواند در بهبود درآمد یک وبسایت یا بنر تبلیغاتی موثر باشد. این موضوع به شکل دیگر حتی در کسب و کارهای سنتی نیز وجود دارد. طبیعتا بسیار مهم است که بدانیم تبلیغات ما برای چند درصد از مخاطبان جذاب است و چه تعداد از آنها به مشتری تبدیل میشوند؛ تا بتوانیم با تغییرات گوناگون این نرخ را به نفع کسب و کار خود افزایش دهیم.
تبلیغات ایجاد شده در گوگل ادوردز نیز دارای معیار CTR هستند. این معیار میتواند به صورت عمومی برای آگهی شما عمل کند؛ یا میتواند به صورت اختصاصی نرخ کلیک را بر مبنای هر کلمه کلیدی خاص در آگهی شما بسنجد. به هر حال هر چقدر CTR گوگل ادوردز شما بیشتر باشد، بازدید کننده بیشتری دریافت میکنید.
اگر تجربه استفاده از تبلیغات در گوگل را داشته باشید؛ حتما با نرخ کلیک کاربران روی آگهی خود (همان CTR) در گزارشهای ارائه شده روبرو شدهاید.
شاید همیشه این سوالات را داشته اید که آیا این نرخ طبیعی است؟ میانگین مناسب CTR چقدر است؟ CTR بالاتر بهتر است یا پایینتر؟ برای تغییر نرخ CTR چه باید کرد؟
در بازارهای رشدیافتهتر مثل بازار گوگل ادروز در آمریکا، میانگین این نرخ برای کلمات کلیدی و صنایع مختلف به صورت متوالی استخراج و منتشر میشود. اما در بازار ایران و برای زبان فارسی، هنوز عدد دقیقی از میانگین این نرخ شناسایی و استخراج نشده؛ و هرچه هست بر مبنای تجربه فعالان این حوزه به دست آمده است.
در نتیجه بهترین راه برای یافتن نرخ CTR منطقی هر حوزه فعالیت، دریافت مشاوره از متخصصین گوگل ادوردز در آن حوزه است. ارزش اطلاع از میانگین CTR در صنعت مدنظر شما، از این نظر است که کمک میکند تا بدانید وضعیت آگهی شما چطور است؛ آیا نیاز به بهبود دارد یا خیر و…
البته بررسیهای مختلف نشان میدهد که در حال حاضر میانگین CTR برای تبلیغات در گوگل ادوردز، حدود 2 درصد است. بر این اساس هر آگهی با CTR بیش از 2 درصد میتواند بالاتر از حد متوسط نامیده شود. به طور دقیقتر متوسط CTR در تبلیغات گوگل 1.91% برای آگهیهای جستجو و 0.35% برای تبلیغات بنری در سایتهای طرف قرارداد گوگل است. اما این عدد فقط متوسط این صنعت است. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی و بنا بر تجربه، یک نرخ کلیک خوب برای گوگل ادوردز بین 4 تا 5 درصد و در تبلیغات بنری سایتهای طرف قرارداد گوگل 0.5 تا 1 درصد است.
جالب است بدانید که میانگین CTR در گوگل ادوردز میتواند بر عملکرد آگهیهای آینده شما نیز تأثیر بگذارد. زیرا گوگل از دادههای تاریخی خود برای محاسبه میزان پیشبینی شده CTR استفاده میکند.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم میانگین CTR و همچنین سایر معیارهای کلیدی میتواند به طور گستردهای در صنایع مختلف متفاوت باشد. زیرا برخی از صنایع رقابتیتر از سایر صنایعاند. در نتیجه استفاده از تجربه متخصصان این حوزه و ثبت تجارب کسب شده میتواند در بهبود تجربه شما در مراتب بعدی ثبت آگهی موثر باشد.
این مسئله جواب مطلقی ندارد. طبیعتا هرچه نرخ تبدیل بازدید به کلیک شما بیشتر باشد مشتریان بیشتری به سمت شما خواهند آمد. البته این مسئله میتواند هزینههای کلی تبلیغات شما را نیز بالا ببرد؛ اما به دلیل الگوریتم خاص گوگل ادوردز، همزمان هزینه هر کلیک روی آگهی شما را کاهش میدهد.
طبیعتا CTR پایین باعث کاهش درآمد شما خواهد شد. همچنین کاهش CTR به معنای جذابیت کم آگهی شماست؛ و همین موضوع موجب کاهش امتیاز کیفیت آگهی شما در تبلیغات گوگل (Quality Score) خواهد شد. حتما بهتر از من میدانید که گوگل تعرفه هر کلیک را با توجه به قیمت پیشنهادی رقبا و همینطور امتیاز کیفیت آگهی شما تعیین میکند. در نتیجه همانطور که گفتیم CTR پایین به معنای افزایش تعرفه پرداختی به ازای هر کلیک دریافتی خواهد بود.
خیر. واقعیت این است که CTR بالا تنها یکی از شاخصهای مهم است. کمپین تبلیغاتی شما در صورتی موفق خواهد شد که سایر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) شما نیز بالا باشد. در واقع بالا بودن CTR در گوگل ادوردز در کنار سایر شاخصهای مثبت میتواند به بهبود نتایج مالی دریافتی از آگهی، به شما کمک کند.
در این میان از این موضوع غفلت نکنید که CTR بالا به هر قیمتی نیز خوب نیست. در واقع اگر CTR شما بیش از حد، از میانگین بازار بالاتر است؛ یعنی اشکالی وجود دارد! ممکن است متن آگهی شما گمراهکننده باشد؛ یا هدفگیری شما بیش از حد معمول وسیع باشد. حتی ممکن است مشکل از جای دیگری باشد.
به عنوان مثال فرض کنید آگهی شما جذاب و با کیفیت است و به همین دلیل CTR بالایی را تجربه میکنید. اما صفحه لندینگ شما برای آگهی بهینه نشده است، دکمه CTA در جای مناسبی قرار ندارد، قیمت پیشنهادی شما مناسب نیست، محصول شما کیفیت لازم را ندارد و… آیا در این شرایط بالا بودن CTR در گوگل ادوردز به شما کمکی کرده است؟
پس همانطور که پیش از این گفتم شما باید سعی کنید در تمام شاخصهای کلیدی عملکرد از امتیاز خوبی برخوردار باشید؛ تا بتوانید به موفقیت برسید.
من در مقاله ای که پیش از این در نوین مارکتینگ نوشتم درباره بهینه سازی دکمه CTA صحبت کردم پیشنهاد می کنم سری هم به این مقاله بزنید و درباره این موضوع مهم آنجا مطالعه کنید
CTA چیست؟ با تمام معجزههایش آشنا شوید
در نظر داشته باشید که زمانهایی وجود دارد که شما فقط میخواهید نرخ کلیک خود را به هر روشی افزایش دهید. مثلا ممکن است علت آن کمک به افزایش نمرات کیفیت، افزایش ترافیک یا به دست آوردن دیدگاه نسبت به یک محصول جدید باشد.
واقعیت مهم دیگر این است که لزوما روشهای زیر در هر شرایطی باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری نمیشود. در نتیجه جهت استفاده از آنها باید ویژگیهای خاص کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید و بر اساس مقتضای آن از این روش بهره بجویید.
با در نظر گرفتن این پیشفرض که سایر شاخصهای کلیدی عملکرد شما مناسب است و شما میخواهید CTR را با روشهای معقولانه بالا ببرید؛ در ادامه به معرفی روشهایی برای بهبود CTR در گوگل ادوردز میپردازیم که به سرعت میتوانند با افزایش CTR در گوگل ادوردز ترافیک وبسایت شما را بالا ببرند.
آگهی شما برای تعداد مشخصی کلمات کلیدی خاص نمایش داده میشود و کلیک میگیرد. در نتیجه انتخاب مرتبطترین کلمات کلیدی با آگهی، میتواند برای بهبود CTR در گوگل ادوردز به شدت موثر باشد. پیدا کردن این کلمات میتواند با جستجوی کلیدواژههای احتمالی در گوگل و بررسی موارد پیشنهادی خود گوگل و هیمنطور بررسی آگهیها و وبسایتهای رقبا انجام شود.
کشف کلمههای کلیدی منفی میتواند به بهبود CTR شما کمک کند. در نتیجه میتواند موجب کاهش هزینهها و بهبود نمرات کیفی آگهی شما شود. ما به زودی مقاله ای درباره متد های کشف کلمات کلیدی منفی در نوین مارکتینگ منتشر خواهیم کرد.
کلمات کلیدی منفی بخش مهمی از یک حساب کاربری سالم AdWords است. کلمات کلیدی به گوگل توضیح میدهد که چه چیزی را میخواهید؛ اما کلمات کلیدی منفی به گوگل میگوید که شما مطلقا با چه جستجوهایی نمیخواهید آگهیتان نمایش داده شود.
ثبت کلمات کلیدی منفی موجب میشود که آگهی شما هزینههای کمتری برای کلیکهای بیارتباط و مضر بپردازد؛ و از طرفی موجب بالا رفتن CTR آگهی میشود.
یک مثال ساده از کلمات کلیدی منفی کلیدواژه “تعمیر کولر گازی” برای کسی است که فروشنده این محصول است!
بسیاری از کلیکهایی که شما در رابط کاربری AdWords مشاهده میکنید از وبسایت google.com نمیآیند. بلکه از شبکه وسیعی از وبسایتهای شریک گوگل به نام شبکه جستجوی گوگل میآید (موتورهای جستجویی که از سیستم گوگل برای جستجوی وب استفاده میکنند.).
بعضی از این وبسایتها میتوانند با کیفیت باشند. در حالی که برخی از آنها اسپم کامل هستند. متاسفانه، گوگل اجازه نمیدهد که وبسایتهای شریک جستجوی خاصی را به فهرست سیاه خود اضافه کنید.
بنابراین شما فقط میتوانید بین بودن در این وبسایتها و نبودن، یک حالت را انتخاب کنید. در نتیجه کلید این تصمیمگیری در آن است که تشخیص دهید آیا شبکه شریک گوگل برای شما مناسب است یا نه.
البته حقیقت این است که به صورت پیشفرض بهتر است عطای این شبکهها را به لقایش ببخشید. هرچند در مواردی خاص با بررسی هر دو حالت ممکن است نتیجه دیگری حاصل کنید.
تایمر شمارش معکوس یک روش موثر در ایجاد حس اضطرار در کاربران برای ترغیب آنها برای کلیک بر روی آگهی شما است. جاناتان دین، موسس و مدیرعامل klientboost(یک آژانس تخصصی در زمینه تبلیغات PPC)، به شدت انجام این کار را توصیه میکند. البته توضیح چگونگی تنظیمات شمارنده معکوس در گوگل ادوردز از حوصله این مقاله خارج است.
به طور خلاصه در ابتدا شما باید مطابق تصویر زیر زمانی را برای شروع و پایان شمارنده معکوس آگهی خود انتخاب کنید.
آنچه در نهایت کاربران با آن روبرو میشوند چیزی شبیه تصاویر زیر است. در این تصاویر مشاهده میکنید که زمان یک آگهی به صورت معکوس کاهش مییابد.
جاناتان دین معتقد است که اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس آسانتر و بهینهتر از صرفهجویی در تعداد کاراکترهای آگهی است. او در پستی که در بلاگ خود نوشته است توضیح می دهد که تجربه استفاده از کانتر شمارش معکوس در آگهی Clarks America در جمعه سیاه، با و بدون تایمر معکوس یک افزایش 32 درصدی در میزان CTR را نشان میدهد.
بیایید نگاهی به جستجوی گوگل برای اصطلاح “اپل” بیاندازیم.
از پنج تبلیغی که اینجا مشاهده میکنید، کدام یک بیشتر برای شما مهم است؟ برای من تبلیغ شماره 3 و 4 این خاصیت را دارند. اگر توجه کرده باشید این دو تبلیغ با استفاده بیشتر از نماد iPad توانستهاند توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنند.
جاناتان لانگ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Market Domination Media، درباره اهمیت استفاده از نمادها برای جلب توجه مخاطب به تبلیغات چنین میگوید:
نمادها واقعا به آگهیهای تبلیغاتی (اگر از آنها به درستی استفاده کنیم) در برابر تبلیغات مشابه برای محصولات مشابه و یا خدمات مشابه، کمک میکند. در یک دریای متن، نمادها میتوانند یک آگهی تبلیغاتی را متمایز کنند و توجهات را به سمت خود جلب نمایند.
این پیشنهاد میتواند باعث اعتماد بیشتر مخاطب به آگهی شما شود. قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در URL یک آگهی به خوانندگان یک سرنخ دیگر میدهد که آگهی شما در مقایسه با سایر آگهیها ارتباط بیشتری به جستجوی آنها دارد. در نتیجه با اطمینان بیشتری روی آگهی شما کلیک میکنند.
یک مثال خوب از این روش نمونه زیر است که در مقالهای در وبلاگ Word stream نوشته شده شده است:
همانطور که در تصویر بالا میبینید، یکی از آگهیها از کلمات کلیدی در URL استفاده کرده است. حدس بزنید کدام یک از آنها کلیک بیشتری دریافت کردهاند.
تحقیقات Word stream نشان میدهد که از 580 هزار آگهی که آنها آن را تجزیه و تحلیل کردهاند؛ 33 درصد آنها از کلمات کلیدی در URL نمایش داده شده خود استفاده نمیکنند.
نویسنده این مقاله میگوید: “ما به طور پیوسته متوجه میشویم که تبلیغات دارای کلمات کلیدی در URL های نمایش داده شده، دارای CTR بسیار بالاتر از تبلیغات بدون این ویژگی هستند.”
من همیشه از اثر دکمه CTA شگفت زده شده ام. در تبلیغ در گوگل نیز استفاده از این روش میتواند بسیار موثر باشد.
فراموش نکنید که یکی از قویترین نیروهای موجود برای کلیک گرفتن از کاربر، رضایت و نیاز او نیست؛ بلکه توانایی در تحریک و تهییج او برای کلیک کردن است. استفاده از جملاتی برای بیان این درخواست و یا توصیف بخشی از آنچه که مخاطب با کلیک روی آگهی ما به دست میآورد، در این زمینه کمک کننده است.
این یک روش فوق العاده ساده است که میتواند در عرض چند ثانیه انجام شده و منجر به کلیک بیشتر شود.
در حقیقت جملات بالا بخشی از نوشتهای در مورد روانشناسی CTA بود که توسط جرمی اسمیت، یک مشاور حسابهای گوگل ادوردز، تهیه شده است. او در ادامه این جملات میگوید که ما میتوانیم روی کنجکاوی خوانندگان خود، با ارائه دلایل مختلف (مانند “دریافت اطلاعات بیشتر” یا “دانلود کتاب”)، روی ذهن آنها برای کلیک کردن کار کنیم.
گوگل (فراموش نکنید که گوگلیها به دلایل متعدد دوست دارند CTR تبلیغات شما بالا باشد)، پیشنهاد میکند که در متن تبلیغ خود از یک متن CTA استفاده کنید؛ تا مشتریان دلیل مشخصی برای کلیک کردن خود داشته باشند. به طور دقیقتر آنها در بخش راهنمای گوگل ادوردز میگویند:
آیا شما چیزی را برای فروش ارائه میدهید؟ پس به مردم بگویید که چگونه میتوانند آن را دریافت کنند. همینطور به مردم بگویید چگونه با شما تماس بگیرند.
یک CTA خوب میتواند تفاوت آگهی شما، بین کلیک کردن یا نادیده گرفته شدن باشد. پس اطمینان حاصل کنید کسانی که آگهی شما را میبینند دچار آن حس کنجکاوی میشوند؛ و روی آگهی شما کلیک میکنند.
همیشه یک رویداد یا مناسبت جدید پیش روی شماست. شما میتوانید رویدادهای ملی و منطقهای خود را لیست کنید و آگهیهای خود را با توجه به آنها مناسبسازی نمایید. اغلب مردم علاقه زیادی دارند که به مناسبتهای مختلف تخفیفهایی به دست آورند. عناوینی مثل جشنواره بهاره، تخفیف به مناسبت شروع مدارس و… از این دست است.
این موارد می تواند به شدت بر افزایش CTR در گوگل ادوردز تاثیر بگذارد.
وجود قیمت در یک متن آگهی به کاربر میگوید که کلیک کردن روی آن هزینه دارد. در نتیجه در اغلب موارد حذف قیمت از متن آگهی میتواند به افزایش CTR در ادوردز گوگل کمک کند. همچنین حذف قیمت در شرایطی که شما ارزانترین آگهی موجود در صفحه نیستید، بسیار موثر و مفید است.
به جای قرار دادن قیمت در آگهی، میتوانید پیشنهاد خود را با ارائه میزان تخفیف ارائه دهید. مثلا به جای اعلام هزینه 500 هزار تومانی، از تخفیف 20 درصد یا 50 هزار تومانی صحبت کنید.
چه کسی از کلمه رایگان بدش میآید؟ پس کافی است که بخشی از محصول یا سرویس را به رایگان ارائه دهید. یک کتابچه رایگان، هدیه رایگان یا مشاوره رایگان میتواند پیشنهاد خوبی برای افزایش CTR در گوگل ادوردز باشد.
اغلب مواردی که در این مطلب پیشنهاد کردم به خوبی کار میکنند. اما همیشه هم اینطور نیست. راهکارهای ما برای کسب و کارهای مختلف مطلق نیستند. مثلا بارها تجربه کردهام که در بعضی از کسب و کارها کلمه رایگان باعث کاهش CTR شده است.
پس آخرین و البته مهمترین نکته این است که هرچیزی را خودتان تست کنید. شما باید بتوانید تغییرات را رصد کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید. اینطور میتوانید مطمئن شوید که ترفندهای شما برای افزایش CTR در گوگل ادوردز چقدر موثر است.
در انتها فراموش نکنیم که هدف از افزایش CTR در واقع افزایش فروش و سودآوری است. در نتیجه CTR شما باید طوری رشد کند که موجب افزایش ROI شود. ROI خلاصه عبارت Return on Investment به معنای نرخ بازگشت سرمایه است. حقیقت این است که فارغ از میزان نرخ CTR در ادوردز گوگل، آنچه در این موضوع و در کل فعالیتهای بازاریابی اهمیت دارد، این است که با ایجاد تغییرات مختلف، نرخ بازگشت سرمایه شما بهبود پیدا کند.
به طور کلی دستیابی به ROI بالا از تبلیغات گوگل به موارد زیر بستگی دارد:
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. مباحث بازاریابی و ترکیب آن با دنیای دیجیتال، معمولا شامل گستره وسیعی از نظرات و تجارب میشود؛ من هم دوست دارم نظرات و تجارب شما را در این زمینه بدانم.
از محبوبیت همگانی استوریهای اینستاگرام در میان کاربران تا افزایش ناگهانی فرصتهای تبلیغاتی در این شبکه، همه و همه نشانی از موقعیت استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شماست.
چگونه میتوانید کسب و کار خود را به بهترین شکل در اینستاگرام معرفی کنید؟ و استفاده از اینستاگرام را به اوج برسانید. این مقاله تقریباً همه چیز را، از آغاز کار و طراحی راهبرد تولید محتوا تا ساخت نام تجاری و مشهور کردن آن در اینستاگرام را پوشش میدهد.
فهرست محتوا
چگونه حساب کاربری تجاری در اینستاگرام بسازیم
اگر همین حالا یک حساب کاربری معمولی دارید، راه اندازی حساب کاربری تجاری برای شما بسیار آسان است. با این کار شما می توانید به استفاده از اینستاگرام برای تجارت خود اقدام کنید.
در ادامه چند ترفند ساده برای بهینه سازی نمایه (پروفایل) تجاری برای استفاده از اینستاگرام آورده شده است.
نام کاربری و بیوگرافی شما
برای شناسایی راحتتر، بهتر است که نام کاربری شما در اینستاگرام دقیقا با نام کاربری شما در سایر شبکههای اجتماعی یکسان باشد.
اطلاعات دیگری که در نمایهی عمومی شما نمایش داده میشود، نشانی وبسایت شما (یک آدرس اینترنتی که میتوانید از آن برای تبلیغ یک کارزار یا معرفی بخش جدیدی از محتوای منتشر شده استفاده کنید) و یک بیوگرافی کوتاه است.
از بخش بیوگرافی برای بیان موضوع کسب و کار و کاری که کاربران میتوانند از اینستاگرام شما استفاده کنند بهره ببرید. همچنین میتوانید در این بخش هشتگهای اختصاصی خود را به کاربران معرفی کنیدتا از آنها برای استفاده از اینستاگرام استفاده کنند. برای آشنایی با انواع برندینگ های موفق در اینستاگرام مقاله : ۱۱ برندیگ موفق در بیو اینستاگرام را بخوانید.
در ادامه دستورالعملهایی برای ویرایش بخش بیوگرافی برای استفاده از اینستاگرام آورده شده است.
تصویر پروفایل شما
اگر تصویر پروفایل اینستاگرام شما، نشان تجاری (لوگو) کسب و کارتان باشد، بهتر است. استفاده از نشان تجاری برای تصویر پروفایل امکان دسترسی به شما در جستجو را افزایش میدهد، همچنین کسانی که در فیسبوک و توییتر دنبال کنندهی شما هستند هم به راحتی میتوانند با جستجویی ساده در اینستاگرام، نام تجاری شما را تشخیص دهند.
تصویر پروفایل شما به صورت خودکار توسط نرم افزار به شکل دایره بریده میشود، بنابراین مطمئن شوید که پس از برش عکس، مشکلی برای نشان تجاری شما پیش نمیآید. از آنجا که تصویر پروفایل در نرم افزار موبایل فقط 110 پیکسل قطر دارد، از تصویری بزرگ استفاده کنید که هنگام نمایش تصویر در اینترنت کیفیت آن پایین نباشد.
دنبال کردن کاربران
آخرین کاری که برای معرفی حساب کاربری خود باید انجام دهید، دنبال کردن گروهی از کاربران اینستاگرام است. افراد تأثیرگذار زمینهی کاری خود، مشتریان و سایر کسانی که به نحوی با کسب و کار شما مرتبط هستند را در اینستاگرام بیابید و دنبال کنید.
تنوع جمعیتی در اینستاگرم بسیار زیاد است، پس از درستی انتخاب افراد هدف مطمئن شوید. هشتگهای زمینه کاری خود را جستجو کنید و با نظردهی زیر عکسهای منتشر شدهی آنها و دنبال کردن افراد تأثیرگذار در کار مربوط به خود حضور خود را اعلام کنید. مطمئنم که از توان این روش برای افزایش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام متعجب خواهید شد.
اگر دوست دارید بدانید چگونه اولین گروه 1000 نفری فالوور ها در اینستاگرام را به دست بیاورید حتما مقاله : اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟ را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید.
حساب کاربری خود را تبلیغ کنید
آدرس حساب کاربری خود را به وبسایت و حسابهای کاربریتان در سایر شبکههای اجتماعی اضافه کنید و از آن برای تبلیغ متقابل استفاده کنید. همچنین میتوانید با انتشار پیامی در حسابهای کاربری سایر شبکههای اجتماعی، از کاربرانی که شما را دنبال میکنند بخواهید که شما را اینستاگرام هم دنبال کنند.
زمان حضورتان در اینستاگرام را در کنار حضورتان در سایر شبکههای اجتماعی مدیریت کنید
برای استفاده از اینستاگرام عملا باید برای آن وقت بگذارید و همین کار را سخت می کند بهتر است استفاده از اینستاگرام خود را به چند متخصص بسپارید تا بهترین نتایج ممکن را برای اینستاگرام تجاری شما به بار بیاورد. حتما با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ تماس بگیرید.
تعیین اهداف کسب و کار برای استفاده در اینستاگرام
تمامی تلاشها و کارهایی که برای استفاده در اینستاگرام انجام میدهید باید به راهبردهای هدف شما ختم شوند. چیزی که امیدوارید با استفاده از اینستاگرام به دست آورید چیست؟ اهداف خود را بر اساس نوع کسب و کار و اهداف تجاری خود تعیین کنید. برای مثال:
مهم نیست که به دنبال دستیابی به چه چیزی هستید و هدفتان برای استفاده از اینستاگرام چیست، مهم این است که اهداف خود را به شکلی دقیق، قابل بررسی، در دسترس، مرتبط و زمان بندی شده تعیین کنید.
طراحی راهبرد تولید محتوا برای استفاده از اینستاگرام
گشت و گذار در اینستاگرام و لایک کردن چند عکس و انتشار یک عکس از صورت سگ خانگی شما برای چهارمین بار در یک هفته، برای حساب کاربری افراد معمولی بد نیست اما برای حساب کاربری تجاری موضوع به شکل دیگری است.
اگر به دنبال ساختن یک کسب و کار و افزایش شهرت آن در اینستاگرام هستید، باید برنامهای ویژه برای بازاریابی و استفاده از اینستاگرام داشته باشید و نتایجی واقعی را برای کسب و کار خود ببینید. راهبرد تجاری شما باید چهار موضوع اساسی را پوشش دهد.
شما باید جدول زمان بندی مشخصی برای ارسال مطالب در اینستاگرام داشته باشید، اما سعی کنید که در ارسال مطالب افراط نکنید. بهترین راهکار، آزمایش پستها در ساعتها و بازههای زمانی مختلف و بررسی نتایج حاصل از ارسال آنها است. زمانی که بهترین برنامهی زمانی برای ارسال مطالب را پیدا کردید، میتوانید با ساخت یک تقویم محتوایی، زمان بندی مناسبی برای ارسال مطالب داشته و بدانید که چه زمانی، چه پستی را باید ارسال کنید. اینستاگرام یک رسانه است و استفاده از اینستاگرام تابع قواعد مدیریت رسانه است.
استفاده از پوستههای مختلف برای مطالب، باعث جذاب ماندن محتوای تولیدی شما برای دنبال کنندگان شده و به شما در دستیابی به اهداف مختلف کمک میکند. برای مثال، یک دبیرستان برای افزایش شهرت و نیز جذب دانش آموزان جدید باید از مباحث بررسی شده در کلاسها، خاطرات فارغ التحصیلان و امکانات مدرسه به عنوان پوستههای اصلی محتوای تولیدی استفاده کند.
آیا از ایموجیها در نوشتارهای خود استفاده میکنید؟ آیا از اصول دستور زبان در نوشتارهای معرفی نام تجاری خود استفاده میکنید؟ چه نوعی از تصاویر را منتشر میکنید؟ آیا ویژگی بصری خاصی در همهی تصاویر منتشر شدهی شما وجود دارد؟ سبک انتشار مطالب شما باید تمامی ویژگیهایی که نام تجاری شما را تعریف و تثبیت میکند را در خود داشته باشد. در بخش بعدی این مقاله، به تشریح جزئیات این مورد خواهیم پرداخت.
این راهبرد باید زمان و نحوهی تعامل تجاری شما با سایر حسابهای کاربری در اینستاگرام، از لینک کردن و نظر دادن روی تصاویر سایر کاربران تا مدیریت نظرات ارسال شده برای حساب کاربری خودتان، را پوشش دهد. نکته مهم: هرگز از شیوههای خودکار برای تعاملات استفاده نکنید. ما این روش را آزمایش کردیم و جواب مناسبی از آن نگرفتیم.
اینستاگرام محلی برای تولید محتوای بصری است، پس تعریفی جذاب و قابل تشخیص از نام تجاری خود بسازید. در ادامه چند روش سادهی برای انجام این کار آورده شده است.
ثبات بصری داشته باشید
بر اساس گزارشی که WebDam دربارهی محتوای بصری شبکههای اجتماعی منتشر کرده است، 60 درصد از نامهای تجاری برتر در اینستاگرام از فیلترهای مشابهی برای همهی پستهایشان استفاده میکنند. با استفادهی مداوم از فیلتری مشابه برای همهی مطالب، قادر خواهید بود که سبک تولید محتوای خاصی را برای خود تثبیت کرده و برای دنبال کنندگان قابل تشخیص شوید. از آنجا که هدف اصلی شما این است که کاربران اینستاگرام به محض مشاهدهی مطالب شما، روی آن توقف کرده و تصویر منتشر شدهی شما را مشاهده کنند (و از طریق نظر یا لینک دهی با مطلب شما تعامل داشته باشند)، هرچه مطالب شما سریعتر قابل تشخیص باشد، بهتر است.
حساب کاربری شرکت 33 Acres Brewing را مشاهده کنید، آنها برای همهی تصاویر از قابی سفید استفاده کرده و متونی با رنگ روشن را به کار میگیرند. با نگاهی گذرا به صفحهی اینستاگرام آنها، کم کم سبک نوشتاری آنها برای شما واضح و قابل تشخیص میشود، به این ترتیب اگر در هنگام جستجو در اینستاگرام، تصویری با این مشخصات را ببینید متوجه میشوید که مربوط به حساب کاربری این شرکت است.
نرم افزارهای ویرایش عکس تلفن همراه نظیر VSCOcam و Enhance فیلترهای اضافی و امکانات ویرایشی بیشتری برای کمک به ایجاد سبک تولید محتوایی خاص را فراهم میکنند. تصاویری که در سایر نرم افزارها ویرایش یا فیلتر گذاری شدهاند به راحتی در اینستاگرام استفاده می شود.
موضوع اصلی را انتخاب کنید
از نقطه نظر بصری، شما نیازمندید درباره محتوایی که مطالب خود را بر آن متمرکز کردهاید تصمیم گیری کنید. در برخی از موارد، انتخاب موضوع خیلی واضح است: شرکت تولید کنندهی لباس، تصاویر لباسهای تولیدی خود را منتشر میکند یا یک رستوران تصاویر غذاهایش را برای استفاده از اینستاگرام نشر می دهد.
اگر شما یک شرکت فعال در زمینهی سبک زندگی هستید، مجبور نیستید که محتوای مربوط به این موضوعات را منتشر کنید. مثلاً نوین مارکتینگ شرکتی برای ارائهی راهکارهای مدیریت شبکههای اجتماعی است اما در صفحهی اینستاگرام رسمی خود بیشتر به مقالات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ می پردازد.
برای نام تجاری خود هشتگ سازی کنید
در نهایت، یک راهکار ساده نیز وجود دارد که نیازی به تغییر بصری در محتوا و یا سبک تولید محتوای خاصی ندارد. راهکاری محبوب و ساده به نام تولید هشتگ نام تجاری. این مورد به این معنی نیست که نام تجاری خود را به هشتگ تبدیل کنید، بلکه موضوع این است که هشتگی بسازید که معرف نام تجاری شما باشد و دنبال کنندگان را به اشتراک تصاویر دارای آن هشتگ تشویق کند.
هوتسوت هشتگی با عنوان «#hootsuitlife» دارد. مدیران شرکت از کاربران خواستهاند که تصاویر محیط کار خود را با همین هشتگ منتشر کنند، درخواستی که منجر به تولید هزاران مطلب با این هشتگ شده است.
شرکت Poler Stuff نه یکی، بلکه 4 هشتگ اختصاصی (#campvibes، #adventuremobile، #bagitandtagit و #beneaththebrim) دارد. هشتگ #adventuremobile ارتباطی با هیچیک از محصولات این شرکت ندارد اما دربارهی کارکنان شرکت و زندگی بیرونی آنهاست. این هشتگ تا به حال صدها هزار مطلب اینستاگرامی را به خود جذب کرده است.
با مخاطبان رو راست باشید
کسب و کار شما در اینستاگرام با تقلید و تکرار سبک کاری سایر شرکتها موفق نخواهد شد. روشهایی که برای استارباکس و ردبول جواب داده است حتماً برای یک مؤسسهی مالی یا یک سازمان خیریه جواب نخواهد داد. به مخاطبان خود گوش دهید و بر اساس علایق و نظرات آنها فعالیت کنید. به روشهایی که برای شما در سایر شبکههای اجتماعی جواب داده، محتوایی که مخاطبان شما در اینستاگرام به اشتراک گذاشتهاند و روشهای تعامل آنها با رقبا و شرکتهای مشابه خود توجه کنید.
خلاقیت در تولید محتوای اینستاگرامی
عکس بگیرید، فیلتر گذاری کنید، آن را ارسال کنید! همین؟ شاید این روش برای زمانی که اینستاگرام هنوز مشهور نشده بود جواب میداد اما حالا این پلتفرم گسترش یافته و تعداد زیادی فرصت تجاری را برای انواع تعاملات و جلب توجه مخاطبان فراهم کرده است. در ادامه چند راهکار افزایش خلاقیت در تولید محتوای اینستاگرامی آورده شده است.
متن زیر تصویر (کپشن) را فراموش نکنید
شاید اساس اینستاگرام نوشتن توضیح زیر محتوای بصری باشد، پس نوشتن زیر هر عکس را فراموش نکنید. این متون فرصتی استثنایی برای بیان داستانی دربارهی کسب و کار شما هستند. نوشتارها در اینستاگرم به شما اجازه میدهند که تصویر را بسط دهید، به آن بال و پر دهید و حتی دنبال کنندگان خود را بخندانید (خصوصاً اگر در استفاده از ایموجیها متبحر باشید). همچنین میتوانید با نوشتارها تصاویر را به کسب و کار خود مرتبط کنید. برای اشنایی بیشتر با این موضوع میتوانید مقالهی 12 نکته برای نوشتن بهترین کپشن اینستاگرام را بخوانید.
از آلبومهای عکس و ویدئو استفاده کنید
شما میتوانید حداکثر 10 عکس یا ویدئو را به هر پست اینستاگرامی اضافه کنید، کاری که به کاربران امکان ورق زدن و مشاهدهی همهی آنها در کنار هم را میدهد. آلبومها به کسب و کار شما این امکان را میدهند که با ادغام تصاویر و ویدئوها داستان کسب و کار خود را روایت کرده و اطلاعات مربوطه را به شکلی جذاب منتشر کنید. در این باره نیز میتوانید مقالهی 5 راهکار استفاده از آلبومها برای تولید محتوای تعامل گرا در اینستاگرام را بخوانید.
با استوریهای اینستاگرام خطر کنید
استوریهای اینستاگرام با سرعت عجیبی محبوب شدهاند و به رقم 250 میلیون استوری در روز رسیدهاند، در نتیجه هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها برای کسب و کار شما وجود ندارد. محتوای قابل حذف و پخش زنده دو امکان عالی استوریهای اینستاگرام هستند که ابزاری مناسب اما خطر پذیر برای تولید محتوا و جذب مخاطب را در دسترس قرار میدهند. برای آشنایی بیشتر با این روش، مقالهی چگونگی استفادهی تجاری از استوریهای اینستاگرام را مطالعه کنید.
با افراد تأثیرگذار همکاری کنید
افراد تأثیرگذاری که به زمینهی کاری شما مرتبط هستند را در اینستاگرام شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. به آنها اجازهی ارسال مطلب در حساب کاربری خود را بدهید و یا با پرداخت هزینه در حساب کاربری آنها مطلب ارسال کنید. این کار به شما امکان معرفی کسب و کارتان به گروه جدیدی از مخاطبان را میدهد. از آنجا که افراد تأثیرگذار هزینههای کمی برای همکاری طلب نمیکنند، کسب و کارهای کوچک و متوسط میتوانند با افراد تأثیرگذار محلی (با دنبال کنندهی کمتر) برای تبلیغ کسب و کار خود همکاری کنند. برای آشنایی بیشتر با این راهبرد هم میتوانید مقالهی بازاریابی افراد تأثیرگذار در شبکههای اجتماعی را مطالعه کنید.
افزایش کارایی حساب کاربری با استفاده از تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات در شبکههای اجتماعی ثابت کرده است که روشی تأثیرگذار برای توسعهی کسب و کارهای جدید است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرقی نمیکند که هدف شما افزایش شهرت نام تجاری، افزایش بازدید سایت و یا افزایش تعداد دانلودهای نرم افزار تلفن همراه است، تبلیغات اینستاگرام میتواند به شما در جذب مخاطبان کمک قابل توجهی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد نیز میتوانید مقاله ی راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را بخوانید.
با استفاده از ابزارهای سایت ما میتوانید در زمان مدیریت اینستاگرام خود صرفه جویی کنید. با استفاده از یک میزکار خاص میتوانید تصاویر را با زمان بندی مناسب در اینستاگرام منتشر کرده، با مخاطبان تعامل کنید، کارایی خود را اندازه گیری کنید و تمامی حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی خود را مدیریت کنید. با ما در ارتباط باشید.
تعاریف در گوگل نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند، در شروع ماه اکتبر اعلام کردند، کلمات کلیدی دقیق ما دقت کمتری خواهد داشت و با کلمات متغیر کلیدی بیشتری مطابقت برقرار میکند. بیایید نگاهی به منظور این جمله بیندازیم.
برای این که این تغییرات در حساب کاربری گوگل ادز شما تأثیر نداشته باشد از دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ کمک بگیرید.
تبلیغ کنندگان همیشه متکی به نوع مطابقت کلمات کلیدی هستند تا مطابقت کلمات کلیدی با جستجوی کاربران را کنترل کنند. برای چندین سال، یکی از اساسیترین اجزای حسابهای کاربری Google Ads، استفاده از مطابقت کلمات کلیدی دقیق بوده است که تنها در صورتی تبلیغ میشد که دقیقترین مطابقت را با کلمات کلیدی کاربران داشته باشد. مطابقت دقیق کلمات کلیدی از نمایش یک آگهی که مطابقت دقیقی با کلمات کلیدی جستجو شده ندارد جلوگیری میکند.
در سال های اخیر، گوگل تعریف خود از” مطابقت دقیق کلمه کلیدی ” را ارائه کرده است. در سال 2014، گوگل به طور خودکار شروع به اضافه کرن غلط املائی، کلمات جمع، و انواع اشتباهات دستوری در کلمات و عبارات دقیق را اضافه کرده است. در سال 2017، گوگل مطابقت دقیق کلمات کلیدی را به طور خودکار با نشان دادن تبلیغات به جستجوکنندگان مجددا مورد استفاده قرار داد که در آن کلمات کلیدی به ترتیب قرار نگرفته بودند و یا شامل حروف اضافه، حروف ربط، یا عنوان بودند.
آخرین تغییرات گوگل، بازی سوم شخص در مورد مرگ مطابقت کلیدواژه های دقیق است که ما آنها را می شناسیم. به زودی، مطابقت کلمات کلیدی دقیق شما شروع به تطبیق با “متغیرهای بسته که معنای مشابهی را با کلمات کلیدی شما به اشتراک میگذارند” از جمله مترادف، تفسیر عبارات، و نتایج با هدف ضمنی مشابه.
به عنوان مثال، اگر شما در بخش کلمات کلیدی عبارت [یوسمیت کمپینگ] را جستجو کنید، می توانید انتظار داشته باشید که ترافیک نتایجی را مطابق با “کمپینگ در پارک ملی یوسیمیت”، “اردوگاه یوسمیت” یا “سایت های کمپینگ در یوسمیت” را نیز برای شما نمایش دهد که مطابقت معنایی با عبارات جستجو شده شما دارد. از نظر گوگل، هدف از همه این جستجوها یکسان است – جستجوکننده به دنبال رفتن به اردوگاهی در یوسمیت است.
گوگل تخمین میزند که این تغییرات دسترسی به کلمات کلیدی دقیق ما را تقریبا 3٪ بیشتر به اهدافمان میرساند.
سال گذشته، زمانی که گوگل آخرین به روز رسانی کلمات کلیدی دقیق خود را انجام داد، مشتریان ما افزایش 10٪ در میزان کلیک و افزایش 11 درصدی در استفاده از کلمات کلیدی دقیق آنها را تجربه کردند.
با توجه به تخمینهای آنها، گوگل فقط 3٪ افزایش کلیک آگهی را گزارش کرده است. اما همه تبلیغ کنندگان به نوعی تحت تاثیر قرار میگیرند، زیرا کلمات کلیدی آنها مطابق بیشتری با شرایط جستجوی جدید آنها دارد. به عنوان مثال، امروز در گوگل 3.5 میلیارد جستجو اتفاق میافتد و حتی پس از نزدیک به 2 دهه کنترل جستجوها در جهان – حدود 525 میلیون از این جستجوها هرگز قبلا انجام نشده بودند. در حالی که 15٪ از جستجوها در جهان به لحاظ معنایی جدید به نظر میرسند، ما حتی یک هشتم زمان خود را صرف جستجوی آنلاین چیزی نمیکنیم که هیچ کس تا به حال آن را امتحان نکرده است. بیش از 500 میلیون از آن جستجوها با کلمات کلیدی شما مطابقت خواهند داشت.
ما ممکن است بدانیم که اسکیموها بیش از 50 کلمه برای “برف” دارند اما دادههای گوگل نشان میدهد که مردم با بیش از 150،000 روش منحصر به فرد دئودورانت مورد علاقه خود را جستجو میکنند.
من با بیش از صد نفر از افراد حرفه ای متخصص در جهان کار کرده ام اما میتوانم تضمین کنم که حتی در شلوغ ترین روز آنها، هیچ کس نمی خواهد هزاران کلمات کلیدی مختلف برای جستجو استفاده کند. حساب کاربری تبلیغاتی گوگل شما حتی از ایجاد کلمات کلیدی بیش از حد جلوگیری می کند – همه کاربران را حداکثر در 5 میلیون کلمه کلیدی محدود میکند.
تبلیغ کنندگان کوچک ممکن است از این تغییر جستجوی معناشناختی سود ببرند، به ویژه کسانی که وقت زیادی برای صرف کردن برای یافتن کلمات کلیدی جدید ندارند.
اگر این تغییر شما را هیجان زده می کند و به نظر میرسد که میتواند به حساب شما کمک میکند تا جستجوی های مرتبط بیشتری انجام دهید، خوب است! شما همچنین ممکن است از کلیدواژه های اصلاح شده با نتایج گسترده سود ببرید که به طور موثر به ایجاد تعداد زیادی ترافیک مشابه کمک می کند.
مقاله مرتبط : 5 کاری که تبلیغات گوگل میتواند به صورت خودکار انجام دهد
معناشناسی یک موضوع میزگردی هیجان انگیز برای یک تیم خلاق نیست، اما اگر واژگان موجود در کلمات کلیدی تان برای شما اهمیت زیادی دارند، در حال حاضر زمان آماده سازی است.
به ویژه، تبلیغ کنندگان در صنایع معمول باید پس از این تغییرات هوشیار باشند، به ویژه اگر از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید تا ترافیک را اندازه گیری کنید. به مثال خود گوگل برگردید، ممکن است کلمه کلیدی [کمپینگ یوسمیت] مطابقتی با کمپینگ CA پارک ملی یوسمیت نداشته باشد. به همین ترتیب، اگر شما وسایل موردنیاز کمپینگ میفروشید، کلمه کلیدی [کمپینگ یوسمیت] ممکن است خیلی بهتر از عبارات جستجوشده اردوگاه یوسمیت و یا کمپ اردوگاهی یوسمیت باشد.
تغییرات گوگل برای مطابقت کلمات کلیدی دقیق همگی فورا اعمال نمیشوند. در اعلامیه آنها، تغییرات در ماه اکتبر برای کلمات کلیدی انگلیسی و سایر کلمات کلیدی در ماه های آینده اعمال میشوند. در اینجا همه کارهایی که شما باید قبل از اینکه Google تغییرات کلمات کلیدی دقیق خود را اعمال کند، انجام دهید، آورده شده است.
به محبوب ترین مطابقت های کلمات کلیدی دقیق خود نگاه کنید. آیا آنها بیش از یک کلمه کلیدی هستند؟ آیا ترتیب قرارگیری آنها مهم است؟ آیا استفاده از یک مترادف یا کلمه مشابه معنای جستجو را تغییر می دهد؟ با اضافه کردن یک مکان چه اتفاقی می افتد؟ یا یک حرف اضافه؟ اگر شما به هر یک از آن ها پاسخ مثبت دادید، این کلمه کلیدی ممکن است مشکل ساز باشد.
اضافه کردن کلمات کلیدی جدید منفی یک روند مهم برای هر مدیر PPC است. اگر پس از بررسی مطابقت کلمات کلیدی دقیق خود متوجه شوید که آنها به طور مداوم ترافیک را به واژه های جستجو شده با ترتیب نامرتبط جذب می کنند، شما نباید این کلمات کلیدی منفی را به منظور جلوگیری از هدر دادن بودجه با ارزش خود اضافه کنید.
مقاله مرتبط: راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال 2018
اگر ایده از دست دادن کنترل بر روی ترتیب کلمات یا توانایی کنترل بر افزودن و یا حذف کلمات کلیدی کاربردی برای شما تبدیل به یک کابوس شده است، می توانید بیشتر بر روی مطابقت عبارات و جملات کلیدی تکیه کنید. گوگل تأیید کرده است که مطابقت کلمات کلیدی تحت تاثیر این تغییر قرار نمی گیرد.
برعکس، اگر در مورد این تغییر بسیار هیجان زده هستید و می خواهید مدیریت کلمات کلیدی خود را راحت تر کنید، اضافه کردن کلمات کلیدی اصلاح شده بیشتر به حساب کاربری خود را در نظر داشته باشید. کلیدواژه های واجد شرایط اصلاح شده دارای مزایای مشابهی مانند عدم توجه به ترتیب کلمات یا اضافه کردن کلمات جدید در درخواست جستجو هستند.
در سال 2017، پس از اینکه گوگل قوانین خود برای مطابقت کلمات کلیدی دقیق را تغییر داد، آمار تکان دهندهای به دست آمد. 17٪ از کلمات کلیدی دقیق در حال حاضر در پی رقابت با یکدیگرند، چرا که ترتیب کلمات کلیدی دچار تغییر شده است. این تغییر، که شامل هر دو افزودنی های معنایی و تغییرات متنی به نظر دقیق است، احتمالا اثر قابل ملاحظه ای بر شمارش کلمات کلیدی تکراری شما خواهد داشت!
بعضی از افراد گروههای تبلیغاتی تک کلمهای کلیدی را دوست دارند چرا که کنترل بیشتری بر روی مطابقت آگهی به طور کامل با کلمات کلیدی دارند. در حالی که SKAGs ممکن است این کنترل را گاهی اوقات ارائه دهد، اگر شما بیشتر بر کلمات کلیدی تکی دقیق در چند گروه مختلف تبلیغاتی تکیه کنید، حالت بزرگتری در مقابل SKAGs بوجود می آید. چرا که با عبارات جستجو شده حتی بیشتری مطابقت داشته و رقابت بیشتری با یکدیگر دارند، شما به احتمال زیاد کار بیشتری در پیش رو خواهید داشت تا با این تغییرات هماهنگ شوید. در صورت امکان، زمان خوبی برای شکستن SKAG ها است، حتی اگر بخواهید با کلمات کلیدی دقیق مطابقت داشته باشید.
این اولین بار نیست که گوگل کنترل بر کلید واژه های ما را تغییر می دهد و اگر آخرین بار باشد نیز جای تعجب دارد. با این حال، تعداد کمی از تبلیغ کنندگان از اعلام اخیر گوگل تعجب کرده اند. ما در ماه اکتبر ترافیک جدیدی را در اختیار خواهیم داشت و تعیین ارزش این ترافیک جدید نیاز به تلاش و کوشش بیشتری دارد.
در این مقاله ما به مرور ابزارهای خودکار موجود در پلتفرم تبلیغات گوگل ، ادوردز پرداخته و چگونگی روند کار این سامانههای هوشمند را بررسی کردهایم و روند استفادهی آن برای کاربران تبلیغات کلیکی و مدیران حسابهای کاربری برای افزایش کارایی را بیان کرده است.
تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز سابق) همواره به روزرسانیهای مختلفی برای محصولاتش داشته است، اما با بهبودهایی که در زمینه یادگیری ماشینی (ML) در حال انجام است، به نظر میرسد که هر ماه شاهد ورود امکان خودکار جدیدی باشیم. البته انتظار میرود که امکانات دستی بیشتری نیز رونمایی شود.
این امکانات خودکار تبلیغات گوگل بسیار هیجان انگیز هستند، زیرا نتایجی مشابه، با کاری کمتر را فراهم میکنند. اما ماشینها کاملا شبیه به متخصصان تبلیغات گوگل نیستند و معمولا بهترین نتایج زمانی حاصل میشود که ماشین و انسان همزمان با هم کار میکنند.
بنابراین برای کمک به درک بهتر ابزارهای خودکار تبلیغات گوگل، نگاهی کوتاه به بخشهای خودکار آن خواهیم داشت. بررسی خواهیم کرد که گوگل ادز چه چیزهایی را ارائه میکند، سامانههای خودکار آن چگونه کار میکنند و مدیران حسابهای کاربری برای افزایش کارایی چه کارهایی میتوانند انجام دهند.
همزمان با رونمایی از تغییر نام گوگل ادوردز به گوگل ادز، این شرکت نوعی جدید از کارزارهای خودکار را برای کسب و کارهای کوچک را در تبلیغات گوگل معرفی کرد که کارزارهای هوشمند نام دارد. این گونه از کارزارها، فعلا فقط برای امریکا در دسترس است. گوگل ادعا کرده که این ابزار میتواند نتایجی بسیار بهتر را به ارمغان بیاورد.
در حال حاضر، این نوع از کارزار به صورت پیشفرض برای تبلیغ کنندگان جدید اعمال میشود. کاربران هدف برای این نوع از کارزار در حال حاضر از AdWords Express و Local Service Ads انتخاب شدهاند و در آینده برای همهی کاربران تبلیغات گوگل در دسترس خواهد بود.
اگر یک کسب و کار کوچک تصمیم به همکاری با یک آژانس بگیرد یا وارد حیطه مدیریت تبلیغات گوگل شود، باز هم میتواند از همهی قابلیتهای سامانهی گوگل ادز استفاده کند. این موضوع به این معنی است که کاربران میتوانند سطوح مختلف خودکار سازی را انتخاب کرده و دربارهی استفاده از یادگیری ماشینی برای حصول نتایج و یا مدیریت دستی برای افزایش سطح کنترل تصمیم گیری کنند.
علاوه بر هدف گذاری خودکار (در تمامی خواص گوگل) و ارسال دعوتنامههای هدف محور خودکار، کارزارهای هوشمند به زودی به تبلیغات خودکار مجهز شده و صفحات فرود در کنار تصاویر انتخابی کاربر، بر اساس دادههای حاصل از ابزارGoogle My Business (GMB) ساخته میشوند. این مورد نیز گام دیگری در مدیریت دادههای ساختار یافته (مثل مدیریت جزییات کسب و کار شما در GMB) است و به مهارتی حیاتی برای پیشرفت در تبلیغات آنلاین تبدیل شده است.
هزینهها، محلهای هدف و زبان همچنان بایستی توسط تبلیغ دهنده مدیریت شوند، البته واقعیت این است که این موارد پس از راه اندازی کارزار تغییر خاصی نمیکنند، از این رو امکان مدیریت کاربر در این بخش از ابزار بسیار کم است. وعده نتایج عالی ناشی از این گونه کارزارها، نقطهی ورودی آسان به گوگل ادز به شمار رفته و تصور حضور تبلیغ دهندگان در این ابزار برای آشنایی با امکانات آن دور از ذهن نیست. همچنین کاربران امکان استفاده از انواع سنتیتر کارزارها، حتی زمانی که کاملا وارد بازاریابی دیجیتال شدهاند را هم دارند.
کارزارهای نرم افزاری جهانی (Universal app campaigns) که در ماه می 2015 رونمایی شد، نوعی از کارزارهای خودکار تبلیغات در گوگل هستند که به تبلیغ کنندگان برای نصب بیشتر نرم افزارهایشان کمک میکند. تا آنجایی که من به خاطر میآورم، این کارزارها اولین کارزارهای تماما خودکار در گوگل ادز بودهاند. پس از راهاندازی آنها، موارد بسیار کمی برای تنظیم وجود دارد. این مورد کمی نامعمول است زیرا در بسیاری از ابزارهای خودکار گوگل، در کنار شیوهی مدیریتی خودکار، امکان تنظیمات دستی هم برای دستیابی به نتایجی مشابه و حتی بهتر را به وجود میآورند.
گوگل پرداختها، هدف گذاریها، خلاقیتها و کارهایی که برای دستیابی به نتایج حداکثری مورد نیاز است را بر اساس اهداف و بودجهی مشخص شده توسط تبلیغ دهنده را مدیریت میکند. این سامانه از دادههای ساختار یافته حاصل از نرمافزارهای منتشر شده توسط تبلیغ دهنده در اندروید و آیاواس، برای خودکار سازی عناصر خلاقانه استفاده میکند.
برای آغاز یک کارزار نرم افزاری جهانی در تبلیغات گوگل، تبلیغ دهنده میزان بودجهی روزانه، هزینه مورد نیاز نتایج هدف، زبان و مکان مورد نظر را تعیین میکند. همچنین گوگل تعداد کمی ایدهی تبلیغات متنی و نیز عکس، ویدئو و کدهای HTML5 را برای ایده پردازی اولیهی سامانهی تولید تبلیغ خودکار درخواست میکند.
از آنجا که خلاقیت فرآیند از فهرست نرم افزارهای موجود در فروشگاههای نرم افزاری حاصل میشود، تبلیغ دهندگانی که فهرستهای خود را بهبود ببخشند، انعکاس این بهینه سازی را در کارزارهای نرم افزاری خود مشاهده میکنند. مشابه کارزارهای هوشمند، مدیریت دادههای ساختار یافته (مثلا مدیریت فهرست نرم افزارها) جزئی حیاتی برای بهینه سازی کارزار است.
برای آن که در این کارزار های تبلیغات در گوگل پیروز باشید حتما نیاز به آنالیز نتایج با گوگل آنالیتیکس دارید در مقالهای با عنوان: کار کردن با گوگل آنالیتیکس برای بهبود بازاریابی محتوا را به خوبی شر دادهایم.
همانطور که کارزارهای هوشمند تغییرات قابل توجهی برای پیشرفت آنلاین کسب و کارهای کوچک ایجاد میکند، کارزارهای فروش با هدف بهینه شده، امکان تبلیغات و فروش بیشتر را برای خرده فروشان ایجاد میکند. این فرمت از تبلیغات عامل بیش از 60 درصد کلیکهای گوگل برای خرده فروشان است.
ما با خرده فروشان بسیاری همکاری میکنیم و واضح است که مدیریت تبلیغات فروش برای دهها هزار محصول کاری واقعا طاقت فرسا است. بنابراین، منطقی است که گوگل در تلاش باشد که با خودکارتر کردن مدیریت تبلیغات گوگل فروش، کار را برای تبلیغ دهندگان راحتتر کند.
این کارزار به صورت خودکار تبلیغات فروش محصول و نیز تبلیغات بازاریابی مجدد را در شبکهی نمایش گوگل منتشر کرده و از دادههای مربوط به 20 فروش آخر در 45 روز گذشته برای پیش بینی میزان درآمد و دستیابی به حداکثر میزان فروش استفاده میکند. تبلیغ دهندگان میتوانند از امکان بازگشت هزینهی تبلیغات (ROAS) هدف استفاده کنند، در این حالت سامانه به گونهای کار میکند که فروش را بر اساس بودجهی داده شده و بازگشت هزینهی تبلیغات هدف، حداکثری کند.
آیا ریمارکتینگ در گوگل را میشناسید اگر نه مقاله : بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ گوگل چگونه کار میکند؟ را بخوانید.
گوگل توصیه میکند که اگر اهداف ROAS مختلفی دارید، از کارزارهای جداگانه برای دستیابی به آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حداکثر کردن میزان فروش به معنی حداکثر شدن سود شما نیست. احتمال اینکه حواشی و نکات مربوط به محصولات مختلف مشابه نباشند، زیاد است و به همین دلیل مدیریت ROAS برای اهداف مختلف از طریق کارزارهای مجزا نتایج را بهبود میدهد.
همچنین استفاده از بازاریابی مجدد را فراموش نکنید. بر اساس نتایج تحقیقی که آندرس ریفِن در SMX Advanced منتشر کرده است، نتایج حاصل از دادههای بازاریابی مجدد، اعداد و ارقام بهتر از گذشته نیز میشوند. از آنجا که این کارزارهای خودکار میتوانند دادههای بازاریابی مجدد را نمایش دهند، بسیار مهم است که به طور دقیق تعداد مشتریان جدیدی که حاصل میشوند را در مقایسه با مشتریانی که دوباره خرید کردهاند را تجزیه و تحلیل کنید.
مشابه دو نوع کمپین خودکار پیشین، این کارزار نیز برخی از فرصتهای بهینه سازی مدیریت دادههای ساختار یافته دارد، در این مورد، گزینهی قابل تنظیم، خوراکِ فروش است.
گوگل هفت راهبرد قیمت گذاری خودکار دارد که به تبلیغ دهندگان تبلیغات گوگل اهداف تجاری متنوعی با کمترین کار ممکن را ارائه میدهد. سه مورد از این راهبردها بر اساس قیمت گذاری هوشمند است. این مکانیزم گوگل از یادگیری ماشینی برای پیش بینی کلیکهای قابل تبدیل و ارزش تبدیل آن استفاده میکند.
نام قیمت گذاری خودکار شاید کمی گمراه کننده باشد، زیرا این مورد در حالی که جنبه مدیریت قیمت را پوشش میدهد، اما به طور کامل در قیمت گذاری خودکار عمل نمیکند. بر اساس اعلام رسمی گوگل در معرفی این سامانه، اهداف فروش باید با عواملی انتخاب شوند که سامانهی هوشمند در نظر نمیگیرد.
در گذر سالها، مدیریت قیمت گذاری گوگل ادز (ادوردز سابق) از سامانهی حداکثر هزینه برای هر کلیک (CPC) به سامانهی هدف محور تکامل یافته است. اهداف مورد میتواند مواردی نظیر هزینهی هر عمل (CPA)، ROAS یا رقابت با یک رقیب خاص باشد.
هنوز سامانه هزینه در برابر هر کلیک در جریان است اگر می خواهید این سامانه را خوب بشناسید مقاله : چطور باید از تبلیغات در گوگل Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید را بخوانید
به دلیل اینکه این اهداف، همخوانی مناسبی با اهداف تجاری معمولی دارند، گوگل محاسبات افزودهای که توسط تبلیغ دهندگان به شکل دستی انجام میشد را حذف کرده است. اما چون اهداف بر اساس عواملی که توسط گوگل قابل مشاهده نیستند تغییر میکنند، سامانههای قیمت گذاری بهترین کارایی خود را وقتی نشان میدهند که توسط افرادی مدیریت میشوند که به وضعیت کسب و کار خود آگاه هستند.
در مورد راهبردهای قیمت گذاری هوشمند مثل CPA هدف، ROAS هدف و Enhanced CPC، گوگل با بررسی عوامل مؤثر بر مدت زمان فروش نظیر دستگاه، مکان، زبان، زمان و غیره، حدود نرخ تبدیل را به صورت خودکار پیش بینی میکند. این پیش بینیها اطلاعات لازم برای قیمت گذاری خودکار فروش را تأمین میکنند.
در حالی که گوگل میتواند تغییرات نرخ تبدیل و میزان تبدیل را بر اساس عوامل متعددی پیش بینی میکند، این نتایج برای گسترهی وسیعی از تبلیغ دهندگان قابل کاربرد است، اما همچنان این سامانه قادر به در نظر گرفتن عوامل منحصر بفرد برای هر یک از تبلیغ دهندگان نیست. این موضوع به این معنی است که تبلیغ دهندگان باید از راهبردهای قیمت گذاری خودکار با مدیریت روشهای تغییر هدف بر پایهی عوامل کسب و کار خود، پشتیبانی و حمایت کنند.
مواردی مثل فروش فوری، پوشش خبری، آب و هوا، اتفاقات روی داده در شبکههای اجتماعی و مواردی از این دست بر نرخ تبدیل کسب و کار مؤثر هستند اما ممکن است در یادگیری ماشینی گوگل در نظر گرفته نشوند. بنابراین تبلیغ دهندگانی که از این موارد آگاه هستند باید در مدیریت قیمت گذاری فعال باشند. اما به جای مدیریت امور با تغییر حداکثر قیمت CPC، مدیریت اهداف را باید در نظر بگیرید.
برای تبلیغ دهندگانی که سایتهای بزرگ دارند یا کسانی که محصولات مختلفی دارند، تبلیغات در جستجوگرها با استفاده از پیشنهادات فعلی آنها چالش برانگیز است. تبلیغات جستجوی پویا (DSA) راهکاری خودکار را ارائه میدهد که تبلیغات هدف را به عبارات مربوطه، با استفاده از تبلیغات مرتبط و صفحهی فرود مناسب متصل میکند. این ابزار از صفحات فهرست شده در گوگل برای یافتن صفحاتی از تبلیغ دهنده که همخوانی مناسبی با عبارت جستجو شده دارد، استفاده میکند.
تبلیغ کننده میتواند از میان همهی صفحات فهرست (ایندکس) شده در گوگل یا مجموعهای خاص از صفحات منتخب، صفحات نمایشی در تبلیغات را انتخاب کند. از این نقطه نظر، گوگل به طور خودکار تبلیغات را هدف قرار داده و تبلیغات دارای عناوین خودکار را نمایش میدهد.
قیمتها در این ابزار نیز به صورت خودکار انتخاب میشود اما بر خلاف کارزارهای هدف محوری نظیر کارزارهای هوشمند، کارزارهای فروش با هدف بهینه شده و کارزارهای نرم افزاری جهانی، در این کارزار همچنان میتوان قیمتها را به صورت دستی وارد کرد. مشابه برخی از انواع کارزارهای خودکار، بهینه سازی به جای گوگل ادز، از طریق دادههای ساختار یافته انجام میشود، در این مورد، وبسایت شما باید بهینه شود.
نتیجه گیری
علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، ابزارهای خودکار دیگری در گوگل ادز وجود دارد. افزونههای تبلیغ خودکار، تبلیغات چرخان بهینه و حتی نمایش خودکار تبلیغات مربوط به عبارات جستجو، مواردی دیگر از ابزارهای خودکار هستند. این ابزارها به نمایش بهتر و کاراتر تبلیغات شما کمک کرده و میزان کار مورد نیاز شما برای مدیریت یک کارزار موفق را کاهش میدهند.
تمامی مواردی که در تبلیغات گوگل به صورت خودکار قابل انجاماند، پیشوند یا پسوند «هوشمند (Smart)» دارند؛ مثلاً کارزارهای هوشمند تبلیغات گوگل، قیمت گذاری هوشمند و غیره. این موراد ابزارهای هوشمند قدیمی گوگل نظیر SmartASS که برای اولین بار از یادگیری ماشینی استفاده میکردند را برای من یادآوری میکند.
در تاریخ 10 جولای، گوگل میزبان برنامهی زندهی بازاریابی گوگل بود، این رویداد سالانه برای معرفی شیوههای تبلیغی و تجزیه و تحلیلی جدید محصولات بوده و در آن انواع جدید کارزارهایی که از یادگیری ماشینی در تبلیغات گوگل برای مدیریت آسان بهره میبرندند معرفی شد.
نوین مارکتینگ همپای دیگر آژانسهای همکار گوگل در سطح بین المللی این رویداد را در دپارتمان تبلیغات گوگل خود پیگیری کرده است برای اطلعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
چگونه میتوانید با بررسی سایت لینک سازی مورد نظر برای همکاری لینک سازی، به بهترین ارزیابی ممکن دست یابید؟ ما در این مقاله 15 نکته مورد نیاز برای بررسی سایت همکار لینک سازی از جمله نقایص سایت، محتوای کم کیفیت، ترافیک و غیره را معرفی کردهایم.
زمانی که به صورت طبیعی یک لینک ورودی را دریافت میکنید، نیازی به بررسی سایت مبدأ و بررسی وضعیت سایت مورد نظر برای همکار ندارید. آنها شما را لینک کردهاند و هر زمان که بخواهید میتوانید سایتشان را بررسی کنید.
اکثر سایتهایی که بر افزایش رتبهی خود متمرکز هستند، فقط به لینکهایی که به صورت طبیعی به دست میآورند بسنده نمیکنند؛ بلکه با استفاده از روشهای لینک سازی به دنبال جذب لینکهای بیشترند. کارزارهای لینک سازی مانند آنچه که ما به شما پیشنهاد میدهیم، با مشاهده و ارزیابی سایتهایی که برای جذب لینک با آنها تعامل خواهیم کرد، آغاز میشوند. همکاران لینکی گوگل کلیدی برای آغاز یک کارزار لینکی خوب هستند.در این مقاله، روشهای اولیهی ارزیابی سایتها برای بدل شدن به یک همکار لینکی خوب را تبیین میکنم. ما در مقالهای بسیار کامل تمام روش های لینک سازی مثبت را شرح داده ایم لطفا قبل از مطالعه این مقاله، مقاله: روشهایی برای بهبود لینک سازی (link building) را بخوانید.
در ادامه فهرست (چک لیست) سؤالات و ملاکهایی که ما برای امتیازدهی به سایت لینک سازی همکار مورد نظر برای لینک سازی به کار میبریم، آورده شده است. از آنها به عنوان ابزاری برای شروع کارزار لینکی خود استفاده کنید.
برای من مهمترین و اصلیترین نشانهی اینکه یک سایت دارای مشکل است، عدم نمایش آن در موتور جستجوی گوگل است. اگر صفحه وبی که شما به دنبال آن هستید در گوگل نمایش داده نمیشود، نشانهی خوبی نیست و احتمالاً وضعیت کلی سایت لینکسازی مورد نظر هم خوب نیست. اگر از موتور جستجویی دیگر یا شبکههای اجتماعی برای دسترسی به سایت مورد نظر استفاده کردهاید، حتماً با جستجوی آن در گوگل، وضعیت سایت را بررسی کنید. اگر در گوگل فهرست نشده است، دیگر مابقی سوالات را مطرح نکنید و از خیر آن بگذرید.
البته که ما نیازی نداریم که بدانیم یک وبلاگ نویس کجا زندگی میکند اما اگر هیچ راهی برای ارتباط با وبمستر در سایت وجود ندارد چطور؟ من به شخصه چنین سایتی را به عنوان سایت لینک سازی همکار انتخاب نمیکنم. واضح است که آنها نمیخواهند با کسی در ارتباط باشند. حتی اگر در سایت فرمی برای ارتباط وجود داشته باشد از نظر من مشکلی وجود ندارد. به دنبال نشانی ایمیل، شماره تلفن و حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی بگردید، این موارد نشان میدهد که پشت این سایت، یک وبمستر فعال حضور دارد.
نیازی نیست که حتماً نویسندهی معرکهای باشند اما خوب نیست که محتوایی خیلی ضعیف در سایت وجود داشته باشد. اگر میخواهید بر روی لینک شما کلیک شود، نوشتههای آنها باید خوب و گیرا باشد، در غیر این صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. سایتی با محتوای ضعیف یعنی فقط این سایت لینک سازی است و نه چیز دیگر و این دسته از سایتها لینک باکیفیت به شما نمیدهند.
ببینید وضعیت سایت پایدار یا رو به رشد است. باید به موقعیت جغرافیایی ترافیک ورودی هدف اهمیت بدهید. از طرفی دیگر باید مطمئن شوید که سایت لینک سازی سبب مشکل و کاهش در ترافیک ورودی مشاهده نمیشود و ترافیک آنها از مزارع لینک (Link farms) مشهور و سایر سایتهای مشابه به دست نیامده است.
مطمئنم که از دیدن رقم تعداد سایتهایی که لینک فروشی میکنند شگفت زده میشوید، حتی سایتهایی که شما فکر میکنید بازی فروش هستند هم لینک فروشی میکنند. من همواره بررسی میکنم که آیا سایت لینک سازی مورد نظرم برنامهی فروش خاصی برای لینک دارد، در صورتی که چنین برنامهای وجود داشته باشد از همکاری با آنها پرهیز میکنم.
من معمولاً مواردی نظیر فروش موارد ممنوعه در سایتها را بررسی میکنم. برای مثال، همکاری با سایتی که مواد دارویی ممنوعه میفروشد برای یک سایت معمولی در زمینهی دارو اشتباه است، زیرا ممکن است که این همکاری کدها و اطلاعات مشکل داری را به سایت شما تزریق کرده و سایت شما را دچار مشکل کند. البته چنین مشکلاتی همیشه در ظاهر سایت شما اثر نمیگذارند بلکه بر وضعیت جستجوی سایت شما اثرگذارند.
به جز مواردی که شما در حال لینک سازی برای سایتی در همین زمینهها باشید، به شما توصیه میکنم که از چنین سایتهایی دوری کنید، مگر اینکه همکاری با آنها واقعاً و حقیقتاً قابل توجیه باشد.
مواردی وجود دارند که چنین اتفاقی روی نداده است و همه چیز به نظر درست میرسد اما به طور کلی، باید سایتی را برای همکاری لینک سازی انتخاب کنید که رتبهی بالا (یک تا پنج) برای نام تجاریش داشته باشد. اگر نام تجاری سایت مورد نظر نامی کاملاً منحصر بفرد است اما در صفحهی نخست نتایج جستجو دیده نمیشود، قطعا مشکلی وجود دارد.
همواره بهترین راهکار این است که منبع اصلی انتشار یک داستان را پیدا کنید و از آن به عنوان سایت لینک سازی استفاده کنید، نه از خبرگزاریهای کوچک و وبلاگهای معمولی که مقالهی اصلی را کپی کردهاند. ممکن است که آنها مجاز به انتشار مقالهی اصلی نباشند و بیاجازه آن را منتشر کرده باشند، بنابراین بهترین راه این است که منبع اصلی را بیابید و سعی کنید که لینکی در آن سایت به دست آورید.
اگر سایت مورد نظرتان مرجعی برای انتشار مقالات مختلف است یا محتوایی بسیار کم با تعداد زیادی کلمهی کلیدی لینک شده را منتشر میکند، به احتمال زیاد سایت مناسبی برای همکاری نیست. محتوای سایت را با استفاده از نرم افزارهای بررسی سرقت ادبی بررسی کنید و اگر محتوای سرقتی در آن مشاهده کردید از همکاری با آن پرهیز کنید.
اگر لینکها قابل شناسایی نباشند، کاربران از نظر بصری دچار مشکل میشوند و همچنین این مورد میتواند نشانه خطری برای شما باشد. چرا لینکها را به گونهای قرار میدهند که به شکل متنی معمولی است و نه یک لینک؟ این اتفاق معمولا زمانی روی میدهد که سایت لینک سازی به دنبال مخفی کردن لینک فروشی خود باشد.
برخی از روشهای سئو کلاه سیاه کاملا بر این مبنا استوار است بد نیست مقاله سئو کلاه سیاه وب سایت نوین مارکتینگ را در این زمینه بخوانید.
من همواره همهی بخشهای ایمیلم را بررسی میکنم تا از عدم ارسال ایمیل فروش لینک مطمئن شوم.
از آنجا که اکثر نوشتههای مهمان در سایتها به صورت پولی هستند، عبارت «مهمان» کمی گمراه کننده است. با توجه به اینکه شما نمیخواهید لینک خود را در سایتی بگذارید که هزاران هزار لینک خریداری شده در آن وجود دارد، همکاری با چنین سایتهایی چندان مناسب نیست.
نمیگویم که سایت مورد نظر باید صفحهی اینستاگرامی با میلیونها نفر دنبال کننده داشته باشد اما هرچه تعداد کاربران یک سایت بیشتر باشد، تعداد کلیکها روی لینک شما هم بیشتر خواهد بود. به همین علت وضعیت فعالیت سایت در شبکههای اجتماعی را بررسی کنید. این مورد نشانهای از این است که آیا آنها به دنبال رشد و افزایش ترافیک و شهرت در زمینهی کاری خود هستند.
در نهایت همین موضوع است که اهمیت دارد. دلیلی وجود ندارد که لینک شما در سایتی وجود داشته باشد که لباس بچه میفروشد، اگر محصول شما نرم افزار مرکز داده باشد! دو زمینهی کاری مختلف از طرف یک گروه خاص از کاربران و نیز رباتهای موتورهای جستجو کلیک نمیشوند.
فهرستی که من برای شما تهیه کردم باید برای شروع به شما کمک کند؛ این یک فهرست پایه است، اما میتواند براساس زمینهی کاری و نیازهای شما اصلاح شود.
بسیاری از شرکت ها خدمات توسعه محتوا را برای شما در نظر می گیرند بهتر است این 15 سوال را از آنها برای کارزار های لینکسازی بپرسید. ما در دپارتمان بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تمام این موضوعات را برای انتخاب سایت لینک سازی تا حد امکان رعایت می کنیم. برای به دست آوردن بهترین خدمات بهینه سازی سایت با دپارتمان بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید.