سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

آیا سئو برای کسب و کار شما مناسب است؟


۴۲۶۳۳۱۳۶۱_۱۱۲۷۱_۱۱۱۸۴۴۷۲۶۹۶۱۲۵۳۱۱۷۰۰

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) می تواند برای هر مشتری نتایج مثبت و قوی در پی داشته باشد، اما مارکوس میلر (Marcus Miller) مقاله نویس، توضیح می دهد که چرا سئو ممکن است برای هر کسب و کار و یا هر وضعیتی مناسب نباشد.

شنیدن این حرف از یک سئو کار ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شرایط بسیاری وجود دارند که جستجوی ارگانیک در آنها ممکن است بهترین گزینه برای یک چالش بازاریابی نباشد.

در واقع، مواقعی هستند که سئو به تنهایی به درد آن موقعیت ها نمی خورد. در این مقاله، من می خواهم چند موقعیت مشترک و معمول در آژانس خودم را بررسی کنم، که گاهی برای انجام سئو با یک مشتری قرارداد می بندیم، اما بعد قرار داد را لغو می کنیم چون به نظرمان سئو با مواردی که آنها در نظر دارند مطابق نیست و یا عدم تطابق در موارد دیگری وجود دارد (مثل سرعت، بودجه، و غیره).

  1. بودجه

۴۲۶۳۱۰۹۳۴_۸۰۵۵۴_۴۴۰۰۲۹۴۱۳۳۵۴۶۱۲۵۲۲۲این موضوع اولین و رایج ترین مسئله ای است که با آن مواجه هستیم. کسب و کار مورد نظر می خواهد در یک مدت مشخص در یک دوره زمانی ثابت و با بودجه مشخص رتبه بگیرد. شما باید اول چشم انداز را بررسی کنید؛ و بسته به اینکه آیا یک کسب و کار محلی دارید یا یک کسب و کار در سطح ملی، باید در مورد هزینه ای که باید صرف کنید تا به جایی برسید واقع بین باشید.

برآورد هزینه پروژه های سئو به خودی خود اغلب دشوار است. متغیرهای بسیاری وجود دارند، اما در اکثر موارد، با استفاده از ابزارهایی مانند Majestic و Ahrefs می توانید تا حدی متوجه شوید که این رقابت به چه شکل است و رویکرد تقریبی برای حرکت رو به جلو چه خواهد بود.

البته، حتی زمانی که به جایی رسیدید که می خواستید، باز هم باید کارهایی انجام شود تا جایگاه ارگانیک و مطلوب خود را حفظ کنید، و اگرچه هزینه این کار به مراتب کمتر از هزینه اولیه است، اما باید این عامل را نیز به بودجه بازاریابی خود اضافه کنید.

در دسترس بودن بودجه همچنین می تواند افراد را به سمت تاریک سئو نیز هدایت کند. همیشه افرادی هستند که می خواهند خیلی سریع و در زمان کم با دستورالعمل های گوگل شما را به پیشرفت برسانند تا به این ترتیب مجبور نشوید خیلی از بودجه بازاریابی خود استفاده کنید – در حالی که آسیب چنین کاری در دراز مدت به مراتب خیلی بیشتر است.

  1. زمان بندی (Timeframe)

مسئله زمان بندی هم معمولا با بودجه همراه است، و شرکت ها معمولا تمایل دارند در یک دوره زمانی مشخص، مثلاً در جایگاه سوم قرار بگیرند. اما در این مورد نیز نمی توانید خیلی راحت مشخص کنید که این کار چه مدت طول خواهد کشید.

سئو معمولا هدفی است که همیشه در حال حرکت است. علاوه بر این، اگر در حال حاضر در صفحه سه هستید و می خواهید جز سه لینک برتر در صفحع اول رتبه بندی شوید، بنابراین ما باید یک سری کارها را انجام دهیم و بررسی کنیم چگونه می توانید سریع تر به جلو حرکت کنید. به طور معمول، هرچه به بالای صفحه اول نزدیک و نزدیک تر می شویم، سرعت ارتقا کاهش می یابد و نتایج تا حدی بالا و پایین می شوند.

در اینجا هم درست همانند تعیین بودجه، باید به این کوه دیجیتال که می خواهید از آن صعود کنید تا حدی اشراف داشته باشید و بتوانید یک بازه زمانی را تخمین بزنید که با بودجۀ در دسترستان هم خوانی داشته باشد. مثلث مدیریت پروژه در اینجا به ما نشان می دهد که پروژه های سئو هرگز نمی توانند هم خوب، هم سریع و هم ارزان باشند، در بهترین حالت شاید فقط بتوانید به دو معیار از این معیارها برسید – یعنی کار می تواند خوب و سریع باشد، اما قطعا ارزان نخواهد بود.

  1. رقابت آگهی

در حالی که سر و صدا و هیاهو در مورد پنگوئن و پاندا و دیگر اجزای الگوریتمی زیاد است که محتوای کم کیفیت یا تلاش هایی که برای دستکاری نتایج وجود دارند را به شدت مورد هدف قرار می دهد، اما جنگ واقعی در مورد اسپم ها، توسط تیم طرح بندی صفحه (page layout) هدایت می شود.

۴۲۶۳۱۰۴۸۸_۸۲۷۰۶_۲۶۸۴۲۸۴۸۱۸۹۶۱۵۴۸۵۶۸حرکت اخیر گوگل در نشان دادن چهار آگاهی در بالای صفحه نتایج جستجو برای برخی از کوئری ها، و سپس بزرگ تر کردن این آگهی ها، باعث شده است که محتوای ارگانیک بیشتر از همیشه به پایین صفحه منتقل شوند. Factor in site links and ad extensions in paid results، و شما می توانید بیش از ۲۰ لینک در بالای اولین لیستینگ ارگانیک داشته باشید. لیستینگ های ارگانیک برای عبارات تجاری، در ترکیب با برخی از نتایج محلی، نتایج تصویری، اخبار، و یا محتوای دیگری که در صفحه اول هستند، can look like a poor relative of the big booming ads.

رقابت در فضای آگهی نیز خیلی شدید است. کسانی که تبلیغ می کنند دائما حواسشان به این است که چه کلمات کلیدی نتیجه می دهند و می توانند صفحات فرود عالی خلق کنند و در ارائه آگهی ها خلاقانه عمل می کنند تا اطمینان حاصل کنند لیستینگ های ارگانیک در مورد عبارات تجاری، کمتر و کمتر کلیک می خورند. لیستینگ های ارگانیک به طور کلی کلیک های بیشتری می گیرند؛ با این حال، زمانی که به عبارات کاملا تجاری نگاه کنیم، متوجه می شویم که نتایج پرداخت شده (paid results) به ازای هر یک کلیک ارگانیک، دو کلیک می گیرند، و فکر می کنم گوگل به همین دلیل بود که به ارگانیک های تجاری (commercial organic) واکنش نشان داد.

  1. کلمات کلیدی اشتباه

ما اغلب با این مسئله روبرو می شویم، و معمولا وقتی اتفاق می افتد که برخی از کلمات کلیدی نمی توانند کاری از پیش ببرند چون کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند چرا که هیچ استراتژی وجود ندارد که باعث شود هر کسی که کلیک می کند، در نهایت هم خرید بکند. بهترین مثال در اینجا این است که هدف کاربر جستجوی یک کلمه کلیدی اطلاعاتی باشد اما یک صفحه تجاری خاص برایش باز شود. برای مثال، کاربر با جستجوی “بهترین تلویزیون ال سی دی”، از صفحه ای سر دربیاورد که به جای اینکه به کاربر اطلاعاتی بدهد یا برای تصمیم گیری در مورد خرید به او کمک کند، فهرستی از تلویزیون های LCD را آورده باشد.

اغلب مشخص نیست که یک مجموعه کلمات کلیدی مشخص چگونه کار می کنند، به همین دلیل، می توان با استفاده از تبلیغات کیلکی، آزمون های پایه ای انجام داد تا ارزش آن کلمات کلیدی را بهتر تشخیص داد. با خرید ۱۰۰۰ کلیک و اثبات نتایج با مبالغ کم، می توانید معیارهایی را تعیین کنید که به شما کمک می کنند در مقابل ضربه های سئو جا خالی دهید.

ممکن است شاهد مخالف هایی در مورد این رویکرد باشید، اما یک ماه کمپین تبلغات کلیکی که به هیچ نتیجه ای نرسیده است، بهتر از شش ماه کمپین سئویی است که عبارات را رتبه بندی می کند و هیچ نتیجه ای هم نمی گیرد.

گوگل بسیار هوشمند است، و رتبه بندی برای یک عبارت خاص کاملا مستلزم بهترین محتوا برای آن عبارت جستجو است. بنابراین دوباره می گویم، اگر نمی خواهید یا نمی توانید چنین محتوایی تولید کنید، باید بدانید که این استراتژی سئو، استراتژی خوبی نیست.

وقتی به پایان اطلاعاتی طیف کلمه کلیدی (informational end of the keyword spectrum) برسیم، خطوط و محدودۀ بین بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، و بهینه سازی سایت محو می شود، بنابریان اطمینان حاصل کنید استراتژی شما امکان چنین کاری را می دهد.

موارد بسیاری وجود دارد که کلمات کلیدی ممکن است مناسب آنها نباشند، از رقابت آگهی گرفته تا صرفا دور بودن از موضوع به لحاظ استراتژیکی. قبل از اینکه بخواهید یک کمپین بلند مدت را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدیتان به خوبی عمل می کنند.

  1. کسب و کار جدید

جستجوی ارگانیک نیازمند زمان و تلاش است، بنابراین اگر در حال راه اندازی یک صنعت بسیار رقابتی هستید و شدیدا نیاز دارید خیلی سریع نتیجه بگیرید، بهتر است بدانید سئو ممکن است خیلی مناسب شما نباشد. حتی در فضای کسب و کار محلی هم می توانید ببینید که شش ماه یا بیشتر طول می کشد که به نتیجه دست پیدا کرد.

اگر سرعت برای شما مهم است، ممکن است بخواهید بر روی یک تاکتیک بازاریابی تمرکز کنید که می تواند به سرعت به نتیجه برسد. سپس در حالی که با دقت نتایج حاصل از کمپین ارگانیک خود را اندازه گیری می کنید، به آرامی ترافیک ارگانیک خود را در پس زمینه ایجاد کنید.

  1. خدمات یا محصول جدید

در صورتی که هیچ کس از محصول یا خدماتی که ارائه می کنید اطلاع نداشته باشد، سئو ممکن است گزینه خوبی نباشد. اگر هیچ کس در جستجوی شما و یا آنچه انجام می دهید نباشد، بنابراین کسی پیداتان نمی کند.

در این مورد، شما باید بر روی نقاط ضعف مشتریان خود متمرکز شوید، تا بتوانید با تبلیغات و یا محتوایی که آگاهی از محصول یا خدمات شما را افزایش می دهند، آنها را هدف قرار دهید. شاید لازم باشد رویکرد هایی را به کار ببندید که باعث می شود افراد در مورد شما آگاهی پیدا کنند و سپس به آنها نشان دهید محصول شما چگونه می تواند زندگی آنها را ساده ترکند و یا در وقت و هزینه شان صرفه جویی کند.

  1. خودتان را فقط برای قرار گرفتن در جایگاه اول آماده کنید

سئو یک بازی مجموع صفر است، بنابراین اگر عبارات تجاری از طریق جستجوی ارگانیک را هدف قرار دهید، باید بدانید که همیشه رقابت وجود خواهد داشت. هیچ فرمول جادویی در اینجا وجود ندارد، و اگر فرصت اشخاص دیگر را بگیرید، آنها هم به احتمال زیاد فرصت شما را می گیرند.

به جای تمرکز بر رتبه بندی، که با توجه به تعداد عوامل الگوریتمی مانند مکان و شخصی سازی، شکننده و متغیر هستند، به بازگشت سرمایه گذاری ارگانیک در رابطه با کانال های دیگر نگاه کنید، و در نظر بگیرید چه کار می توانید بکنید تا مطمئن شوید حداکثر سود را از جستجو ارگانیک بدست می آورید.

الگوریتم جدید گوگل به نام “Possum”

۵۹۸۸۸

هر آنچه که لازم است در مورد به روز رسانی الگوریتم “Possum” گوگل بدانید

می خواهید بدانید به تازگی چه اتفاقی برای رتبه بندی جستجوی محلی افتاده است؟ جوی هاوکینز(Joy Hawkins)، مقاله نویس، در مورد به روز رسانی اخیر الگوریتم محلی که کارشناسان سئوی محلی به آن می گویند “Possum”، مطالبی نوشته است.

برای کسانی که نمی دانند “Possum” چیست باید بگویم این اسمی است که جامعه سئوکاران محلی تصمیم گرفته اند به روز رسانی الگوریتم محلی عظیمی بدهند که اول سپتامبر ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است.

فیل روزک (Phil Rozek) کسی بود که این اسم را پیشنهاد کرد، دلیلش هم انی بود که بسیاری از صاحبان کسب و کار ها فکر می کنند لیستینگ Google My Business انها از بین رفته است، در حالی که اینطور نیست. آنها فقط فیلتر شده اند- خودشان را به موش مردگی زده اند.

حالا این به روز رسانی چه بود؟

تمام شواهد نشان می دهد ظاهرا این به روز رسانی خاص، تنها رتبه بندی –pack3 و Local Finder (یا به عبارتی همان نتایج محلی و یا نتایج Google Maps) را تحت تاثیر قرار داده است. ظاهرا یک به روز رسانی دیگر هم هست که درست بعد از این به روز رسانی اتفاق افتاده، که نتایج ارگانیک را تحت تاثیر قرار داده است.

به نظر من هدف اصلی این به روز رسانی برای تنوع بخشیدن به نتایج محلی و همچنین جلوگیری از اسپم رتبه بندی بوده است.

بر اساس ده ها گزارش رتبه بندی که تحلیل کرده ام، می گویم این بزرگترین به روز رسانی محلی، از زمانی است که کبوتر در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. یکی از موارد اصلی که به روز رسانی شده، فیلتر گوگل است که بر روی نتایج محلی اعمال شده است.

جزئیات

  1. رتبه بندی کسب و کارهایی که خارج از محدوده طبیعی شهر قرار دارند، به شدت افزایش کرد.

اوایل سال جاری در مورد مشکلی نوشتم که ما سئوکاران محلی مواجه ایم و آن اینکه اگر یک کسب و کار خارج از محدوده طبیعی شهر باشد، برای هر کلمات کلیدی که نام آن شهر را داشته باشد، به طور جدی در رتبه بندی به مشکل خواهند خورد. با توجه به نقشه گوگل، این کسب و کار “از لحاظ فنی” حتی جز شهر هم محسوب نمی شود.

پس از این به روز رسانی، کسب و کارهای این چنینی، افزایش عظیمی در رتبه بندی های محلی خود داشتند. در اینجا یک مثال می آوریم.

Direct Inspections شرکتی در ساراسوتا است که اخیرا از من مشاوره گرفتند. آنها واقعا می خواستند برای کلمات کلیدی مانند “home inspector Sarasota” رتبه بگیرند. آنها خارج از مرزهای طبیعی ساراسوتا بودند و از لحاظ فنی به منطقه ای مربوط می شدند که اراضی گُلف گِیت نامیده می شد. و مانند خیلی دیگر از این موارد، آدرس پستی آنها نیز در ساراسوتا است.

در ۶ آگوست، رتبه بندی محلی آنها برای “Home Inspector Sarasota” 31 بود و من کم کم داشتم به این نتیجه می رسیدم که بدون یک آدرس در داخل محدوده طبیعی شهر، رتبه بندی برای کلمات کلیدی مثل این باعث افت بیشتر بود. همه ما تعداد زیادی از این مشتری ها داشته ایم و دیده ایم که حتی پس از سال ها انجام کارهای درست و مناسب، رتبه بندی محلی آنها برای چنین کلمات کلیدی اصلا تکان هم نمی خورد.

بعد از به روز رسانی، رتبه بندی آنها به جایگاه ۱۰ رسید (بله، ۲۱ جایگاه ارتقا پیدا کرد). دقیقا همین الگوهای یکسان برای همه کسب و کارهای دیگری که پیگیری می کردیم اتفاق افتاد.

  1. گوگل دیگر بر اساس آدرس و وابستگی (affiliation) فیلتر می کند.

پیش از این، اغلب یک فیلتر محلی که روی نتایج محلی اعمال می شد پروفایل هایی که شماره تلفن یا دامنه های مشابه را به اشتراک گذاشته بودند فیلتر می کرد.

به عنوان مثال، ممکن است یک دفتر فیزیوتراپی داشته باشید که سه لیستینگ جداگانه برای هر یک از پزشکان و سپس یک لیستینگ برای خود داشته باشد. این پروفایل های جداگانه همه به یک وب سایت لینک می شوند و از یک شماره تلفن نیز استفاده می کنند. معمولا، تنها یک یا دو تا از این ها در نتایج محلی نشان داده می شوند، و بقیه فیلتر می شوند.

البته دلیلش هم مشخص است، چون گوگل به طور منظم محتوای تکراری را فیلتر می کند، و نشان دادن نتایج مشابه از یک شرکت به هزاران کاربر، لزوما خیلی به درد کاربران نمی خورد. وقتی دارید یک دندانپزشک جدید را جستجو می کنید، آیا واقعا می خواهید نام یک دفتر را چندین بار ببینید؟

بعد از این به روز رسانی، شاهد این بودیم که بسیاری از شرکت ها با توجه به اینکه آدرس شرکت با لیستینگ دیگری در همان رده مشابه (همان نوع کسب و کار) است، فیلتر می شوند. در اینجا یک مثال می آوریم.

شما عبارت “personal injury attorney palmdale” را جستجو می کنید و ۱۶ نتیجه در Local Finder نشان داده می شود. حداقل پنج لیستینگ وجود دارد که آدرس آن کالیفرنیا، پالم دیل، خیابان ۱۰۰۸ W باشد، که همه آنها وکلای صدمه شخصی هستند. در حال حاضر، یکی از آنها در Local Finder نشان داده می شوند و چهارتای دیگر فیلتر می شوند:

Stefyan Law Firm – نشان داده شده

DeVille Law Group Inc – فیلتر شده

iAccidentLawyer – فیلتر شده

Nadrich & Cohen – فیلتر شده

Wilshire Law Firm – فیلتر شده

Broland در انجمن محلی جستجوی محلی خاطر نشان کرد اگر شما فقط بر روی نقشه در Local Finder کمی زوم کنید می توانید لیستینگ های فیلتر شده را ببینید. وقتی من برای این کوئری این کار را انجام دادم، ۶۱ نتیجه بدست آمد – و بیشتر نتایج فیلتر شده ای هم که در بالا به اشاره کردم نیز نمایش داده شدند.

local-filter-possum

مورد دیگری که بررسی کردم در مورد مالک شرکتی بود با دو لیستینگ بود که نام های متفاوت، شماره تلفن متفاوت، وب سایت های متفاوت و آدرس متفاوت داشتند. رتبه بندی این شرکت را روزانه پیگری کردیم و از ردیاب BrightLocal استفاده کردیم که هر روز از نتایج جستجو عکس می گرفت.

روزی که یک لیستینگ نشان داده می شد، لیستینگ دیگر نمایش داده نمی شد. جایشان با هم عوض می شد اما هرگز همان زمان با هم ظاهر نمی شدند.

در ابتدا کمی گیج شدم چون نام، آدرس، شماره تلفن و مشخصات آنها کاملا با هم تفاوت داشت. بعدا مشتری توضیح داد که آدرسشان متفاوت است اما در اصل در یک ساختمان هستند. آدرس به این دلیل متفاوت بود که ساختمان دوبر بود و به دو خیابان راه داشت.

این اطلاعات به من کمک کرد تا مطمئن شوم گوگل پیچیده تر از آن است که تنها به دنبال آدرسی باشد که در Google My Business وارد کرده اید.

(توجه داشته باشید خیلی ها صرفا با اضافه کردن یک شماره پلاک متفاوت در تلاش بوده اند از فیلتر فرار کنند. در مواردی که من کار کرده ام چنیچ چیزی جواب نداده است.)

مورد دیگری هم هست که خیلی شدید تر است. دندانپزشکی که من با او کار می کردم دو کلینیک مختلف داشت. هر دو در یک خیابان بودند، اما آدرسشان کاملا متفاوت بود و در یک ساختمان هم نبودند. NAP های مختلف و پزشکان مختلف داشتند، هاست سایت ها یکی نبود، و حتی حساب گوگلشان نیز با هم متفاوت بود. تنها ارتباط این دو این بود که صاحب هر دو یک نفر بود، و به لحاظ فنی، شرکت مادر که صاحب هر دو بود تنها چیزی بود که در مجوز کسب و کار وی ذکر شده بود.

می دانستم زمانی که لیستینگ کسب و کار به حالت تعلیق است، گوگل اغلب جواز کسب می خواهد، اما ظاهرا گوگل واقعا خیلی بیشتر از چیزی که من فکرش را می کردم در مورد کسی که صاحب شرکت های متعدد در همان صنعت مشابه می داند.

در مورد این دندانپزشک، دو کلینیک وی قبلا برای کلمات کلیدی مختلف، دو رتبه در pack-3 می گرفتند. در حال حاضر، نمی توانم کاری کنم که هر دو با هم باشند، یا این بود یا آن.

توجه داشته باشید که این فیلتر با جریمه فرق می کند. گوگل لیستینگ را از بین نمی برد یا از رتبه بندی حذف نمی کند. در واقع بیشتر شبیه به یک فیلتر ارگانیک عمل می کند، که “بهترین” و مناسب ترین لیستینگ ها را دست چین می کند و آنهایی که خیلی مشابه هستند را فیلتر می کند.

من اغلب برای کلمات کلیدی مختلف، رتبه بندی لیستینگ مختلف مشاهده کرده ام، به طوری در حالی که لیستینگ شرکت حقوقی برای “personal injury attorney” رتبه می گیرد، وکلای خصوصی ممکن است در عوض برای “motorcycle accident attorney” رتبه بگیرند (مانند review هایی که در مورد تصادفات موتور سیکلت صحبت می کنند).

  1. اهمیت مکان فیزیکی جستجوگر بیشتر از قبل شده است.

یک شرکت برای مشاوره با ما تماس گرفت، و در مورد این به روز رسانی الگوریتم نگران بود. آنها متوجه شده بودند که مکانهای آنها دیگر در pack-3 رتبه نمی گرفت. وقتی بررسی های لازم را انجام دادیم، معلوم شد که از آنجایی که آنها از دفتر مرکزی خود در آلاباما جستجو را انجام می دادند، چیزی که می دیدند کاملا متفاوت از چیزی بود که کاربری که در تگزاس، جایی که یکی از شرکت هایشان شعبه داشت، جستجو می کرد می دید.

این شرکت در ریچلند هیل تگزاس بود، و در هنگام جستجو هرچه از شهر دورتر می شدید، نقشه بیشتر روم اوت می کرد، و در نتیجه رتبه بندی لیستینگ نیز بیشتر کاهش پیدا می کرد. برای آنها که در آلاباما بودند شرکت برای کلمه کلیدی [خدمات + شهرستان] در جایگاه هفتم لیست بود، در حالی که یک کاربر در ریچلند هیل تگزاس بود، ممکن بود شرکت را برای همان کلمه کلیدی در جایگاه اول ببینید.

به نظر می رسد که بعد از این به روز رسانی، اطمینان از یکی بودن موقعیت مکانی جستجوگر با شهری که رتبه بندی را دنبال می کند مهم تر از همیشه است. ابزاری است که امکان انجام این کار را به شما می دهد Bright Local است.

  1. نتایج جستجو بسته به تغییرات جزئی کلمه کلیدی جستجو، متفاوت می شوند.

گزارش های زیادی دریافت کردم مبنی بر اینکه pack-3 بر اساس تغییرات جزئی کلمات کلیدی، تفییر کرده است. پیش از این، اگر تایپ می کردید “Los Angeles Chiropractor” یا “Chiropractor Los Angeles” و یا ” Chiropractor Los Angeles CA” اغلب نتایج نسبتا مشابه می دیدید.

بعد ار این به روز رسانی، شاهد نوسانات بسیار بیشتری بین کلمات کلیدی مشابه بوده ایم. در برخی موارد دیده ام که یک لیستینگ که برای یک کوئری فیلتر شده بود، اگر مخفف ایلات را به کلمه کلیدی اضافه می شد، در نتایج محلی نشان داده می شد.

  1. به نظر می رسد فیلتر محلی مستقل از فیلتر های ارگانیک عمل می کند.

قبلا اینطور بود که اگر گوگل وب سایت خود را به صورت ارگانیک فیلتر می کرد (یا صفحه خاصی را فیلتر می کرد که لیستینگتان را به آن لینک می دادید)، تاثیر منفی بر رتبه بندی می گذاشت.

بعد از این به روز رسانی، شرکت های زیادی را دیده ام که برای عبارت رقابتی رتبه بالایی می گیرن که صفحات لینک شده اند که به صورت ارگانیک فیلتر شده بودند.

یک موردی که من بررسی کردم مربوط به یک شرکت خدماتی بود که سایت های مختلفی داشت. یکی از سایت ها همه جا فیلتر می شد چون سابقاً رتبه بندی را کاهش می داد.

پس از به روز رسانی، مشتری متوجه شد که رتبه بندی اش ارتقا پیدا کرده است، علی رغم اینکه URL ای که در لیستینگ GMB خود استفاده می کرد، صفحه بود که فیلتر شده بود.

مثال دیگر مربوط به شرکتی است که پس از به روز رسانی دو بار رتبه گرفته بود. آنها برای یک شرکت دو لیستینگ در گوگل داشتند، و قبل از بروز رسانی، تنها یکی از آنها در pack-3 رتبه می گرفت (دیگری فیلتر می شد). تفاوت بین این دو لیست این بود که یکی از آنها به نسخه www وب سایت آنها لینک شده بود و دیگر فقط به نسخه domain.com (بدون www).

گوگل آنقدر هوشمند است که متوجه شود این سایت ها یکی هستند، و هر دو را ایندکس نکرده بود، اما این هم مثال دیگری بود در رابطه با اینکه ظاهرا فیلتر محلی کاملا متفاوت از فیلتر ارگانیک عمل می کند و کمتر از گذشته به هم متصل هستند.

خلاصه

به طور خلاصه، ما هنوز شاهد نوسانات بسیاری هستیم، که من را به این فکر وا می دارد که گوگل هنوز هم در حال تست سیگنال های مختلف رتبه بندی است. ردیاب های رتبه بندی مانند Algoroo، هنوز نوسانات بسیاری در نتایج جستجو نشان می دهند. این امکان وجود دارد که برخی از چیزهایی که تغییر داده اند به حالت قبل برگردد.

تا کنون، به نظر می رسد این فیلتر پا برجا باشد، اما من هنوز هم موارد بیشتری را ارزیابی می کنم تا الگوهای بیشتری ببینم.

آیا شما هم مواردی از این قبیل دارید که بخواهید با به اشتراک بگذارید؟

بهینه سازی سایت