سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

چطور مقاله خوب و مناسب سئو بنویسیم

وقتی دارید برای وبلاگ و یا وب سایت خود محتوا تولید می کند، باید دو نکته کلیدی را در نظر داشته باشید: اول، چطور محتوای با کیفیتی تولید کنید که مجذوب کننده و سرگرم کننده باشد و در نهایت بتواند امتیاز کسب کند؛ و دوم اینکه چطور این محتوا را در دسترس طیف گسترده ای از مخاطب ها قرار دهید. از آنجایی که اکثریت ترافیک وب از طریق موتور های جستجو می آیند، تولید محتوایی که برای دیده شدن در نتایج جستجو بهینه سازی شده است، یکی از بهترین راه هایی است که نام خود را در جهان پرآوازه کنید. اگرچه بازاریابی سنتی این دو مورد را دو موضوع مجزا از هم در نظر می گیرد، اما هر دو مورد بخشی از استراتژی هستند که باعث می شوند بهینه سازی سایت در وهله اول فاکتوری باشد برای تولید محتوایی است. گرچه این دو مورد – محتوای با کیفیت و امکان بیشتر برای دیده شدن در نتایج جستجو – ممکن است خیلی مشابه به هم نباشند ولی در نظر گرفتن هر دو آنها به عنوان یک هدف جامع برای موفقیت بازاریابی تان بسیار حیاتی است. بله محتوای شما باید خوب نوشته شده باشد، پویا باشد و پر باشد از اطلاعات مفید برای مخاطب تان، ولی اگر در گوشه ای از وب سایت تان افتاده باشد و خاک بخورد، هیچ یک از این موارد به درد نخواهد خورد. رتبه بندی سئوی بالا می تواند محتوای شما را از گمنامی در بیاورد و کاری کند که خوانده شود. مخاطب های امروزی اما خیلی تیز هوش هستند و نمی توانید صرفا از کلمات کلیدی به عنوان چاشنی برای مقاله هایتان استفاده کنید، چون فقط باعث می شود مخاطب خسته و دل زده شود.

چه عواملی باعث می شوند یک مقاله، خوب باشد؟

 

گرچه مهارت عالی نوشتن را نمی توان آموزش دید، ولی خوب نوشتن را قطعا می توان یاد گرفت. به عنوان یک بازار یاب، شما باید داستان سرایی کنید، یعنی داستان برند خود را از طرق مختلف به مخاطب منتقل کنید. حالا باید این مهارت را بر روی صفحه اعمال کنید.

در اینجا چند تمرین خوب برای نوشتن مقاله های تاثیر گذار و فریبنده می آوریم :

 

  1.      از مثال های ملموس و دقیق استفاده کنید:

هیچ چیز به اندازه مثال های محکم و مرتبط، نمی تواند به نوشته قدرت دهد. زمانی که دارید دربارۀ موفقیت یک محصول صحبت می کنید یا می خواهید داستانی از یکی از مشتری هایتان تعریف کنید، از آوردن مثال در مورد مسائل تئوری و مطالعات موردی پرهیز کنید. از خبر های روز و فرهنگ عامه استفاده کنید تا با خواننده خود ارتباط برقرار کنید. این داستان های ملموس بیشتر تر از آمار و ارقام می تواند آنها را مجاب به ماندن کند.

  1.      خود را پنهان نکنید :

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای برندتان انجام دهید، این است که به آن یک جنبه منحصر به فرد دهید. از با نمک بودن (البته اگر با نمک هستید)، دمدمی بودن و حتی تا حدی عجیب و غریب بودن نترسید. برای این منظور می توانید متنی که نوشتید را با صدای بلند بخوانید تا ببینید شبیه به خودتان هست یا نه. حنبه اصیل و واقعی خودتان یکی از بزرگ ترین دارایی های شماست. درست است که باید به استاندارد های حرفه ای مربوط به صنعت خودتان وفادار بمانید، ولی هر چه بیشتر شبیه به آدم های معمولی باشید افراد بیشتری طالب ارتباط برقرار کردن با شما خواهند بود – به این صورت که تمایل بیشتری برای منتشر کردن دوباره مطلب شما ، نوشتن نظر و در نهایت هم خریداری محصولات شما خواهند داشت.

 

  1.      مخاطب های خود را بشناسید :

وبلاگ شما، دفترچه خاطرات شما نیست. زبانی را انتخاب کنید که مناسب مخاطب مورد نظرتان است. اگر مخاطبین تان طیف گسترده ای از همه نوع قشر هستند، از اصطلاحات خاص یک حرفه استفاده نکنید. پاراگراف ها را کوتاه و دقیق بنویسید، و بخش هایی که درک شان مشکل است را به صورت مفاهیم قابل فهم درآورید. از مثال هایی که باعث می شود موضوع روشن تر شود استفاده کنید و لینک آنها را در مقاله بیاورید. و در نهایت خودتان، خودتان را نقد کنید: باز بینی، باز بینی و باز هم باز بینی. دور ایده هایی که وسوسه انگیز هستند را خط بکشید و مابقی را حذف کنید. هر چه بیشتر بر روی کارتان تمرکز کنید، مخاطب ها، مطالب شما را مفید تر ارزیابی می کنند.

نوشتن به منظور بهینه سازی

 

اکنون که این نکات را می دانید، هنر نوشتن یک مقاله خوب راحت تر خواهد بود. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باید محتوای خود را در معرض دید قرار دهید. بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو، در کنارانتشار مطالب , رسانه های اجتماعی، راه مطمئنی است برای اینکه کار خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید. اگر محتوای خود را طوری بهینه سازی کنید که اغلب در فهرست پیشنهاد های نتایج جستجو قرار بگیرند، هم می توانید مطمئن شوید که برندتان دیده می شود، و هم اینکه قابل اعتماد بودن آن را افزایش می دهید.

راه هایی برای تولید محتوای خوب و مناسب سئو:

 

  1.      مطالب ارگانیک انتخاب کنید :  

استفاده از کلمات کلیدی قابل مشاهده و محبوب سئو در مقاله هایتان، یکی از بهترین راه ها برای ارتقای رتبه سایت است. نکته مهم: این کلماتی کلیدی باید طوری ترکیب و استفاده شوند که ارگانیک و مرتبط با موضوع باشند. نباید از دید خواننده نا مرتبط به نظر برسند. خواننده ها، به ویژه آنهایی که وقت زیادی در دنیای دیجیتال صرف می کنند، دقت فوق العاده زیادی دارند؛  نمی توانید کار خود را مملو از کلمات کلیدی کنید و امیدوار باشید بیشتر دیده شود.

  1.      تعیین مکان کلمات کلیدی :

با قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان ها مقاله خود را بهینه سازی کنید. گروهی از کلمات کلیدی را ردیف کنید و آنهایی که بیشتر جستجو شده اند را استفاده کنید. فراموش نکنید که مهم ترین کلمات کلیدی خود را در عنوان استفاده کنید.

  1.      از تصاویر استفاده کنید :

تصاویری که تگ alt دارند را در صفحه خود قرار دهید تا در جستجوی تصاویر هم نشان داده شوید. تصاویر هم می توانند متون را به شیوه ای پویا تفکیک کنند. نقش محتواهای تصویر محور روز به روز در تکنیک های بازار یابی دیجیتال پر رنگ تر می شود

با دانستن این نکات، می توانید خیلی سریع تر رتبه بندی سئوی بالاتری بگیرید؛ و در عین حال به عنوان کسی که محتوا های با کیفیتی تولید می کند شناخته خواهید شد. که این یعنی پیروزی مسلم برای برندتان

۹۸

تاثیر https بر سئو سایت

۸۹ 

تاثیر https بر سئو سایت

 

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه SSL یک علامت امنیتی است که برای حفاظت از اطلاعات خصوصی که در سرتاسر وب در گردش هستند استفاده می شود.

این گواهینامه برای مشتری ها امنیت فراهم می کند و وقتی آیکون قفل یا نوار سبز وجود داشته باشد به این معنی است که می توان به آن کسب و کار اطمینان کرد

مزایای گواهینامه SSL

مزایای استفاده از گواهینامه SSL محدود به سئو نمی شود، گواهینامه SSL برای صاحب وب سایت امنیت فراهم می کند و به مشتری ها و بازدیدکننده های وب سایت اطمینان خاطر می دهد.

  •         رتبه بندی بهتر در گوگل : در اول آوریل سال ۲۰۱۱، گوگل اعلام کرد که آنها داده ها را بر اساس گواهینامه SSL ،Crawl   دسته بندی می کنند. و در ششم آگوست ۲۰۱۴ اعلام کردند HTTPS یکی از عوامل رتبه بندی در نتایج موتور جستجو است،
  •         امنیت: گواهینامه SSL، از نام دامنه و ایمیل شما در مقابل کلاه برداری های فیشینگ حفاظت می کند. مسلماً شما نمی خواهید که کسی با شبیه سازی وب سایت شما، به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کند، اما وجود گواهینامه SSL مناسب، شبیه سازی وب سایت شما را بسیار مشکل خواهد شد.
  •         رمز گذاری : استفاده از یک گواهینامه  SSL بر روی وب سایتتان، اطلاعات حساسی که از بازدید کننده ها و مشتریان وب سایت گرفته شده و فقط باید در دسترس شما باشند را کد گذاری می کند.
  •         اعتماد : بر اساس پژوهشی که Global Sign انجام داده است، ۷۷ درصد بازدید کننده های وب سایت ها نگران این هستند که از اطلاعات شخصی آنها سوء استفاده شود. استفاده از گواهینامه SSL با آیکون قفل یا نوار سبز، قابل اعتماد بودن کسب و کار شما را افزایش می دهد، و ۲۹ درصد مشتری ها قبل از هرگونه خرید یا وارد کردن اطلاعات شخصی، ابتدا به این نوار سبز نگاه می کنند. افزایش اعتماد مساوی است با افزایش فروش.

نکته کلیدی

گواهینامه SSL، از طریق HTTPS  برای مشتری ها و وب سایت امنیت را فراهم می کند، و از آن جایی که یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی است منجر به رتبه بندی بهتر در موتور های جستجو می شود.

 

سرعت سایت و HTTPS، از جمله عوامل رتبه بندی هستند که موجب گرفتن رتبه بندی بهتر در موتور جستجو  یا آمدن به صفحه اول می شوند.

Brian Dean of Backlinks، بر روی یک میلیون نتیجه گوگل، آزمایشی انجام داده است تا مشخص کند کدام عوامل کمک می کنند که صفحات وب سایت ها به صفحه اول نتایج موتور جستجو بیایند و ما در اینجا به دو مورد از این عوامل اشاره می کنیم:

 

  1.      آدرس آی پی های اختصاصی – سرعت سایت
  2.      گواهینامۀ SSL  – HTTPS
  3.       یک آدرس آی پی اختصاصی چطور می تواند بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر بگذارد.

هر سایتی از یک شرکت هاستینگ استفاده می کند، و اغلب اوقات اصلا توجه نمی کند که چه نوع آدرس آی پی برای حساب هاستینگ آنها طراحی شده است، “آدرس آی پی هاستینگ اختصاصی یا اشتراکی”.

در صنعت هاستینگ وب دو نوع آدرس آی پی وجود دارد:

  •         آدرس آی پی اشتراکی : یعنی یک آدرس آی پی میان تعداد زیادی وب سایت مشترک است. سرور هاستینگ از طریق URL  ای که وارد می شود تشخیص می دهد که چه وب سایتی جستجو و درخواست شده است.
  •         آدرس آی پی اختصاصی : یعنی یک وب سایت آدرس آی پی اختصاصی خود را دارد. یعنی تایپ کردن URL یک وب سایت یا آدرس آی پی آن، همان وب سایت را می آورد.

باید خاطر نشان کنم که در مورد آدرس آی پی ها اختصاصی برای سئو اختلافاتی وجود دارد و بحث بر سر این است که آیا یک آدرس آی پی اختصاصی واقعاً می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.

حقیقت این است که آدرس آی پیِ شرکت هاستینگ، نمی تواند سئو را ارتقا دهد ولی سرعت بار گذاری سایت را افزایش می دهد، و افزایش سرعت در سال ۲۰۱۶ معیاری مهم برای سئو محسوب می شود (Google and Bing).

در نتیجه آی پی اختصاصی منجر به افزایش سرعت سایت می شود که به معنی سئوی خوب برای وب سایت شماست.

مزایای استفاده از آدرس آی پی اختصاصی :

 

  •         داشتن گواهینامه SSL خصوصی خودتان :

گوگل داشتن گواهینامه SSL را به یکی از عوامل رتبه بندی برای وب سایت هایی تبدیل کرده است که برای کلماتشان در نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه بندی می شوند.ربات های گوگل به این منظور طراحی شده اند که به سایتی که گواهینامه SSL دارد توجه خاصی دارد

  •         عملکرد و امنیت پیشرفته :

داشتن آدرس آی پی اختصاصی برای وب سایت هایی که ترافیک وب بالایی دارند یک برگ برنده است، چرا که آدرس آی پی اشتراکی که توسط هزاران هزار وب سایت دیگر استفاده می شود منجر به کرش کردن مداوم سرور و خرابی وب سایت می شود و این موضوع باعث می شود دسترسی به وب سایت برای بازدید کننده ها امکان پذیر نباشد

 

نکته کلیدی

داشتن آدرس آی پی اختصاصی برای سرور هاستینگ، سرعت وب سایت را افزایش می دهد و امنیت و عملکرد پیشرفته ای فراهم می کند

  •      گواهینامه SSL چطور می تواند روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر بگذارد

گواهینامه SSL برای کسب و کارهای تجاری و آنلاینی که اطلاعات شخصی مشتری هایشان را دریافت می کنند، مورد نیاز است.

با این حال برای استفاده از گواهینامه SSL بر روی وب سایتتان باید یک آدرس آی پی اختصاصی یا استاتیک داشته باشید

بهینه سازی سایت

آموزش کامل پلاگین Yoast SEO – بخش اول

۹۶۵ 

۱ – اجرا و استفاده از yoast

 پلاگین yoast ، یکی از مفید ترین ابزار هایی است که می توان از آن بهره برد. یوست یکی از شناخته شده ترین پلاگین های ورد پرس در سرتاسر جهان است و دلیل آن هم مشخص است چه یک وبلاگ شخصی داشته باشید و چه مدیریت حرفه ای سئوی یک سایت را برای مشتری برعهده داشته باشید ، یوست ابزاری قدرتمند است که به شما کمک می کند سایت تان تا جای ممکن متناسب با  موتور های جستجو کنید

یوست را می توان برای هر سایت ورد پرسی  نصب کرد. همچنین شما می توانید نسخه افزونه پیشرفته  یوست را با قابلیت های بیشتر  خریداری کنید، ولی بیشتر قابلیت های مهم آن رایگان هستند. یوست، کارهایی مثل کنترل عنوان و توضیحات متا، تنظیم کلمات کلیدی مورد نظر و پیگیری چگونگی استفاده از آنها، مدیریت نقشه سایت و خیلی کارهای دیگر را برایتان سهل و آسان می کند.

۲ – دانلود و نصب yoast

۵۶

اگر تاکنون پلاگین سئو یوست را برای سایت خود نصب نکرده اید، ابتدا به نحوه نصب آن می پردازیم. اگر سئو یوست را نصب و اجرا کرده اید و فقط می خواهید بدانید چطور با آن کار کنید، می توانید به بخش “استفاده از سئو یوست” بروید.

از قسمت پیشخوان ادمین سایت، سمت چپ صفحه، گزینه “Plugins” و سپس گزینه “Add New” را بزنید.

با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای باز می شود که می توانید از میان پلاگین های “featured“، “popular“، “recommended” و “favorite” انتخاب کنید. اگر سئو یوست زیر هیچ کدام از این بخش ها قرار نداشت، می توانید در قسمت جستجو تایپ و آن را پیدا کنید.

وقتی پلاگین سئو یوست را پیدا کردید، بر روی “Install Now” کلیک کنید، در این صورت ورد پرس آن را دانلود و نصب می کند و از شما می خواهد پلاگین را فعال کنید. اگر کار نصب و فعال سازی با موفقیت انجام شده باشد، باید گزینه “ SEO” را در منوی نوار کناری سمت چپ پیشخوان ادمین، در امتداد نوار افقی بالای صفحه نمایش ببینید.

دانلود و نصب سئو یوست کار چندانی نداشت، اما حالا نوبت اجرای پلاگین است. اگر قبلا هرگز از سئو یوست استفاده نکرده اید، در ابتدا ممکن است کمی مشکل به نظر برسد، اما قول می دهم که می توانید از پس آن برآیید. از آنجایی که تنظیمات ایده آل یوست برای هر سایتی متفاوت است، نمی توان گفت دقیقا چه تنظیماتی را اعمال کنید، در عوض تمامی تنظیمات را یکی یکی توضیح می دهم.

۳ – دورن ریزی تنظیمات از دیگر پلاگین های سئو

 

قبل از اینکه پیش برویم به این سوال جواب دهید: آیا از پلاگین سئوی دیگری استفاده کرده اید؟ اگر بله، با درون ریزی تنظیمات از آن پلاگین به پلاگین کنونی تان، کلی در وقتتان صرفه جویی کنید. از گزینه “ SEO” در منوی سمت چپ، گزینه “Tools” و سپس گزینه “ Import and Export” را کلیک کنید. سپس تب “ Import from other SEO plugins” را انتخاب کنید.

در اینجا می توانید از پلاگین های “ HeadSpace2“، “ All-in-One SEO” و “ WooThemes SEO Framework” درون ریزی تنظیمات را انجام دهید. تنها کاری که باید بکنید این است که کادر درست را انتخاب و گزینه “ Import” را بزنید. اگر از پلاگین های یوست قدیمی تر مثل “ Robots Meta“، “ RSS Footer” و “ Yoast Breadcrumbs” استفاده کرده اید، می توانید درون ریزی تنظیمات از آنها را از طریق تب “ Import from other plugins ” انجام دهید. اگر از هیچ یک از این پلاگین های سئو استفاده نکرده اید، می توانید قسمت “ SEO Data Transporter” را که خود پلاگین یوست پیشنهاد می دهد بررسی کنید.

اگر تنظیمات دیگری دارید که از یک پلاگین دیگر برون ریزی کرده بودید  حالا می خواهید آنها را دورن ریزی کنید، می توانید از تب “ Import” فایلی که می خواهید را انتخاب و “ Import settings” را بزنید.

۴ – اجرای سئو یوست

 

حتی اگر تنظیماتتان را از یک پلاگین دیگر درون ریزی کرده باشید، ضرری ندارد که تمام تنظیمات را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

برای شروع از پیشخوان ادمین سایت، گزینه “ SEO” را در منوی کناری سمت چپ (یا منو بالایی، هر کدام که خودتان ترجیح می دهید) پیدا کرده و روی “ General” کلیک کنید. در اینجا صفحه ای باز می شود که به شما امکان می دهد برخی از گزینه های پایه ای بهینه سازی سایت را اجرا کنید.

۵ – تنظیمات عمومی

عمومی (General)

اگر بخواهید سئو یوست را به تنظیمات پیش فرض برگردانید، می توانید از طریق تب “ General” اینکار را بکنید. اگر نمی خواهید آموزش مقدماتی را ببینید، به بخش “ Your Info” بروید.

۶ – اطلاعات شما (Your Info)

در اینجا می توانید نام سایت خود یا جایگزین نامی که می خواهید استفاده کنید را به یوست بدهید. و همچنین بگویید یک شرکت یا شخص هستید، که در این صورت گوگل راحت تر می تواند سایت شما را در نتایج  ثبت کند. اگر سئو  یوست را برای وب سایت یک شرکت اجرا می کنید، این امکان را به شما می دهد که مواردی مثل لوگوی شرکت را نیز اضافه کنید.

۷ – ابزار وب مستر (Webmaster Tools)

 

حال به تب “ Webmaster Tools” بپردازیم. اگر می خواهید از ابزار هایی مثل Console“، Alexa“، “ Bing Webmaster Tools” و یا “ Yandex Webmaster Tools” استفاده کنید، می توانید سایتتان را از طریق این تب بازبینی کنید.

فرقی نمی کند از کدام ابزار استفاده کنید چون فرایند همه آنها شبیه به هم است. در اینجا من برای نمونه از “ Google Search Console” استفاده می کنم :

  1. پیشخوان کنسول جستجو را باز کنید. و “ Manage Property” و سپس “ Verify this sit ” را از کادری که در کنار سایتی قرار دارد که می خواهید یوست را به آن اضافه کنید انتخاب کنید. اگر هنوز سایت خود را به کنسول جستجو اضافه نکرده اید، باید اول اینکار را بکنید. (اگر به کمک نیاز دارید می توانید به قسمت راهنمایی در مورد اصول کنسول جستجوی گوگل سر بزنید.)
  2. گزینه تایید “ HTML Tag” را انتخاب کنید. به جای اینکه کدی که به شما می دهد را در بخش “” کد سایت پیست کنید، کد را در کادر کنسول جستجو گوگل پیست کنید، و به جز چیز هایی که داخل نشان نقل قول هستند و خود نشان های نقل قول، مابقی چیز ها را پاک کنید.
  3.  Save Changes” را بزنید، و سپس به بخش پیشخوان کنسول جستجوی گوگل بازگردید و “ Verify” را بزنید. و تمام!

۸ – امنیت (Security)

 

در آخر تب “Security” قرار دارد. اگر سایت شما فقط یک نویسنده دارد، نیازی نیست که خیلی نگران این موضوع باشید و می توانید در این قسمت کاری انجام ندهید. ولی اگر چند نویسنده می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و به آن محتوا اضافه کنند، این بخش مفید است. اگر در این کادر کاری انجام ندهید، باعث می شود بخشی با گزینه های پیشرفته مثل ریدایرکت و تنظیمات بدون شاخص، در جعبه ابزار یوست قابل رویت و در صفحه همۀ ویرایش گران صفحات ظاهر شود. گرچه ممکن است بخواهید دیگر همکاران سایت بتوانند محتوای خودشان را به سایت اضافه کنند، ولی قطعا نمی خواهید این قبیل تنظیمات را تغییر دهند. تنها کاری که باید بکنید این است که گزینه را فعال کنید و دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید.

۹ – عنوان ها و متا ها (Titles & Metas)

در مرحله بعدی به بخش “ Titles & Metas” می رویم، که زیر گزینه “ SEO” در منوی کناری سمت چپ قرار دارد. این بخش خیلی خیلی مهم است زیرا در اینجا مشخص می کنید که سایتتان چطور در صفحات نتایج ظاهر شود. وقتی بر روی آن کلیک کنید، اولین چیزی که می بینید تب “ General” است.

۱۰ – عمومی (General)

در اینجا می توانید مشخص کنید که عنوان هایتان، چطور نمایش داده شود مثلا “اسم سایت/ ارتباط با ما” یا “اسم سایت -ارتباط با ما” باشد. هر جدا کننده عنوانی که استفاده کنید (/ یا -) در تمامی صفحات سایت اعمال می شود. گزینه “ Force rewrite titles” می تواند مشکلی که برخی سایت ها دارند که اسم سایت دوبار در عنوان درج می شود را تصحیح کند. برخی سایتها از تم های ورد پرسی که عنوان های سئوی از قبل ساخته شده ای دارند استفاده می کنند که تنظیماتی که شما برای یوست انتخاب کرده اید را تحت الشعاع قرار می دهند. اگر با این مشکل مواجه شدید، انتخاب این گزینه می تواند این مشکل را برطرف کند. اگر باز هم مشکل عنوان های تکراری را داشتید، با توسعه دهنده وب خود تماس بگیرید چون با ویرایش کد های سایت می توان آن را برطرف کرد.

۱۱ – صفحه اصلی (Homepage)۵۹

چیزی که زیر “ Homepage” می بینید، بستگی به این دارد که سایت تان چطور تنظیم شده باشد. در این مورد سایتی که من با آن کار می کنم به این صورت تنظیم شده است که یک صفحه برای صفحه اصلی و صفحات دیگر برای وبلاگ باشد. اگر سایت شما هم همینطور تنظیم شده است، و می خواهید عنوان و توضیحات متای آن را برای همه صفحات تغییر دهید، کاری که باید بکنید این است که روی لینک های “ editing the front page/blog itself” که در اینجا مشاهده می کنید کلیک کنید و تغییرات تان را اعمال کنید. اگر با سایتی کار می کنید که صفحه اصلی، فقط آخرین پست ها را نمایش می دهد، شکل تب “ Homepage” شما با چیزی که اینجا می بینید فرق خواهد داشت.


نکاتی برای افزایش میزان ترافیک سایت با استفاده از سئو

یکی ازمزیت های سئو این است که به جای اینکه پیام بازاریابی خود را به خورد مردم دهید که اصلا مایل نیستند به چیزی که توضیح می دهید گوش دهند،بنابراین قادر خواهید بود با استفاده از مهندسی معکوس، بفهمید دقیقا به دنبال چه چیزی هستند، به این ترتیب که محتوای مناسب را آماده کنید و در اختیارشان قرار دهید و دقیقا لحظه ای که به دنبالش هستند آن را جلوی چشمانشان قرار دهید. با دست پس بزنید و با پا پیش بکشید.

مثل این است که جادو کنید. مشتری ها خودشان با پای خودشان پیشتان می آیند و درخواستشان را اعلام می کنند.

گوگل تنها زمانی به محتوا اهمیت می دهد که پاسخگوی نیاز کاربر باشد. نتایج جستجو، الزاماً نشان دهنده محتوای “خوب” نیستند، بلکه تنها فهرست رتبه بندی شده ای از محتوا، در جواب چیزی هستند که کاربر به دنبال آن است.

در اینجا به روند معمولی اشاره می کنیم که بیشتر سئو کارها در زمان تولید محتوا از آن بهره می برند:

  1. در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنند تا متوجه شوند مردم در ارتباط با موضوع مورد نظر شما، به دنبال چه هستند.
  2. از عبارات طولانی و با میزان رقابت پایین استفاده می کنند.
  3. محتوا را بر اساس عبارات و عنوان های کلیدی تولید می کنند.
  4. صفحه را راه اندازی و معرفی می کنند.
  5. لینک درست می کنند.
  6. میزان ترافیک ورودی را مشاهده می کنند.

کاستی این رویکرد این است که موارد ۱ تا ۴ اغلب نادیده گرفته می شود. برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، که احتمالا بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی موجود است، به این دلیل محبوب است که فقط و فقط کلمات کلیدی طولانی را رو نمی کند، بلکه در کنار آن، محتوای دقیق و لینک های صحیح را برای گوگل ایجاد می کند تا شما را به عنوان صفحات دقیق رتبه بندی کند.

متاسفانه این جا جایی است که بیشتر مردم کارشان را متوقف می کنند.

توصیه من: کار را اینجا تمام نکنید.

تمامی فرایند بر پایه علائم بهینه سازی سایت قرار دارد که محتوای شما را در رده بالا رتبه بندی می کنند – علامت هایی مثل استفاده از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحات (بله این هم یک عامل رتبه بندی واقعی است). گرچه این عوامل خیلی مهم هستند ولی سئو جای خود را دارد.

در بررسی عوامل رتبه بندی تخصصی ای که انجام دادیم، از ۱۵۰ بازاریاب جستجو درخواست کردیم، ارزیابی کنند از نظر آنها کدام یک از عوامل در الگوریتم گوگل اهمیت بیشتری دارند. نتایج نشان داد اگرچه انتظار می رفت تاثیر ویژگی های سنتی ترسئوکاهش پیدا کرده یا در همان سطح بمانند، ولی دریافتیم ویژگی های مبتنی بر کاربر افزایش یافتند.

علاوه بر علائمی مثل موبایل فرندلی بودن، سرعت سایت، طراحی تجربه کاربر (UX) و یا کیفیت دریافت شده، عواملی که امروز می خواهم روی آنها تمرکز کنند به شرح زیرند:

  1. صفحه، با قصد جستجوگر مطابقت داشته باشد: به عبارت دیگر، صفحه باید محتمل ترین چیزی باشد که کاربر واقعا به دنبال آن است.
  2. موتور جستجو، دادۀ کلیک شده را جستجو کند: می تواند شامل سنجش نتایج جستجویی باشد که کاربر واقعا کلیک کرده است.
  3. اتمام کار: کاربر باید بتواند کاری که شروع کرده را به اتمام برساند. به عبارت دیگر، به سوالشان به درستی پاسخ داده شده باشد.

حالا می خواهم درباره این صحبت کنم که چه طور با استفاده از تنها یک تکنیک، تمام این سه عامل را اصلاح کنید و از آن برای صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند بهره ببرید.

نکته این جاست: در مورد چگونگی استفاده کاربرها از صفحات و اینکه که کاربرها واقعا چطور از صفحات استفاده می کنند، آنها را بهینه سازی کنید و در این صورت شاهد ترافیک قابل توجهی خواهید بود.

به محض اینکه از موتور های جستجو ترافیک دریافت کنید، با توجه با بازدید جستجو، به میزان باور نکردنی ای داده خواهید داشت. اگر اصلا ترافیکی نداشته باشید، گوگل حدس می زند که محتوای شما چیست – درست است یا غلط – و ترافیک به سویتان روانه خواهد کرد. در واقع بین ترافیکی که فکر می کردید وقتی صفحه تان را راه اندازی کردید خواهید داشت و ترافیکی که که به طورواقعی دریافت می کنید یک شکاف وجود دارد.

اگر می خواهید این شکاف را ببندید؛ ما سه سوال می پرسیم و به آنها پاسخ می دهیم.

  1. آیا محتوای من با قصد بازدید کننده ای که دریافت می کنم مطابقت دارد؟
  2. بر اساس این قصد، آیا قطعات جستجوی من، کاربر را به کلیک کردن ترغیب می کند؟
  3. آیا صفحه من به کاربر امکان می دهد که هدفش را به اتمام برساند؟

کاری که باید انجام دهید به شرح زیر است. از طریق آنها سئو را تمرین کنید.

  1. صفحاتی که عملکرد پایین و متوسطی دارند را شناسایی کنید.

این فرآیند در مورد صفحاتی که میزان ترافیک کم یا ناامید کننده ای دارند بهتر عمل می کند. دلیل اینکه باید از صفحاتی که عملکرد بالایی دارند دور بمانید این است که : “تا چیزی خراب نشده، دستکاری اش نکن.”

این جمله به این معنی نیست که صفحات با عملکرد خوب را نمی توان بهبود بخشید، بلکه درواقع هر زمان شما تغییراتی در یک صفحه اعمال می کنید، چیزهایی که خوب عمل می کنند را نیز در معرض خراب شدن قرار می دهید. به همین دلیل، فعلا می خواهیم بر روی صفحاتی که عملکردشان ضعیف است تمرکز کنیم.

ساده ترین راه این است که برای شناسایی صفحاتی که کیفیت بالایی دارند _ از کلمات کلیدی خوبی در آن استفاده شده است – ولی ترافیکی که انتظار داشتید را دریافت نمی کنند، از برنامه های تجزیه و تحلیل ترافیک استفاده کنید؛ مثلGoogle Search Console ، یا Bing Webmaster، و یا حتی می توانید از ویژگی هایی که در Moz Pro ارائه شده بهره ببرید.

  1. هرگونه عدم تطابقی که میان محتوای شما و قصد کاربر وجود دارد را شناسایی کنید

در قدم بعدی، باید عبارات کلیدی که URL ما را در نتایج جستجو بالا می آورند شناسایی کنیم. پس از اینکه با کلیک کردن بر روی URL ، در ادامه URL کلمه ی کلیدی و عباراتی که کاربربه دنبال است وجود نداشته باشد. به این گونه است که جستجو برای کاربرشفاف نمی باشد و به موضوعی که به دنبالش است دست پیدا نمی کند.

  1. بهینه سازی برای قصدی که کاربر دارد

حالا که متوجه شدیم کاربر ها برای چه منظور سایت ما را دنبال می کنند، باید کاری کنیم که صفحه ما دقیقا همان چیزی باشد که آنها دنبالش هستند تا به این ترتیب مشکل آنها را برطرف کنیم. برای این منظور باید این ۵ قسمت اولیه و اصلی را تکمیل کنید.

  1. تگ عنوان
  2. شرح متا تگ ها
  3. عنوان صفحات
  4. متن اصلی
  5. دعوت به عمل

تگ ها و شرح های عنوان صفحات با عملکرد ضعیف را از نو بازنویسی کنید و برای اینکار کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربرها را جستجو کنید تا ببینید آیا URL شما می تواند در میزان کلیک و بازدید افزایشی داشته باشد. شواهد غیر قاطعی وجود دارد که میزان کلیک بالا می تواند منجر به رتبه بندی بالاتر شود. البته در نهایت این خیلی مهم نیست، مهم این است که از هر طریق ممکن، ترافیک بیشتری به دست بیاورید.

نکته اینجاست که از این داده ها برای بهینه سازی جستجوی خود به شیوه ای کمک بگیرید که ترافیک بیشتر و بهتر را ترغیب کند.

به دست آوردن کلیک تنها نصف ماجراست. بعد از اینکه کاربر ها را به سایت خود هدایت کردیم حالا وقت این است که بتوانیم آنها را متقاعد کنیم (تقریبا خیلی فوری) که ما در واقع می توانیم مشکلی که آنها را به اینجا کشانده است برطرف کنیم.

  1. بهبود اتمام کار

فرض کنید یک کاربر عبارت “بهترین رستوران در سیاتل” را جستجو کند. شما می خواهید پیتزا فروشی خودتان در این جستجو رتبه یک را به دست بیاورد، ولی آیا همین به تنهایی کاربر را راضی می کند؟

احتمالا نه. چون که کاربر به دنبال فهرستی از بهترین رستوران هاست که شامل بازخورد و ساعت کار و نقشه و منوی آنها هم باشد. اگر چنین چیزی ارائه کنید، توانسته اید کار کاربر را به اتمام برسانید.

نکته کلیدی در مورد اتمام کار این است که مشکل کاربر را خیلی سریع و شفاف بر طرف کنید.

  1. ارسال برای نمایش دوباره (ایندس گرفتن دوباره)

مزیت این فرایند این است که شما می توانید به سرعت نتایج را ببینید. ساده ترین کار این است که صفحه را برای ایندکس گرفتن دوباره در گوکل ارسال کنید. که باعث می شود تعییراتی که اعمال کردید خیلی سریع تر در نتایج جستجو دیده شوند.

تغییرات ارسال شده از این طریق ظرف مدت چند دقیقه یا ساعت، در نتایج جستجو منعکس می شود. تا به حال از یک یا دو روز بیشتر نشده است.

۶ و۷٫ نتایج را بسنجید و تکرار کنید

حالا که نتایج را می بینید، باید عملکرد کنونی را در مقابل عملکرد قبلی بسنجید. بعد از چند روز یا چند هفته (بعد از اینکه زمان به میزان کافی داده داشته باشید که بتوانید تصمیم مناسبی بر مبنای آمار بگیرید)، باید به طور ویژه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رتبه بندی یا تاثیر کلی
  • میزان کلیک
  • معیارهای درگیر بودن مثل نرخ پرش، نشان دادن زمان در سایت، تغییرات

هشدار: قرار نیست از همان لحظه اول به آن دست پیدا کنید. اشکالی ندارد. تکرار فرایند و بهبود سایت خیلی هم خوب است (به شرط اینکه طی این فرایند صفحه تان را به کل تخریب نکنید). در واقع اصل موضوع همین است.

اگر این فرایند را دنبال کنید، نه تنها شاهد ترافیک بیشتر خواهید بود بلکه ترافیک بهتری هم به سایت شما روانه خواهد شد که چیزی که ارائه می کنید را با آنچه بازدید کننده به دنبال ان است خیلی بهتر مطابقت می دهد.

بهترین محتوایی که با قصد کاربر مطابقت می کند، چیزی است که موتور های جستجو با کاربر ارائه می کنند. یعنی چیزی که شما در موتور جستجو منتشر کرده اید. نتایج خارق العاده خواهند بود.

   

بهترین پلاگین های سئو وردپرس


 wpic

  در این مقاله سعی دارم لیستی از بهترین پلاگین های بهینه سازی وب سایت وردپرس را معرفی کنم با استفاده از این پلاگین ها  میتوانید ورودی ها به سایتتان را از طریق موتور های جستجو افزایش دهید . در این بخش  بهترین پلاگین هایی را معرفی  می کنم که به پیشرفت جنبه های مختلف بهینه سازی سایتتان کمک می کند. فرایند بهینه سازی برای هر وب سایتی اهمیت زیادی دارد زیرا اگر سایت شما بهینه شده باشد، موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل  ترافیک زیادی را در اختیارتان می گذارند.

 

  1.      Yoast :

پلاگین بهینه سازی Yoast بهترین  پلاگین برای سئو در وردپرس  است که به صورت  رایگان می باشد و تنها نسخه پیشرفته آن به صورت پولی است با استفاده از این پلاگین شما می توانید هر مطلبی را که منتشر می کنید به صورت کامل بهینه سازی کنید از دیگر امکانات این پلاگین این است که شما می توانید متا تگ های هر صفحه را به صورت جداگانه تغییر دهید

 

  1. All in One SEO Pack  :۸۰۰۰

All in One SEO Pack با  بیش از ۱ میلیون دانلود ، یکی از مشهورترین پلاگین های وردپرس است.با استفاده ازاین پلاگین شما به صورت کامل می توانید سایت خودتان را بهینه سازی کنید کارکرد این پلاگین مشابه با پلاگین yoast است به شخصه پلاگین yoast به این پلاگین ترجیح می دهم قسمتی از این پلاگین بصورت خودکار عنوان پستهای بلاگ  شما را بصورت خودکار برای موتورهای جستجوی مانند گوگل بهینه سازی می کند.

 

  1.  Premium SEO Pack   :

همانطور که از اسم این پلاگین پیداست،این پلاگین  یک نوع پلاگین Premium است که به شما کمک می کند هم سایت خود را بهینه سازی کنید و هم رتبه سایت بهبود دهید . این پلاگین دارای یک ابزار کوچک کننده حجم سایت است که برای سریع شدن سایت  پیشنهادات جالبی به کاربران می دهد . این پلاگین  نمونه ای از یک پلاگین قدرتمند است  و گویاست که هر انچه برای بهینه سازی سایت نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد. همچنین این پلاگین نقشه ی سایتی که به ان برای سایت نیاز دارید  را پیشنهاد می دهد و بهینه سازی داخلی که بهینه سازی پست ها  است را فراهم می اورد. این پلاگین شامل موارد مفید دیگری مانند دنبال کننده ی نتایج جستجوها است که بوسیله ی ان می توانید رتبه بندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی موجود در سایتتان را بررسی کنید.

 

  1. WP Social SEO Booster :

امروزه بهینه سازی از طریق شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه است زیرا همگی می دانیم که موتورهای جستجو مانند گوگل از سیگنالهای شبکه های اجتماعی به عنوان فاکتور کلیدی برای تصمیم گیری درمورد نتایج جستجوها استفاده می کند و اگر سایت شما در بین سایتهای رقیبتان توجه افراد زیادی را در شبکه های اجتماعی جلب کرده، احتمال زیادی وجود دارد که سایتتان جایگاه بهتری پیدا کرده است. با این حال که بهینه سازی با Yoast گزینه ی مناسبی برای بهینه سازی سایت  است، پلاگین  WP Social SEO Booster  ساده تر  است و بصورت خودکار برا تمامی محتواهای شما گزینه ی Rich Snippet Tagging را فراهم می کند .

 

  1.    SEOPressor :

این گزینه یکی دیگر از پلاگینهای قدرتمند برای افزایش ترافیک سایتتان است که برای بهینه سازی پستهای بلاگ طراحی شده است. این پلاگین تعداد زیادی ویژگی  پیشنهاد می دهد تا بطور بی نقص پستهای بلاگ را بهینه سازی کنید. همچنین این امکان را می دهد از طریق بررسی تصاویرضمیمه شده انها را بهینه سازی کنید. همه ی ما از اهمیت لینکهای داخلی باخبریم و اگر شما اگاهانه از این مورد استفاده کنید، حتما نتایج بهتری از پستها خواهید گرفت. پلاگین SEOPressor به شما کمک می کند تا لینکهای داخلی را به مقدار زیادی افزایش دهید . این پلاگین پستها و تصاویر و سایت شما را بهینه سازی کرده و نحوه ی صحیح استفاده از کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد.

۶۶

  1.    Rankie :

Ran Kie یکی از پلاگین های مفید برای بهینه سازی سایت است که به شما کمک می کند تا رتبه بندی سایتتان را در گوگل بررسی کنید و توجه بیشتری به نقش کلمات کلیدی داشته باشید.