سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

تبلیغات کلیکی + سئو = دو جفت بی همتا در بهشت بازاریابی

آیا تیم های تبلیغات کلیکی و سئوی شما جدا از هم کار می کنند؟ جولیان کانرز، مقاله نویس، چند روش را مطرح می کند که سئو و تبلیغات کلیکی می توانند همراه با هم تلاش کنند تا هم استراتژی هایشان را بهبود دهند و هم تبدیل بیشتری جذب کنند.

تقریبا یک سالی از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می گذرد.

در این بین شاهد به روز رسانی های الگوریتم متعددی بوده ایم، از جمله بروز رسانی نهایی پنگوئن و معرفی الگوریتم  Possum. همچنین تغییرات عمده ای در نحوۀ نمایش تبلیغات در نتایج جستجو مشاهده کرده ایم. و گوگل همچنان به تغییر دادن چگونگی دریافت مطالب برای مصرف کنندگان آنلاین از طریق لیست های ارگانیک و پولی ادامه می دهد.

به منظور پاسخگویی به چشم انداز امروز جستجو و ارتباط با مصرف کنندگان احتمالی، استراتژیست باید  تبلیغات کلیکی و سئو را به عنوان یک واحد  یکپارچه در نظر بگیرند، نه رشته های مجزا از هم و جداگانه.

هدف تنظیمات همیشگی و دائمی در طراحی صفحات جستجو این است که به گوگل کمک کنند تا از طریق بهبود کیفیت محتوا و مرتبط بودن لیست ها بهتر با اهداف مصرف کننده هم راستا شود.

گرچه این موضوع به گوگل اجازه می دهد تا خدمات بهتری برای مصرف کنندگان آنلاین ارائه کنند، اما در عین حال چالش های جدیدی برای استراتژیست های سئو ایجاد می کند. با هر تنظیم جدیدی که ایجاد می شود، استراتژیست ها نیز باید روش های جدیدی توسعه دهند  تا در لیست جستجو در رتبه های بالا قرار بگیرند.

۲۶۹۹ادغام کردن سئو با تبلیغات کلیکی

توسعه فعالیت های بازاریابی دیجیتالی که سئو را با تبلیغات کلیکی ترکیب می کند نه تنها برای دستیابی به جایگاه نخست لازم است، بلکه در حال حاضر تنها راه برای به حداکثر رساندن ترافیک و فرصت تبدیل نیز هست.

زمانی که تیم ما تلاش خود را بر روی ترکیب استراتژی ها/ داده های سئو و تبلیغات کلیکی کرد، ما توانستیم بسیاری از نقاط داده های حساسی را شناسایی کنیم به رفتار، اهداف و مکان / جغرافیا مصرف کننده اختصاص داده شده بود.

این سطح از دقت به ما اجازه می دهد:

  •         استراتژی کلمات کلیدی خود را طوری تغییر دهیم که ما بتوانیم محتوای جدید برای رتبه بندی در مکان های  جغرافیایی خاص تولید و بهینه سازی کنیم، از عبارات دقیقی که مخاطبان مان استفاده می کنند استفاده کنیم تا با اهداف آنها هم راستا شویم.
  •         بودجه تبلیغات کلیکی خود را طوری تنظیم کنیم که تبلیغات را اجرا کنیم که در بازار محبوب ترین هستند و بیشترین اثر را دارند. و،
  •         تبلیغات کلیکی خود را با برنامه بازاریابی آفلاین هم راستا کنیم تا آگاهی و تبدیل را به حداکثر برسانیم.

به طور کلی، این اقدامات منجر به:

  •         ۳۰ درصد افزایش در ترافیک ارگانیک
  •         ۲۵ درصد افزایش در کلیک های پولی
  •         ۳۵ درصد صرفه جویی در هزینه آگهی ها
  •         ۲۰ درصد افزایش در سود سه ماهه

به اشتراک گذاری اطلاعات برای ایجاد یک تیم حرفه ای

محل قرار گیری سئو کاران و افراد مسئول تبلیغات کلیکی در بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال جدا از هم قرار دارد.

هر دو تیم به طرز خستگی ناپذیری کار می کنند تا استراتژی کلمات کلیدی خود را توسعه دهند، محتوای منحصر به فرد تولید کنند و تاکتیک های متعددی را به کارگیرند که بر روی جذب مصرف کنندگان آنلاین تمرکز دارد. حتی اگر هر تیم از سیستم ها و تاکتیک های مختلفی برای به وجود آوردن تبدیل استفاده کند، میزان بسیار زیادی داده های حساس وجود دارد که می تواند برای ایجاد یک رابطه هم افزا و هماهنگ مورد استفاده قرار گیرد و نتایجی رضایت بخش برای همه به همراه داشته باشد.

روش های زیر را که از طریق آنها می توان سئو و تبلیغات کلیکی را برای بهبود استراتژی های آنها و همچنین ایجاد تبدیل با هم ترکیب کرد، امتحان کنید.

داده های کلمه کلیدی را با هم به اشتراک بگذارید تا توانایی کمپین های خود را افزایش دهید

کلمات کلیدی، پایه و اساس هر کمپین سئو و تبلیغات کلیکی موفقی هستند.

استراتژیست های تبلیغات کلیکی، از کلمات کلیدی برای تسهیل روابط خلاق با مصرف کنندگانی که پایین تر ازتبدیل قرار دارند، استفاده می کنند.

در دنیای سئو، کلمات کلیدی برای ارائۀ معماری اطلاعات یک وب سایت، و همچنین به عنوان استراتژی محتوای آن استفاده می شوند.

هر دو تیم به منظور شناسایی عباراتی که با رفتار آنلاین مخاطبین هدفشان هم راستاست، برای افزایش ترافیک و به وجود آوردن تبدیل، در مورد کلمات کلیدی تحقیق و پژوهش انجام می دهند.

از آنجایی که اکنون مصرف کنندگان بیشتر از عبارات بلند و جملات کامل در هنگام جستجو استفاده می کنند، داده کلمه کلیدی باید بین هر دو تیم به اشتراک گذاشته شود تا پیام های هماهنگ ارائه کند و به این ترتیب نام برند را بالا نگه دارد تبدیل بیشتری جذب کند.

۲۹۹۹۹۶اهداف مشترک تعیین کنید و معیار ها را ترکیب کنید

استفاده از اطلاعاتی که هر دو تیم جمع آوری می کنند نه تنها در مورد رفتار مصرف کننده دقت بیشتری ارائه می دهد، بلکه می تواند برای حمایت از کمپین های بازاریابی برند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تیم هایی که داده های کلیکی خود را با معیارهای تعامل کاربر ارگانیک (به عنوان مثال، مدت زمان متوسط دوره(average session duration)، پاداش (bounce rate)، صفحات در هر دوره (pages per session) ترکیب می کنند، می توانند دریافت های  منحصر به فردی در مورد چگونگی تعامل مصرف کنندگان با ویژگی های دیجیتال خاص، و همچنین نحوه رفتار آنها بعد از ترک سایت شما بدست آورند.

معیارهایی تیم سئو و تبلیغات کلیکی شما به منظور ایجاد شاخص های کلیدی عملکرد خود (KPI ها) بررسی می کنند باید تقریبا یکسان باشد. هنگامی که این اتفاق بیافتد، شما می توانید این اطلاعات را در کانال های دیگر بازاریابی مانند روابط عمومی (PR)، رسانه های اجتماعی و یا بازاریابی ایمیلی نیز اِعمال کنید.

دیوار ها را برای بهبود تولید، حذف کنید

در نظر گرفتن سئو و تبلیغات کلیکی به عنوان دو موضوع کاملا مجزا از هم، باعث می شود اطلاعات مهم از هم فاصله بگیرند و سطح بهره وری، حتی در بهترین کمپین های آنلاین نیز کاهش یابد.

جدا نگه داشتن این دو رشته از هم کاملا بی معنی است، چرا که تیم ها می توانند به یک دیگر اطلاعات ویژه ارائه دهند که برای شناسایی و جذب فرصت های تبدیل حیاتی هستند.

در این رقابت، اول صف بایستید

استراتژیست های سئو و تبلیغات کلیکی باید با هم و به عنوان یک واحد منسجم کار کنند تا نکات کلیدی و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند که نشان می دهند این رقابت از دیدگاه های دیجیتال در وضعیتی است.

سیستم های نظارتی ایجاد کنید که رقبایتان را در موارد زیر شناسایی کند:

  •         موقعیت در صفحات نتایج جستجو؛
  •         قیمت گذاری؛
  •         پیام های کلیدی / طرح های تجاری؛ و
  •         عبارات کلیدی اولیه و ثانویه.

از این اطلاعات استفاده کنید تا هزینه آگهی های خود را تنظیم کنید، CTR را بهبود دهید و با قرار گرفتن در بالاترین قسمت نتایج جستجو، از رقبای خود پیشی بگیرید.

سئو

سئو در سال ۲۰۱۷

چک لیست فنی  سئو : ۵ نکته ضروری که در سال ۲۰۱۷ باید اجرا شوند

چه چیزی باعث می شود یک سایت از نظر فنی کامل باشد؟ در اینجا به ۷ عاملی اشاره می کنیم که به احتمال زیاد بیشترین نقش را در سئوی فنی در سال ۲۰۱۷ بازی خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۶ حدس و گمان های زیادی در مورد ارزش سئو ی فنی زده شده است؛ اعلام شده بود که برخی از آنها از اعتبار  ساقط هستند؛ اما در نهایت با ارائۀ نمونه های برجسته از تاکتیک های سئوی فنی و در نتیجه افزایش ترافیک، دوباره و به صورت قطعی، اعتبار به آنها باز گردانده شد.

پس چرا در مورد این موضوع به ظاهر غیر قابل بحث، تا این حد نظرات پراکنده ای وجود دارد؟ ممکن است مشکل در تعریف سئوی فنی باشد. اگر ما سئوی فنی را این طور تعریف کنیم: “شیوه هایی که با هدف به حداکثر رساندن قابلیت استفاده از سایت، موتور جستجو، و ایندکس شدن، بر روی وب سایت و سرور ها اجرا می شود”، همه موافق خواهند بود (امیدواریم اینطور باشد) که سئوی فنی پایه و اساس لازم برای رتبه بندی بالای موتور جستجو است.

در این پست، بر روی ۵ گام اساسی برای موفقیت سئوی فنی در سال ۲۰۱۷ تمرکز می کنیم. برخی از آنها مدتی مرتبط (relevant) بوده اند، برخی دیگر نسبتا جدید هستند و مربوط به تغییرات اخیر موتور جستجو هستند.

شروع می کنیم!

  1.      بررسی ایندکس

با تعدادی از صفحات وب سایتتان شروع می کنیم که توسط موتور جستجو ایندکس شده اند. برای بررسی، .دامنه سایت خود را در موتور جستجوی مورد نظرتان وارد می کنید

در حالت ایده آل، این تعداد باید تا حد زیادی با تعداد کل صفحات سایت شما تناسب داشته باشد، به جز آنهایی که خودتان نمی خواستید ایندکس بگیرند. اگر شکافی بزرگتر از چیزی که انتظار می رود وجود داشت، باید صفحاتی که برای ایندکس شدن مجاز نکرده اید بررسی کنید. که ما را به نکته بعدی می برد.

  1.      مطمئن شوید که منابع مهم، قابلیت جستجو شدن را دارند.

برای بررسی قابلیت کرال شدن سایت خود، ممکن است وسوسه شوید به سادگی از طریق robots.txt آن را بررسی کنید؛ که گرچه ساده است اما دقیق نیست. robots.txt تنها یکی از راه های محدود کردن صفحات از ایندکس شدن است، بنابراین شاید بخواهید از یک کرالر سئو برای دریافت فهرستی از تمامی صفحات مسدود شده استفاده کنید، صرف نظر از اینکه آیا دستورالعمل در فایل robots.txt، متا تگ noindex یا تگ X-Robots وجود دارد یا خیر.

به یاد داشته باشید که گوگل در حال حاضر قادر به ارائه صفحاتی مانند مرورگرهای مدرن است؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ مهم است  که نه تنها صفحاتتان، بلکه همه انواع منابعتان (مانند CSS و جاوا اسکریپت) نیز قابل کرال شدن باشند. اگر فایل های CSS برای ایندکس شده بسته باشند، گوگل نمی تواند صفحات را طوری ببیند که قرار است دیده شوند (و به احتمال خیلی زیاد، نسخه بدون سبک آنها، یک فاجعه UX خواهد بود). همینطور اگر جاوا اسکریپتتان نیز قابل کرال شدن نباشد، گوگل هیچ یک از محتواهای پویای سایت شما را ایندکس نمی کند.

اگر سایت شما با استفاده از AJAX ساخته شده است و یا به شدت بر جاوا اسکریپت متکی است، باید به طور خاص دنبال کرالری باشید که می تواند جاوا اسکریپت را ارئه کند. در حال حاضر، تنها دو اسپایدرسئو این گزینه را دارند: WebSite Auditor و Screaming Frog.

 

  1.  ۶۶۶    آنالیز لینک های داخلی

لینک های داخلی کمک می کند قدرت رتبه بندی (یا رتبه صفحه) را حول صفحات موثر تر پخش کرد.

زمانی که دارید لینک های داخلی را آنالیز می کنید، موارد زیر را بررسی کنید.

  • کلیک. تا جایی که امکان دارد ساختار سایت خود را ساده کنید، به این ترتیب که صفحات مهم، بیش از سه کلیک از  صفحه اصلی فاصله نداشته باشند.
  • لینک های شکسته. بازدید کننده را گیج کرده و قدرت رتبه بندی صفحات را تضعیف می کنند. بیشتر کرالر های سئو،  لینکهای شکسته را نشان می دهند، اما برای پیدا کردن همه آنها، می تواند چالش برانگیز باشد. به یاد داشته باشید به غیر از عناصر HTML، تگ ها، عنوان هایی HTTP و نقشه های سایت را نیز نگاه کنید.
  • لینک های ریدایرکت. حتی اگر بازدید کننده در نهایت به صفحه درست آمده باشد، تعداد زیاد ریدایرکت ها، تاثیر  منفی بر زمان بارگذاری  خواهد گذاشت. به دنبال زنجیره ای از سه ریدایرکت یا بیشتر باشید، و به محض اینکه لینک های صفحات ریدایرکت شده را کشف کردید آنها را به روز رسانی کنید.
  1.      سرعت صفحات را بسنجید و آن بهبود دهید

سرعت صفحه تنها یکی از اولویت های اصلی گوگل برای سال ۲۰۱۷ نیست، بلکه سیگنال رتبه بندی است. می توانید با استفاده از خود ابزار Page Speed Insights گوگل زمان بارگذاری صفحات خود را تست کنید. وارد کردن آدرس تمام صفحات به صورت دستی برای بررسی سرعت می تواند وقت پگیر باشد، بنابراین برای این کار می توانید از WebSite Auditor استفاده کنید. ابزار PageSpeed گوگل کاملا با آن یکپارچه شده است.۳۶۶۲

اگر صفحه شما در برخی از جنبه های آزمون قبول نمی شود، گوگل به شما جزئیات مربوطه و توصیه های برای رفع آن می دهد. حتی اگر تصاویر شما بیش از حد سنگین باشد، گوگل به شما یک لینک دانلود با نسخه فشرده آنها را می دهد. مشخص است که سرعت تا چه حد برای گوگل مهم است؟

  1.      موبایل فرندلی (موبایل پسند) شوید۲۹۵۸

چند هفته پیش، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل می خواهد “اولویت ایندکس موبایل وب سایت” را شروع کند، یعنی نسخه موبایل وب سایت را را به جای نسخه دسکتاپ آن ایندکس کند. و این یعنی نسخه موبایل صفحات شما تعیین می کنند که صفحات شما، هم در جستجو از طریق موبایل و هم در جستجو از طریق دسکتاپ، چه رتبه ای می گیرند.

برای اینکه وب سایت خود را برای این تغییر آماده کنید می توانید اقدامات زیر را انجام دهید

  • با ابزار Mobile Friendly Test خود گوگل، موبایل پسند بودن وب سایتتان را بررسی کنید.
  • سایت موبایل خود را به صورت جامع و کامل آنالیز کنید، درست همانطور که با نسخه دسکتاپ اینکار را می کنید. به احتمال زیاد لازم باشد از عامل کاربر سفارشی و تنظیمات robots.txtt استفاده کنید.
  • رتبه بندی های موبایل را پیگیری کنید. در نهایت، فراموش نکنید که رتبه بندی های موبایل خود در گوگل را پیگیر  کنید، و به یاد داشته باشید که پیشرفت شما، به احتمال زیاد به زودی در رتبه بندی دسکتاپ نیز مشهود خواهد بود.
  • سئو