سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

۵ راه برای محافظت از سایت در برابر جریمه های گوگل


۹۶۶۳

اگر می خواهید سایتتان مثل چسب دوقلو به بالای صفحه اول گوگل بچسبد، باید کارهای زیر را انجام دهید:

باید همیشه سایت خود را از مجازات گوگل، مانند پنگوئن (Penguin) و پاندا (Panda)، حفاظت کنید.

سوال اینجاست:

چگونه می توانید سایت خود را نسبت به این به روز رسانی ها با دوام تر کنید؟

برای گرفتن جواب این مقاله را بخوانید …

  1. guest posting نکنید (از هر نوعش)

اجازه بدهید یک بار برای همیشه این موضوع را روشن کنم.

از نظر من guest posting، یک استراتژی لینک سازی کارساز است.

اما نباید تنها استراتژی باشد که شما از آن بهره می برید.

به یاد داشته باشید: راه اجتناب از مجازات گوگل (به خصوص پنگوئن) داشتن یک پروفایل لینک طبیعی است.

و سایتی که تعداد زیادی لینک از یک منبع (و حتی guest post) داشته باشد با سر به زمین خواهد خورد.

همچنین این خطر همیشه در کمین است که گوگل، ارزش لینک های guest post ها را تنزل دهد. افراد زیادی هستن که به مقیاس های بزرگ guest posting می کنند و گوگل تمامی آنها را نادیده می گیرد. همچنین، تشخیص لینک های guest post ها برای گوگل بسیار آسان است.

منظور من را اشتباه نگیرید:

guest posting یک راه موثر و قابل اندازه گیری برای ساخت لینک های معتبر و کمک به سئوی سایت است.

به همین دلیل فکر می کنم، عنوان ” guest posting نکنید” تا حدی خشن است. شاید بهتر بود این عنوان را می نوشتم “اگر قرار است guest posting، استراتژی اول، دوم و یا حتی سومتان برای لینک سازی باشد، guest posting نکنید”.

اقدام عملی:

در guest posting زیاده روی نکنید: لینک های guest post ها تنها باید ۲۰٪ از پروفایل لینک شما را تشکیل دهند.

  1. بر روی LDR خود تمرکز کنید

احتمالاً مصاحبه با یکی از اعضای سابق تیم Webspam گوگل را دیده اید که در آن می گوید: “Relevancy، PR جدید است”.

گوگل بر روی علامت هایی مانند PageRank تاکید کمتر، و بر روی( Linking Domain Relevancy (LDR تاکید بیشتری دارد.

معنی LDR این است: “آیا سایتی که به شما لینک می دهد، با شما در یک زمینه (niche) مشابه است؟”

مثلا فرض کنید که شما سایتی دارید که درباره غذای سگ است.

منطقی است که پروفایل لینکتان از لینک هایی تشکیل شده باشد که دربارۀ غذای سگ و حیوانات خانگی دیگر باشد.

البته مشخصاً لینک هایی هم از سایت های نا مرتبط و “عمومی”، مانند دایرکتوری ها و سایت های خبری خواهید داشت.

اما این واقعیت همچنان به قوت خود باقی می ماند که پروفایل لینک طبیعی هر سایتی که دربارۀ غذای سگ باشد، از سایت های دیگری لینک دارد که آنها هم مربوط به غذای سگ هستند.

من که فکر می کنم تمرکز دور بعدی به روز رسانی های گوگل در زمینه LDR خواهد بود. سایت هایی که لینک های fistful یا نا مرتبط دارند حتماً ضربه خواهند خورد.

در واقع، امکانش هست که در حال حاضر نیز، بخشی از فیلتر الگوریتم پنگوئن همین موضوع باشد.

می توانید نمودار تجزیه و تحلیل پنگوئن را از سایت، Microsite Masters.com’s بررسی کنید:

سایت هایی که لینک های مرتبط ندارند، به احتمال ۵۰ درصد بیشتر از سایت هایی که حداقل تعدادی بک لینک مرتبط دارند، توسط پنگوئن ضربه می خورند (get hit).security-website

اقدام عملی:

بر روی LDR تمرکز کنید: اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳۰٪ از لینک هایتان niche-relevant باشند. حتما لازم نیست که دقیقا در همان زمینه (niche) باشند، اما حتما باید تا حدی LDR داشته باشند.

  1. تنوع هوشمندانۀ متون لنگر (Anchor Text)

احتمالا تا الان باید دانسته باشید که تنوع در متون لنگر یک “اجبار” است.

متاسفانه، اکثر مردم در مورد متن لنگر به بیراهه می روند.

و به جای تکرار یک پروفایل لینک مجاز، متون لنگر را با anchor های عمومی مانند “اینجا” و “این سایت” درهم می کنند.

که به نظر من (و حتی گوگل) طبیعی به نظر نمی رسد.

و مطمئن هستم که گوگل – درست مثل پنگوئن – در آینده متن لنگر را به عنوان یک فاکتور در نظر می گیرد.

هیچ آزمونی برای ارزیابی نسبت دقیق anchor وجود ندارد، اما این نسبت ها که در پایین آورده شده، می توانند به شما ایده ای بدهند که متن لنگر خود را چگونه باید توزیع کنید:

۳۰% : متن لنگر برند (مثل Backlinko)

۱۰%: URL خالی (مثل backlinko.com)

۱۰%: نام دامنه (مثل Backlinko.com)

۱۰%: متن لنگر نام وب مستر (مثل Brian Dean)

۵%: anchor های عمومی (مثل اینجا، این پست و بلاگ، وب سایت)

۴۵%: متن لنگر منحصر به فرد (مثل این پست در گوگل توسط Brian، وب سایت لینک سازی وی و با توجه به پست Brian Dean به روز رسانی شده)

۱%: متن لنگر کلمات کلیدی پولی (مثل ساختمان)

اقدام عملی:

در مورد متن لنگر هوشمندانه عمل کنید: از متن لنگر نام وب مستر و نام دامنه برند بیشتر استفاده کنید.

  1. نشانه برند (Brand Signal) بسازید

هیچ شکی نیست که گوگل عاشق برندهای بزرگ است.

برندهای بزرگ نه تنها رتبه بهتری می گیرند، بلکه کمتر مجازات هم میشوند.

بنابراین اگر می خواهید از سایت خود در برابر مجازات های گوگل محافظت کنید، دیگر کم کم باید تبدیل به یک برند شوید.

خوشبختانه، برای اینکه برای سایت خود برند آنلاین بسازید، نیازی به بودجه شش رقمی ندارید.

برخی از راه های موثر و کم هزینه برای ساخت سریع نشانه های برند عبارتند از:

سایتی که قانونی و مجاز به نظر برسد: برای اینکه سایتتان طراحی خوب و زیبایی ندارد، هیچ بهانه ای قبول نیست. نشانه های قابل اعتماد برند مانند یک آدرس فیزیکی و شماره ۱-۸۰۰ در صفحه “تماس با ما” (physical address and 1-800 number on your contact page) بسازید.

حضور در رسانه های اجتماعی: گوگل ممکن است از میزان فالوور های شما در رسانه های اجتماعی (مانند طرفداران فیس بوک) استفاده کند تا تشخیص دهد آیا شما یک برند هستید یا نه. برند هایی که شما حتی فکرش را هم نمی کنید، فالور های زیادی در رسانه های اجتماعی دارند … که در واقع این را به گوگل القا می کند که آنها یک برند هستند و درنتیجه می توانند مورد اعتماد باشند. اگر می خواهید مانند یک برند باشید، باید زمان زیادی را برای این سیستم عامل ها صرف کنید تا بتوانید فالوور جمع کنید.

Laptop computer, padlock and codes

جستجوی برندها (Branded Searches)

ساده است؛ مردم در گوگل، دنبال برند ها هستند. حتی با وجود اینکه Backlinko تقریبا جدید است، میزان جستجوی آن در گوگل خیلی زیاد است.

اقدام عملی

نشانه های برند بسازید: کمی از زمانی که صرف ساختن لینک می کنید را به ساختن نشانه های برند برای سایتتان اختصاص دهید.

  1. متوقف کردن سیگنال اسپم اجتماعی

اگر سیگنال های اجتماعی برای همیشه به یک بخش عمده از الگوریتم گوگل تبدیل شوند، خیلی راحت به عنوان سیگنال های جعلی تشخیص داده می شوند. فکر می کنم به روز رسانی بزرگ بعدی، سایت هایی را هدف قرار دهد که از توییتهای ساختگی، لایک های فیس بوک جعلی و AuthorRank اغراق آمیز استفاده می کنند.

و حتی ممکن است گوگل سایت هایی که در رسانه های اجتماعی، فالوورهای جعلی دارند را نیز هدف قرار دهد. و تشخیصش هم خیلی راحت است: یک حساب توییتر که فقط ۱۰ تا توییت دارد و هیچ فعالیتی هم نمی کند، مسلما نباید ۰۰۰/۱۰ فالوور داشته باشد.

به خصوص در مورد دستکاری گوگل پلاس باید خیلی مراقب باشید.

مثل این است که با محصول خودشان بخواهید فریبشان بدهید. گوگل در مورد سایت هایی که چنین کاری می کنند، خیلی سرسختانه عمل می کند.

حداقل کاری که می کنند این است که از سیگنال های اجتماعی برای تایید اعتبار لینک هایتان استفاده می کنند. خودتان فکر کنید: چطور ممکن است صفحه ای که هزاران لینک دارد، نه توییتی داشته باشد و نه در فیس بوک چیزی به اشتراک گذاشته باشد ؟

بهینه سازی سایت

الگوریتم جدید گوگل


چند روزی است که شاهد تغییرات زیادی در نتایج گوگل هستیم و تماس های زیادی از طرف افراد مختلف داشتیم که رتبه سایت های آن دچار تغییرات زیادی شده است بعضی سایت ها رشد خیلی خوبی داشتند و بعضی دیگر نزول زیادی داشتند

گوگل هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که الگوریتم جدیدی عرضه کرده است اما کاملا مشهود است که الگوریتم نتایج آپدیت شده است

براساس تحقیقاتی که تیم سئو نوین در چند روز گذشته انجام داده است چند فاکتور اساسی به فاکتور های قبلی مهم برای گوگل اضافه شده است که یکی از آن ها رسپانسیو بودن سایت است

تیم ما در حال بررسی و تحقیق در ارتباط با الگوریتم جدید گوگل است برای دریافت جدید ترین اخبارسئو سایت به کانال ما در تلگرام بپیوندید

آدرس تلگرام ما : https://telegram.me/seonovin

telegram_logo-svg


۱۰ دلیل کاهش رتبه بندی سئوی سایت

ok

۱۰ دلیل کاهش رتبه بندی سئوی سایت شما و کارهایی که باید در این باره انجام دهید

تا پیش از این وب سایت شما رتبه بندی خوبی داشت، همه جا در موتورهای جستجو نشان داده می شد، ترافیک زیادی دریافت می کردید و متعاقب آن میزان ایمیل ها و تلفن هایی که به شما می شود و درنهایت خرید و فروشتان زیاد بود. ولی ناگهان اتفاقی افتاد، که هنوز هم مطمئن نیستید چه اتفاقی بوده، و آگهی ها و فروشتان کم شد. گزارش تجزیه و تحلیل خود را بررسی کردید و دیدید میزان ترافیکتان نیز خیلی ناگهانی کاهش پیدا کرده است. اینجا بود که کم کم نگران شدید. رتبه بندی خود را بررسی  می کنید، و متوجه می شوید که کاهش یافته و یا به طور کامل ناپدید شده است. در این مرحله فقط نگران نیستید، الان دیگر وحشت زده اید. چگونه چنین چیزی می تواند اتفاق بیفتد؟ مهمتر از آن، چه کاری می توان کرد تا این مشکل را رفع کرد و جریان آگهی و فروش را دوباره بازگرداند؟

توجه: اگر مواردی که در بالا توضیح داده شد در مورد شما نیز صدق می کند، بنابراین شما فقط قربانی از دست دادن رتبه بندی نیستید، بلکه احتمالا وسواس رتبه بندی دارید. رتبه بندی مهم ترین معیار سئو نیست، و تمرکز بیش از اندازه بر روی رتبه بندی ممکن است نتیجه معکوس دهد. با همه اینها، رتبه بندی هنوز هم مهم است، پس ادامه می دهیم.

seo-blog-post_5

رتبه بندی می تواند به دلایل مختلفی افت کند. گاهی اوقات به دلیل اشتباهی است که می شد از آن اجتناب کرد. در موارد دیگر افت رتبه بندی ممکن است نتیجه طبیعی و موقت یک عمل عمدی از جانب شما باشد. در اینجا به  ۱۰ دلیلی که ممکن است به علت آنها افت رتبه بندی را تجربه کرده باشید و همچنین کارهایی که می توانید در مورد هر یک از آنها انجام دهید اشاره می کنیم.

  1. دارید رتبه بندی اشتباهی را دنبال می کنید. در سال های اخیر، جهت جستجو به سمت “زبان طبیعی” چرخیده است، یعنی، مردم در زمان استفاده از موتورهای جستجو، به جای تنها چند کلمه کلیدی، از جملات کامل استفاده می کنند. اگر شما دارید کلمات کلیدی عمومی را دنبال می کنید، احتمالا استراتژی کلمات کلیدیتان از رده خارج شده است. افرادی که به دنبال شما هستند، از کلمات کلیدی و یا عبارات جدید استفاده می کنند، و شما هم باید استراتژی کلمات کلیدی خود را به روز رسانی کنید.
  1. “نوسان” گوگل. طبیعی است که رتبه بندی دائما ثابت نباشد. نه فقط از یک روز به دیگر، بلکه از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر، از یک مکان به مکان دیگر، و بسته به متغیرهای دیگر نیز این نوسان وجود دارد. گوگل به طور مداوم هر متغیری را که می تواند با تغییر نتایج جستجو تشخیص دهد، می آزماید. به همین دلیل است که تمرکز بیش از حد به رتبه بندی خاص نتیجه معکوس دارد. شرکتی که کار بهینه سازی وبسایت شما را انجام می دهد ممکن است به شما یک گزارش رتبه بندی دهد، اما وقتی خودتان رتبه بندی را بر روی کامپیوتر خود بررسی کنید، ممکن است متفاوت باشد، صرفا به این دلیل که گزارش ها از یک کامپیوتر دیگر اجرا شده است. و یا شاید به این دلیل که رتبه بندی ها از دیروز تا به حال تغییر کرده اند. به طور کلی رتبه بندی هایی که در معرض نیروهای دیگری که در این فهرست آورده شده نیستند، تفاوت زیادی نمی کنند، اما نوسان گوگل تنها توضیح منطقی برای افت های کوچک در رتبه بندی است.
  1. وب سایت جدید. اگر یک طراحی جدید برای وب سایت فعلیتان راه اندازی کنید، صرف نظراز هر کاری که برای آماده شدن راه اندازی آن انجام دهید، و صرف نظر از اینکه وب سایت جدید تا چه حد از نظر سئو بهتر از وب سایت قدیمی باشد، باید انتظار افت رتبه بندی وب سایت خود را داشته باشید. برای به حداقل رساندن این افت رتبه بندی مطمئن شوید که طرح ریدایرکت ۳۰۱ مناسب سر جای خود باشد. دست کم یک شرکت را می شناسم که به دلیل این اشتباه ساده، کسب و کار خود را از دست داد. پیش از راه اندازی وب سایت جدید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی بهینه سازی شده باشد. اما خودتان را برای افت رتبه بندی، حداقل به طور موقت، آماده کنید. به طور کلی رتبه بندی در ظرف ۱-۲ ماه ارتقا پیدا می کند، البته اگر بیشتر از این طول نکشد.
  1. وب سایتی که دیگر جدید نیست. شما یک وب سایت با طراحی مجدد را جایگزین وب سایت قدیمی کردید، رتبه بندی کاهش پیدا کرد، سپس به سرعت اقزایش یافت، حتی بالاتر از رتبه ای که قبلا بود، ولی در حال حاضر دوباره کم کم در حال کاهش است. یا اینکه یک وب سایت برند جدید راه اندازی کردید، و بعد از چند هفته وب سایت شما به بالاترین رتبه رسید و سپس رتبه بندی ان به شدت کاهش یافت. این هم یک اتفاق معمول است. نکته این جاست که صبور باشید، و بر روی بهترین شیوه های سئو سرمایه گذاری کنید. رتبه بندی طولانی مدت نیاز به کار طولانی مدت نیز دارد.
  1. لینک های با کیفیت پایین. چند سال پیش بسیاری از شرکت ها تسلیم این پیشنهاد شدند که هزاران لینک را در ازای یک قیمت پایین دریافت کنند. اما امروزه، با به روز رسانی های مختلفی که توسط موتورهای جستجو انجام شده است تا آنچه به نظرشان “هرزه نامه (spamming) موتور جستجو” است را متوقف کنند، به این ترتیب وب سایت هایی که تعداد زیادی لینک های با کیفیت پایین به آنها داده شده است، خواهند دید که رتبه بندیشان دارد کاهش پیدا می کند و یا به طور کامل ناپدید می شود. گوگل می گوید اگر سایت شما توسط لینک ها صدمه ببیند که به طور مستقیم کنترلی بر انها ندارید، “شما باید … هر تلاشی از دستتان بر میآید انجام دهید تا لینک های غیر طبیعی که به سایت شما داده شده اند را پاک کنید”. به عنوان آخرین راه چاره، می توانید آن لینک ها را رد کنید.

۱۲۹۹۶۵۹۳_f520

  1. از دست دادن لینک ها خوب. کاهش رتبه بندی ممکن است به علت از دست دادن لینک با کیفیت بالا باشد. شاید وب سایت ها و یا صفحات آن لینک ها ناپدید شده اند، و یا لینکی که به وب سایت شما داده شده است حذف شده باشد. علت هرچه باشد، راه حل این است که به طور مستمر لینک با کیفیت بالا بسازید. و وقتی می گویم: “بسازید”، منظورم این است که جذب کندی، چون بهترین لینک ها به طور طبیعی می آیند. چطور می توانید لینک با کیفیت بالا جذب کنید؟ با تولید محتوای جالب، و یا صرفا مفید، که به نظر مردم آنقدر جالب توجه باشد که بخواهند آن را به اشتراک بگذارند.

۷. هاستینگ بد. تعویض شرکت هاستینگ خود با یک شرکت با کیفیت پایین، و یا شرکتی که مرکز داده آن مکانی ایده آل نیست تا بتواند صفحاتی که سریع بار گذاری می شوند برای بازدید کنندگان سایت فراهم کنند، باعث می شود کابران وب سایت ما را ترک کنند، به همین دلیل موتورهای جستجو وب سایت های دیگر را قبل از شما قرار می دهند. راه حل این است که تا جایی که امکان دارد، هاستینگ وب سایت شما نزدیک به بازدید کنندگان باشد تا به این ترتیب مطمئن شوید اکثر بازدید کنندگان وب سایت شما، تجربه ای سریع و پویا در وب سایت شما خواهند داشت، و همچنین به اندازه کافی برای وب سایت خود هزینه کنید تا مجبور نباشید یک سرور را با ۵۰۰۰ وب سایت دیگر مشتراک داشته باشد.

  1. فایل روبوتکست (robots.txt) نادرست. چند سال پیش من یک اشتباه در فایل robots.txt وبلاگی که هم مالکیت و هم مدیریت آن با خودم بود انجام دادم. در واقع، به نحوی به موتورهای جستجو گفتم وب سایت من را نادیده بگیرد و اجازه ندهد هر کسی آن را پیدا کند. ای داد بیداد. ترافیک تقریبا به طور کامل از بین رفت. خبر خوب این است که به محض اینکه متوجه مشکل شدم و اشتباهم را تصحیح کردم، رتبه بندی ام در عرض چند روز، و در برخی بخش ها در عرض چند هفته، دوباره بازگشت. اطمینان حاصل کنید که بهترین شیوه ها را برای فایل robots.txt خود، به کار می برید، و غلط املایی هم نداشته باشید.
  1. رقبا. رتبه بندی موتور جستجو مانند بازی مجموع صفر است. اگر رتبه بندی یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی ارتقا بگیرد، رتبه بندی حداقل یک وب سایت دیگر برای آن کلمه کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که خدمات سئو باید همیشگی باشد و نمی شود فقط گاهی انجام شوند. وب سایت شما هرگز به طور کامل بهینه سازی نمی شود، چون رقبای شما میز به طور مداوم در حال ارتقای وب سایت خود هستند. این یک نسخه ابدی از بازی پادشاه کوهستان است، و تنها راه برای رسیدن به قله، تلاش مستمر است.
  1. به روز رسانی گوگل. هزاران نفر با مدارک دکترا در گوگل استخدام شده اند تا الگوریتم جستجوی آن را بهبود ببخشند. این الگوریتم هر ساله صد ها بار به روز می شود؛ بعضی از این به روز رسانی ها، بزرگ و مخرب اند، اما بسیاری دیگر، تاثیر جزئی و کمی دارند. معمولا بر روی به روز رسانی های بزرگتر نام حیوانات گذاشته می شود، مانند پنگوئن، پاندا، یا مرغ مگس خوار. نکته این جاست، هنگامی که گوگل یک به روز رسانی انجام می دهد، رتبه بندی وب سایت هایی که در انطباق با آن به روز رسانی نیستند، به صورت منفی تغییر می کند. برای اینکه از به روز رسانی های گوگل جان سالم به در ببرید، دستورالعمل های Google Webmaster را که بهترین شیوه ها را ارائه می دهد دنبال کنید، و فقط تاکتیک های کلاه سفید سئو را بکار ببرید. این مسیر که منتهی به رتبه بندی است هم  در حال حاضر و هم سه سال دیگر ترافیک تولید می کند.

این دلایل تنها دلایل افت رتبه بندی نیستند، اما برخی از این دلایل بیشترین تاثیر را بر روی رتبه بندی و ترافیک دارند. آیا تا به حال رتبه بندیتان به دلیلی غیر از دلایلی که در این فهرست آورده شده اند، افت پیدا کرده است؟ در قسمت نظرات به ما در این باره بگویید.

تاثیر هاست سایت بر سئو

تاثیر هاستینگ بر روی بهینه سازی سایت شما و چگونگی انتخاب بهترین شرکت هاستینگ

مبارزه شما برای تبدیل کردن وب سایت خود به یک وب سایت برجسته، با تجزیه و تحلیل و کلمات کلیدی شروع نمی شود، بلکه شروع کار در واقع پیدا کردن یک شرکت هاستینگ و انتخاب یک طرح است.

گرچه یک میزبان خوب قرار نیست رتبه شما را ارتقا دهد و یا تضمین کند در بالای صفحه جستجو قرار خواهید گرفت. اما میزبان بد می تواند به صورت مستقیم شانس شما را برای ایجاد اعتبار با گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو از بین می برد.

سرعت و موتورهای جستجو

سایت هایی که سرعت پاسخگویی بالایی دارند نسبت به سایت های کند خود، به مراتب احتمال بیشتری برای رتبه بندی جستجو بهتر دارند. و در واقع، کاملا مشخص است. زمان بارگذاری کند برای تجربه کاربر بسیار مضر است. این موضوع برای گوگل، یک نوع نقض قرار داد است. این غول فناوری اولین کسی است که شروع به ضربه زدن به سایت های کند می کند، و دیگر موتورهای جستجو هم به سرعت از گوگل پیروی می کنند.

برنامه های تجزیه و تحلیل زیادی می توانند تا حدی به شما نشان دهند که نحوه کار سایت شما چطور است.

gggابزار گوگل وب مستر عالی است، اما Alexa هم در کمال تعجب در این زمینه خوب است. حتی بدون اینکه مجبور باشید برای معیارهای پیشرفته پرداختی انجام دهید، می توانید بررسی کنید تا ببینید سرعت یک صفحه مشخص چه درصدی است.

عوامل مختلفی در کاهش سرعت سایت دخیل هستند. عکس های حجیم و CSS و HTML هایی که به خوبی طراحی نشده اند قطعا می توانند زمان بارگذاری را افزایش دهند. اما اگر در مورد میزبان خود تصمیم اشتباهی گرفته اید، حتی اگر کد ها را ساده کنید باز هم سرعت سایت پایین نخواهد آمد

 

اینکه از یک سرور شخصی استفاده می کنید یا یک سرور اشتراکی نیز مهم است. هاستینگ های ارزان معمولاً برای سایت شما از یک سرور اشتراکی استفاده می کند که صدها شرکت دیگر نیز از آن استفاده می کنند. این اصلا خوب نیست. استقاده از سرورهای اشتراکی معمول است، و برای بسیاری از سایت ها به خوبی عمل می کند. با این حال، اگر با ترافیک بالایی سروکار دارید، یا سایتتان نیاز به حفظ و نگداری مدام دارد، و یا اینکه صرفا می خواهید سرعت بالایی داشته باشید، گزینه های بهتری هم وجود دارد.

استفاده از یک سرور خصوصی مجازی (VPS) به این معنی است که فضا هنوز هم مشترک است، اما با یک سری تفاوت های کلیدی.بر روی سرور مجازی، حداقل می توانید تضمین شود که سهم معینی از منابع سرور، به سایت شما قدرت قابل اعتماد تری می دهد. بهترین (اما گران قیمت ترین) راه حل، یک سرور اختصاصی است. البته لازم به ذکر نیست که هر شرکتی که با آن کار می کنید، موقعیت های VIP هم ارائه خواهد داد.

دسترسی (Accessibility)

اگر سایت شما غیر قابل دسترس باشد، سرعت بالا دیگر اهمیتی ندارد. اگر یک وب سایت به طور مداوم در دسترس نباشد، و در صورتی که این مشکل بر طرف نشود، به شدت جریمه خواهد شد. گرچه خیلی معمول نسیت، اما بعضی از هاست ها یک سری شیوه های search-killing اتخاذ می کنند که ممکن از باعث افت رتبه شود

۶۹۸۹۹۵در واقع برآورد دقیق uptime برای اکثر هاست ها دشوار است. بدیهی است که به ندرت پیش می آید میزان پیش بینی ها زیر ۹۹٪ باشد. با این حال، خیلی معمول است که چیزی مثل ۹۹٫۹٪ را ببینید خیلی از این اعداد نسبتا دقیق هستند. شرکت های هاستینگ برجسته تمایل دارند سرور های قابل اعتمادی که به خوبی نگهداری می شوند ارائه کنند. شرایط خدمات را با دقت بررسی کنید تا در مورد پشتیبانی مطمئن شوید؛ این شرکت اغلب سیاست هایی دارند که صاحبان سایت را در زمان های افت پیش بینی نشده محافظت می کند.

در هر صورت، بر اساس میزان کار سایت خود یک سری کارهای پایه ای انجام دهید. سیستم عامل های وب مستر معمولا اگر مشکلی در زمینه دسترسی به وجود بیاید به شما هشدار می دهند.

نکته اصلی در اینجا این است قبل از شروع یک قرارداد میزبانی، ابتدا خودتان تمام کارهای لازم را انجام دهید. اگر می خواهید بدانید در حال حاضر چه کسان دیگری  بر روی سرور شما هستند ، یک IP معکوس می تواند به شما اطلاعاتی در این زمینه بدهد.

عجله نکنید

یک خبر خوب برای کسانی تلاش می کنند این توصیه را دنبال کنند. در اینجا شما خریدار هستید. شرکت های هاستینگ که فراوان هستند، و وقتی نوبت انتخاب کردن از میان یکی از این شرکت ها برسد، توپ در زمین شماست. حتی اگر در حال حاضر با یک شرکت بد قرار دارید، از همین الان شروع کنید و به دنبال یک شرکت بهترباشید. از اینها گذشته، میزبان های سطح پایین نه تنها در کار شما اختلال ایجاد می کنند بلکه تمامی زحمات سئو شما را هم به هدر می دهند.

راهنمای جستجوی کلمات کلیدی در سال ۲۰۱۶


۵۶۶۶۶

موتورهای جستجو، اهمیت کلمات کلیدی به منظور رتبه بندی را چندین سال است که به حداقل رسانده اند و اثر آن بر سئوسایت کم شده است.

این واقعیت به این دلیل است که دیگر برای اینکه بتوان جز پنج نتیجه برتر صفحات نتایج موتورهای جستجو بود ، لازم نیست که کلمات کلیدی در تگ عنوان و یا در تگ هدینگ (H1، H2، H3) حضور داشته باشند. حتی استفاده از عبارت های کلیدی دقیق در متن یک صفحه وب هم دیگر الزامی نیست.

drt

آیا دیگر می توان جستجوی کلمات کلیدی و تمرکز و تلاش بیشتر برای ایجاد محتوا را رها کرد؟ با کمال تعجب، پاسخ منفی است.

جستجوی کلمات کلیدی هنوز هم مهم است، اما نه به شیوه ای که در گذشته انجام می شد. به عنوان مثال، معانی مختلف یک عبارت و محبوبیت هر یک از معانی مهم و حیاتی است. استفاده ماهرانه از کلمات هم همچنان مهم است، و این راهنما به شما نشان می دهد چگونه کلمات کلیدی را به شیوه ای جستجو کنید که برای نحوۀ کارکرد موتورهای جستجو مناسب باشد.

هدف از این راهنما این است که نشان دهد جستجوی کلمات کلیدی هنوز هم تا چه اندازه مفید است، تصورات غلط متعددی که وجود دارد را از بین ببرد، و به شما نشان دهد که چگونه درک علمی از چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو امروزه می تواند به شما کمک کند برای ترافیک بالا کلمات کلیدی رتبه بگیرید.

اصولی که در این راهنما بیان شده اند را می توان در مورد محتوای تلفن همراه نیز اعمال کرد و اهمیتی ندارد که محتوای متنی چگونه به مصرف کننده تحویل داده می شود.

۹۴۴مثال هایی از نمونه اهداف کلمات کلیدی تجارت الکترونیک :

  1. فروش
  2. حمایت بخش های مختلف فروش
  3. تبلیغات کلیکی و تبلیغات
  4. اطلاع رسانی در مورد سایت، خدمات و محصولاتتان

مورد آخر، یعنی اطلاع رسانی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه علاوه بر فروش مستقیم، در رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی اصلی نیز به شما کمک می کند. بعدا بیشتر به این استراتژی می پردازیم. به خواندن ادامه دهید!

وقتی اهداف کلمات کلیدیتان مشخص شدند، به منظور رسیدن به این اهداف، می توانید کلمات کلیدی خود را دسته بندی و طبقه بندی کرده تا یک استراتژی محتوا و بازاریابی ایجاد کنید.

دو گروه اول به طور مستقیم به فروش مربوط اند؛ مشکلات کسب و کار را به صورت مستقیم حل می کنند. دو دسته بعدی مربوط به مصرف کننده اند، چرا که عموما مشکلات مصرف کنندگان را بر طرف می کنند.

مجبوبیت کلمات کلیدی

مهم است که هدف کاربر (user intent) را از طریق عبارتی که جستجوی می کند بفهمید. چرا که می تواند استراتژی ایجاد محتوای را هدایت کند. در مورد اهداف مبهم کاربران، زمانی که یک عبارت کلیدی دارای معانی متعددی است، باید تمامی هدف های مختلف کاربران را فهرست کنید. اگر شما در گوگل جستجو کنید می توانید اهداف مختلف کاربران را تشخیص دهید. محبوب ترین کلمه ای که بیشترین اختلاف را داراست به احتمال زیاد بالاترین رتبه را خواهد گرفت.

یک نکته مهم : بیشتر سایت هایی که رتبه بالایی دارند، به دلیل لینک های بسیاری که به صفحاتشان داده شده است رتبه بالا نگرفته اند. رتبه بالای آنها به دلیل داشتن همه کلمات کلیدی هم نیست. این سایت ها جز ده رتبه بالا می شوند چون صفحات وبشان هدف کاربران برای عبارت کلمه کلیدی مورد نظر را برآورده می کند. اگر برای یک کوئری جستجو، سه هدف کاربر وجود داشته باشد، آن هدفی که محبوب تر است رتبه بالاتری می گیرد، نه سایتی که بیشترین متن لینک دار کلمات کلیدی را داشته باشد. به این ترتیب عبارت محبوبیت کلمه کلیدی (Keyword Popularity) معنای کاملا جدید می یابد!

اگر هدف کاربرمیان کاربرانی که در حال تحقیق برای مقاصد علمی است و کاربرانی که در حال جستجو برای خرید هستند تقسیم شود، گوگل به صفحات که اطلاعاتی هستند، نسبت به صفحاتی که مربوط به تراکنش و معاملاتند، رتبه بالاتری می دهد. صرف نظر از اینکه چه تعدادی لینک برای صفحه تان جمع کرده اید، اگر هدف کاربر صفحه تان محبوب نباشد، هرگز جز پنج رتبه برتر موتور جستجو نخواهید بود.

رتبه بندی که برای عبارت کلمه کلیدی انجام می شود دیگر مثل قبل ربطی به رتبه بندی صفحات وبی که بیشترین لینک و کامل ترین محتوا را دارند ندارد. بلکه مربوط به صفحات وبی است که بیشتر از دیگر صفحات هدف کاربر را مد نظر می گیرند. کلمه برتر (The word paramount)، کلمه ای است از اهمیت فوق العاده برخوردار است، مهم تر از هر چیز دیگری. وقتی گفتم فهمیدن هدف کاربر از طریق عبارت های کلیدی مهم است، منظورم همین بود. و همان طور که در ابتدای این راهنما گفته شد، کلمات کلیدی همچنان هم مهم هستند، اما نه به شیوه ای که قبلا استفاده می شدند.

ابزار گوگل ترندز

۵۵۹کلمات کلیدی، پنجره ای به سوی چیزی هستند که کاربران می خواهند، یعنی هدف کاربر. Google Trends یک ابزار خوب برای شناسایی تغییراتی است که در نحوه استفاده از کلمات کلیدی ایجاد می شود. Google Trends به شما کمک می کند چگونگی ترند شدن (Trend) عبارات را و همچنین الگوهای دوره ای و الگوهای منطقه ای را تشخیص دهید. درک الگوهای دوره ای و منطقه ای به شما کمک خواهد کرد بدانید چه نوع محتوایی را بیشتر کنید و همچنین بفهمید تمرکز لینک سازی خود را بر روی چه مناطق خاص و برای چه عبارات خاصی بگذارید، چون به شما می گوید چه عباراتی در چه مناطقی محبوب تر هستند. این نکته خیلی مهم است!

مقایسه کلمات کلیدی با برندها بسیار مفید است. به عنوان مثال، ترند (Trend) کلمه کلیدی دوربین های دیجیتال با معرفی آی فون، روند رو به پایینی داشته است. با استفاده از این داده ها می توان به نوعی ارتباط عادات مصرفی مصرف کنندگان را پیش بینی کرد.

به عنوان یک مثال دیگر می توان ترند بین عبارات ایستگاه رادیویی و برند Spotify را مقایسه کرد. روند ترند عبارت ایستگاه رادیویی رو به پایین بوده، در حالی که ترند برند Spotify روند رو به بالایی دارد. هیچ همبستگی میان این دو ترند وجود ندارد ولی تغییراتی که در چگونگی جذب موسیقی برای مردم ایجاد شده است را نشان می دهد. وقتی که متوجه شوید ترافیک در حال کاهش است ولی رتبه بندی تان بدون تغییر باقی مانده است، اغلب به این معنی است که در رفتار مصرف کننده همزمان با معرفی یک محصول یا خدمت جدید تغییری به وجود آمده است.

چطور از ابزار Google Trends استفاده کنید: عبارات کلیدی را با کلمات کلیدی که میزان جستجو واقعی آنها را می دانید مقایسه کنید – حتی اگرعبارت کلیدی آشنا، نا مرتبط باشد. به این ترتیب تجزیه و تحلیل ترند جستجوی یک عبارت کلیدی ناآشنا آسان تر خواهد شد، به این دلیل که دیگر برای انجام مقایسه، یک اساس و پایه دارید.

سه نکته مهم:

  1. استراتژی های کلمات کلیدی، ربطی به کلمات مترادف ندارد
  2. یک استراتژی کلمه کلیدی مناسب، بر ایجاد یک نقشه موضعی در زمینه کار شما مبتنی است، تا بتوانید سایت خود را طوری ارتقا دهید که به اعتبار، تخصص، و قابل اعتماد بودن آن بیفزایید.
  3. هدف کاربر را شناسایی کنید، سپس برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.
  4. الگوریتم ها طوری تنظیم شده اند که با پاسخ دادن به سوالات، رضایت کاربر را جلب کنند. دیگر مانند قبل با کوئری های جستجوی کلمات کلیدی یک صفحه مطابقت ندارند. البته این به این معنا نیست که باید صفحات خود را پر از پرسش و پاسخ کنید. بلکه به این معنی است که فهمیدن هدف کاربر و ساخت محتوا به طوری که اهداف کاربران را مد نظر قرار داده باشد، و به این هدف باید در عبارت کلمه کلیدی اشاره شده باشد.
  5. تجربه کاربر را با استراتژی های کلمه کلیدی خود ادغام کنید.
  6. صفحات وب به این دلیل رتبه بندی می گیرند که یک وب سایت به آن صفحات لینک داده اند. وب سایت ها به آن صفحات لینک می دهند، چون آن صفحات یک مشکل را حل می کنند، چون دردی را دوا می کنند. هیچ کس تا کنون به دلیل کلمه کلیدی، به یک صفحه وب لینک نداده است. افراد به یک سایت لینک می دهند چون می خواهند تجربه مثبت کاربرانشان را بیشتر کنند. با در نظر داشتن هدف کاربر، به فهرست کلمات کلیدی خود نگاهی بیاندازید، و سپس به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوایی ایجاد کنید که یک تجربه کاربری مثبت را خلق کند.
  7. بهینه سازی سایت