سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

سئو نوین مارکتینگ

بهینه سازی سایت

۵ راه برای محافظت از سایت در برابر جریمه های گوگل

۹۶۶۳

اگر می خواهید سایتتان مثل چسب دوقلو به بالای صفحه اول گوگل بچسبد، باید کارهای زیر را انجام دهید:

باید همیشه سایت خود را از مجازات گوگل، مانند پنگوئن (Penguin) و پاندا (Panda)، حفاظت کنید.

سوال اینجاست:

چگونه می توانید سایت خود را نسبت به این به روز رسانی ها با دوام تر کنید؟

برای گرفتن جواب این مقاله را بخوانید …

  1. guest posting نکنید (از هر نوعش)

اجازه بدهید یک بار برای همیشه این موضوع را روشن کنم.

از نظر من guest posting، یک استراتژی لینک سازی کارساز است.

اما نباید تنها استراتژی باشد که شما از آن بهره می برید.

به یاد داشته باشید: راه اجتناب از مجازات گوگل (به خصوص پنگوئن) داشتن یک پروفایل لینک طبیعی است.

و سایتی که تعداد زیادی لینک از یک منبع (و حتی guest post) داشته باشد با سر به زمین خواهد خورد.

همچنین این خطر همیشه در کمین است که گوگل، ارزش لینک های guest post ها را تنزل دهد. افراد زیادی هستن که به مقیاس های بزرگ guest posting می کنند و گوگل تمامی آنها را نادیده می گیرد. همچنین، تشخیص لینک های guest post ها برای گوگل بسیار آسان است.

منظور من را اشتباه نگیرید:

guest posting یک راه موثر و قابل اندازه گیری برای ساخت لینک های معتبر و کمک به سئوی سایت است.

به همین دلیل فکر می کنم، عنوان ” guest posting نکنید” تا حدی خشن است. شاید بهتر بود این عنوان را می نوشتم “اگر قرار است guest posting، استراتژی اول، دوم و یا حتی سومتان برای لینک سازی باشد، guest posting نکنید”.

اقدام عملی:

در guest posting زیاده روی نکنید: لینک های guest post ها  تنها باید ۲۰٪ از پروفایل لینک شما را تشکیل دهند.

  1. بر روی LDR خود تمرکز کنید

احتمالاً مصاحبه با یکی از اعضای سابق تیم Webspam گوگل را دیده اید که در آن می گوید: “Relevancy، PR جدید است”.

گوگل بر روی علامت هایی مانند PageRank تاکید کمتر، و بر روی( Linking Domain Relevancy (LDR تاکید بیشتری دارد.

معنی LDR این است: “آیا سایتی که به شما لینک  می دهد، با شما  در یک زمینه (niche) مشابه است؟”

مثلا فرض کنید که شما سایتی دارید که درباره غذای سگ است.

منطقی است که پروفایل لینکتان از لینک هایی تشکیل شده باشد که دربارۀ غذای سگ و حیوانات خانگی دیگر باشد.

البته مشخصاً لینک هایی هم از سایت های نا مرتبط و “عمومی”، مانند دایرکتوری ها و سایت های خبری خواهید داشت.

اما این واقعیت همچنان به قوت خود باقی می ماند که پروفایل لینک طبیعی هر سایتی که دربارۀ غذای سگ باشد، از سایت های دیگری لینک دارد که آنها هم مربوط به غذای سگ هستند.

من که فکر می کنم تمرکز دور بعدی به روز رسانی های گوگل در زمینه LDR خواهد بود. سایت هایی که لینک های fistful یا نا مرتبط دارند حتماً ضربه خواهند خورد.

در واقع، امکانش هست که در حال حاضر نیز، بخشی از فیلتر الگوریتم پنگوئن همین موضوع باشد.

می توانید نمودار تجزیه و تحلیل پنگوئن را از سایت، Microsite Masters.com’s بررسی کنید:

سایت هایی که لینک های مرتبط ندارند، به احتمال ۵۰ درصد بیشتر از سایت هایی که حداقل تعدادی بک لینک مرتبط دارند، توسط پنگوئن ضربه می خورند (get hit).security-website

اقدام عملی:

بر روی LDR تمرکز کنید: اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳۰٪ از لینک هایتان niche-relevant باشند. حتما لازم نیست که دقیقا در همان زمینه (niche) باشند، اما حتما باید تا حدی LDR داشته باشند.

 

  1. تنوع هوشمندانۀ متون لنگر (Anchor Text)

احتمالا تا الان باید دانسته باشید که تنوع در متون لنگر یک “اجبار” است.

متاسفانه، اکثر مردم در مورد متن لنگر به بیراهه می روند.

و به جای تکرار یک پروفایل لینک مجاز، متون لنگر را با anchor های عمومی مانند “اینجا” و “این سایت” درهم می کنند.

که به نظر من (و حتی گوگل) طبیعی به نظر نمی رسد.

و مطمئن هستم که گوگل – درست مثل پنگوئن – در آینده متن لنگر را به عنوان یک فاکتور در نظر می گیرد.

هیچ آزمونی برای ارزیابی نسبت دقیق anchor وجود ندارد، اما این نسبت ها که در پایین آورده شده، می توانند به شما ایده ای بدهند که متن لنگر خود را چگونه باید توزیع کنید:

۳۰% : متن لنگر برند (مثل Backlinko)

۱۰%: URL خالی (مثل backlinko.com)

۱۰%: نام دامنه (مثل Backlinko.com)

۱۰%: متن لنگر نام وب مستر (مثل Brian Dean)

۵%: anchor های عمومی (مثل اینجا، این پست و بلاگ، وب سایت)

۴۵%: متن لنگر منحصر به فرد (مثل این پست در گوگل توسط Brian، وب سایت لینک سازی وی و با توجه به پست Brian Dean به روز رسانی شده)

۱%: متن لنگر کلمات کلیدی پولی (مثل ساختمان)

اقدام عملی:

در مورد متن لنگر هوشمندانه عمل کنید: از متن لنگر نام وب مستر و نام دامنه برند بیشتر استفاده کنید.

  1. نشانه برند (Brand Signal) بسازید

هیچ شکی نیست که گوگل عاشق برندهای بزرگ است.

برندهای بزرگ نه تنها رتبه بهتری می گیرند، بلکه کمتر مجازات هم میشوند.

بنابراین اگر می خواهید از سایت خود در برابر مجازات های گوگل محافظت کنید، دیگر کم کم باید تبدیل به یک برند شوید.

خوشبختانه، برای اینکه برای سایت خود برند آنلاین بسازید، نیازی به بودجه شش رقمی ندارید.

برخی از راه های موثر و کم هزینه برای ساخت سریع نشانه های برند عبارتند از:

سایتی که قانونی و مجاز به نظر برسد: برای اینکه سایتتان طراحی خوب و زیبایی ندارد، هیچ بهانه ای قبول نیست. نشانه های قابل اعتماد برند مانند یک آدرس فیزیکی و شماره ۱-۸۰۰ در صفحه “تماس با ما” (physical address and 1-800 number on your contact page) بسازید.

حضور در رسانه های اجتماعی: گوگل ممکن است از میزان فالوور های شما در رسانه های اجتماعی (مانند طرفداران فیس بوک) استفاده کند تا تشخیص دهد آیا شما یک برند هستید یا نه. برند هایی که شما حتی فکرش را هم نمی کنید، فالور های زیادی در رسانه های اجتماعی دارند … که در واقع این را به گوگل القا می کند که آنها یک برند هستند و درنتیجه می توانند مورد اعتماد باشند. اگر می خواهید مانند یک برند باشید، باید زمان زیادی را برای این سیستم عامل ها صرف کنید تا بتوانید فالوور جمع کنید.

Laptop computer, padlock and codes

جستجوی برندها (Branded Searches)

ساده است؛ مردم در گوگل، دنبال برند ها هستند. حتی با وجود اینکه Backlinko تقریبا جدید است، میزان جستجوی آن در گوگل خیلی زیاد است.

اقدام عملی

نشانه های برند بسازید: کمی از زمانی که صرف ساختن لینک می کنید را به ساختن نشانه های برند برای سایتتان اختصاص دهید.

  1. متوقف کردن سیگنال اسپم اجتماعی

اگر سیگنال های اجتماعی برای همیشه به یک بخش عمده از الگوریتم گوگل تبدیل شوند، خیلی راحت به عنوان سیگنال های جعلی تشخیص داده می شوند. فکر می کنم به روز رسانی بزرگ بعدی، سایت هایی را هدف قرار دهد که از توییتهای ساختگی، لایک های فیس بوک جعلی و AuthorRank اغراق آمیز استفاده می کنند.

و حتی ممکن است گوگل سایت هایی که در رسانه های اجتماعی، فالوورهای جعلی دارند را نیز هدف قرار دهد. و تشخیصش هم خیلی راحت است: یک حساب توییتر که فقط ۱۰ تا توییت دارد و هیچ فعالیتی هم نمی کند، مسلما نباید ۰۰۰/۱۰ فالوور داشته باشد.

به خصوص در مورد دستکاری گوگل پلاس باید خیلی مراقب باشید.

مثل این است که با محصول خودشان بخواهید فریبشان بدهید. گوگل در مورد سایت هایی که چنین کاری می کنند، خیلی سرسختانه عمل می کند.

حداقل کاری که می کنند این است که از سیگنال های اجتماعی برای تایید اعتبار لینک هایتان استفاده می کنند. خودتان فکر کنید: چطور ممکن است صفحه ای که هزاران لینک دارد، نه توییتی داشته باشد و نه در فیس بوک چیزی به اشتراک گذاشته باشد ؟

۱۰ تکنیک نادرست سئو که منجر به افت رتبه شما می شود

۱۰ تکنیک نادرست بهینه سازی، که منجر به تخریب رتبه بندی شما می شود

تکنیک های نادرست سئو چیز جدید و یا غیر معمولی نیست و باید گفت که یک شیوه نادرست می تواند رتبه بندی گوگل را به کل از بین ببرد. در این مقاله توضیح خواهم داد که سئوی نادرست چیست و اینکه ۱۰ تکنیک نادرست سئو که می توانند تاثیر منفی بر رتبه بندی شما داشته باشند، از نظر من کدام است.

سئوی نادرست چیست؟

تکنیک هایی که غیر اخلاقی، قدیمی و یا خارج از محدودۀ دستورالعمل های Google webmaster می باشند، نادرست تلقی می شوند، از این رو در سئو، به آن سئوی نادرست گفته می شود. درست است که سئو در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است، اما سئوی نادرست می تواند نتیجه معکوس دهد. بنابراین، باید بدانید تکنیک هایی که می توانند به رتبه بندی شما صدمه بزنند کدام ها هستند و از مهم تر از آن، برای اجتناب از آنها چه کار باید انجام دهید.

۶۲۳۱

  1. محتوای تکراری

هفته گذشته یک پست در مورد نوشتن محتواهایی نوشتم که در بهینه سازی خوب عمل می کنند و نکته اول آن پست این بود که مطمئن شوید مطالبتان منحصر به فرد، بکر و اصیل است. برای اجتناب از سئوی نادرست، باید از انتشار محتوا تکراری در وب سایت خود اجتناب کنید.

محتوای تکراری برای بهینه سازی خوب نیست. دلیل اصلی هم این است که اگر موتورهای جستجو در حال حاضر یک محتوا در صفحه اول خود داشته باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که سایت شما که محتوا کپی دارد را در صفحه اول نمایش دهد، چرا که چیز جدید برای ارائه ندارد.

اگر به دلیل ماهیت کسب و کارتان مجبور باشید در صفحه خود از یک محتوای تکراری استفاده کنید، باید آن صفحات را “no index and no follow” کنید تا تاثیر منفی روی بهینه سازی نگذارید.

  1. کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

۸۵۴تکرار کلمات کلیدی مشابه، بارها و بارها، نه به این دلیل که استفاده از آنها در متن مفید است بلکه با فرض به اینکه دارید آن صفحه را بهینه سازی می کنید، یک تکنیک سئوی بسیار نادرست است. اینکارنه تنها بازدید کنندگان را از دنبال کردن و خواندن محتوا دلسرد می کند، بلکه یک نشانه برای موتورهای جستجو است مبنی بر که شما در حال تلاش برای دستکاری الگوریتم های آن هستید. ذکر کلمات کلیدی در عنوان، توضیح متا، پاراگراف ابتدای متن و در چند جای دیگر متن به طور طبیعی، کافی است.

  1. لینک گذاری به صورت پست های مهمان

سال گذشته خیلی ها اصرار داشتند که یک راه امن برای دریافت لینک به وب سایت خود، از طریق پست های مهمان است. البته پست های مهمان می تواند راه خوبی برای این کار باشد، اما اگر به اشتباه انجام شود، می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. شما می توانید در وب سایت های با کیفیت بالا در زمینه خودتان پست بگیرید اما هدف نباید صرفاَ گرفتن لینک باشد، بلکه برای اینکه بیشتر در معرض قرار بگیرید و به رسمیت شناخته شوید این کار را بکنید.

  1. پذیرفتن پست های مهمان های بی کیفیت

می توانید در وب سایت خود نویسندگان جدید معرفی کنید، و محتوای هایی که توسط دیگران نوشته شده اند را منتشر کنید اما به شرطی که اصیل و مرتبط باشند و برای مخاطبان نیز مفید باشند. اگر این موارد را رعایت نکنید، بهتر است که اصلاً هیچی جیزی منتشر نکنید. انتشار مطالب جدید به صورت منظم تکنیک خوبی برای سئو سایت است، اما مهم است که توازن بین محتوایی که برای وب سایت تولید می شود و مطالبی که در ازای تبادل لینک به وب سایت ارائه می شوند، حفظ شود.

  1. متن پنهان/نامرئی (Cloaking / Invisible Text)

پنهان کردن (مخفی کردن مقصد واقعی یک لینک) و نشان دادن نسخه های مختلف از یک صفحه به اسپایدر ها و کاربران، در گذشته یک تکنیک رایج بود اما دیگر اینطور نیست. امروزه استفاده از چنین تکنیک هایی اصلا توصیه نمی شود. شما باید هم برای اسپایدر های موتور جستجو و هم برای کاربران فقط یک نسخه از صفحه را داشته باشید و همچنین اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند تفاوت بین محتوای وب سایت و تبلیغات را متوجه شوند.

  1. استفاده از تبلیغات بیش از حد در بالای سایت

بله، از وقتی که گوگل وب سایت هایی که در بالای بخشی از صفحه که بدون اسکرول قابل مشاهده هستند (بالای fold) بیش از حد تبلیغات می گذارند را مجازات می کند، این تکنیک هم تبدیل به یکی از تکتیک های نادرست سئو شده است. ). اگر متوجه شدید که ترافیک دارد به صورت ناگهانی کاهش پیدا می کند، باید بررسی کنید که آیا تحت تاثیر الگوریتم طرح بندی صفحه قرار گرفته اید یا خیر.

  1. خرید لینک

ساخت یک وب سایت یا وبلاگ موفق زمان می برد و ایجاد محتوا و گرفتن بک لینک های طبیعی و با ارزش نیاز به صبر زیاد و کار سخت است. اگر به جای آن ترجیح می دهید که از راه میانبر بروید، ممکن است در ابتدا موفقیت موقتی کسب کنید اما خیلی زودی با شکستی بزرگ مواجه خواهید شد.

خرید لینک، از هر نوعی که باشد، یک تکنیک نادرست است و دیر یا زود گوگل متوجه آن خواهد شد و آن موقع است که به احتمال زیاد رتبه بندی خود را از دست می دهید و برای اینکه جایگاه بهتری بگیرید باید حتی بیش تر و سخت تر از قبل سعی کنید.

  1. استفاده نکردن از ابزار های گوگل وب مستر

گوگل به منظور ارتباط بهتر با مدیران سایت، ابزار های گوگل وب مستر تهیه می کند. میزان اطلاعاتی که شما می توانید در مورد وب سایت خود بدست بیاورید خیلی زیاد است، و ابزار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کند متوجه شوید چگونه می توانید سئو و رتبه بندی خود را در گوگل ارتقا دهید. می توانید مواردی مانند لینک های بد (bad links)، خطاهای جستجو(crawl errors)، عناوین و توضیحات تکراری و خیلی موارد دیگری را از این طریق بررسی کنید.

  1. داشتن تعداد بیشماری لینک خروجی (outgoing link)

۶۲۳فقط لینک های ورودی نیستند که می توانند به وب سایت شما آسیب برسانند، بلکه لینک های خروجی هم می توانند آسیب رسان باشند. وب سایت هایی که از تعداد زیادی لینک های خروجی بدون تگ “nofollow” استفاده می کنند، به عنوان دایرکتوری های پولی در نظر گرفته می شوند.

به طور کلی باید هر لینکی که مربوط به تبلیغات، نظرات و وبسایتهایی هستند که کاملاً به آنها اعتماد ندارید را “nofollow” کنید.

  1. وب سایت های کند یا غیر قابل دسترس

یک وب سایت باید در کمتر از ۴-۵ ثانیه بارگذاری شده و در تمام طول روز و هفته باید در دسترس باشد. از نظر من، هر چیزی که با موارد بالا مطابقت نداشته باشد، سئوی نادرست است. برای اینکه هر روز هفته بتوانید در دسترس باشید، یک ارائه دهنده خدمات هاستینگ خوب می تواند به اینکار کمک کند، همچنین یک cms مدرن (مانند وردپرس) هم می تواند برای ساخت وب سایت های سریع که در مدت زمانی مقبول بار گذاری شوند، مفید باشد.

نتیجه

چیزی که امروزه برای موفقیت یک وب سایت مهم است استفاده از تکنیک های سئوی درستی است که هم اخلاقی باشند، هم بر اساس استانداردهای گوگل باشند و هم همگام با آخرین تحولات الگوریتم های رتبه بندی به روز شده باشند. شیوه های گذشته مانند keyword stuffing، cloaking، ساخت لینک های بی اندازه زیاد و banner stuffing، مربوط به گذشته هستند و قطعا باید از آنها اجتناب کرد.

بهینه سازی سایت

تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو از طریق راههای مختلف


۱۲۳

اگر از ۱۰ نفر مختلف که در حرفه بازاریابی دیجیتال کار می کنند بپرسید آیا رسانه های اجتماعی بر سئو اثری دارند یا خیر، ۱۰ جواب مختلف خواهید شنید. بعضی ها ممکن است بگویند بله و به گزارش Search Metric در مورد عوامل رتبه بندی سئو در سال ۲۰۱۳ استناد کنند که مشخص کرده بود ۷عامل از ۱۰ عامل برتر رتبه بندی، رسانه های اجتماعی هستند. برخی دیگر ادعا می کنند که داده هایی که در آن گزارش آورده شده اند، رابطۀ همبستگی را نشان می دهند نه رابطۀ علت و معلومی را، و اینکه رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی رتبه ارگانیک ندارند. این افراد به گزارش Moz در مورد عوامل رتبه بندی موتور جستجو در سال ۲۰۱۳، و نیز اظهارات متفاوت Matt Cutts در این زمینه استناد می کنند. با این حال باز هم خیلی افراد ادعا می کنند که SEO تحت تاثیر رسانه های اجتماعی قرار دارد ولی نه به صورت مستقیم و آشکار .

به احتمال زیاد در این خصوص حق با این میانه رو ها است. مشخص نیست که موتورهای جستحو در آینده چه خواهد کرد، اما به گفته Matt Cutts، گوگل هرگز فعالیت های اجتماعی مستقیم (مثل لایک کردن در فیسبوک، ریتوییت کردن و حتی ۱+ ها) را فاکتور قرار نمی دهد. او اظهار داشت که گوگل تلاش هایی انجام داده تا این اطلاعات را در یک الگوریتم بگنجاند، اما از آنجایی که سازماندهی و تعیین کمیت آن خیلی سخت شده است، این کار را نه می کند، نه خواهد کرد.

۲۶(۱)

با این حال، رسانه های اجتماعی و SEO ، یکدیگر را پوشش می دهند و درنتیجه رسانه های اجتماعی می توانند به شیوه های مختلفی، به موفقیت ارگانیک کلی وب سایت ها کمک کنند. حال به هفت نمونه ویژه در این زمینه نگاهی می اندازیم.

  1. پتانسیل لینک (Link Potential)

فعالیت های رسانه های اجتماعی می توانند به افزایش آگاهی در مورد برند و محتوای وب سایت کمک کنند. آگاهی بیشتر، لینک بیشتر در پی دارد. فرض کنید که یک برند، فیلمی در مورد ویژگی های یک محصول بگذارد. این فیلم ۲۰ بار در توئیتر به اشتراک گذاشته شود. یکی از کاربران توئیتر که یک وبلاگ را اداره می کند (یا حتی بهتر از آن، گزارشگر یک رسانۀ بزرگ است)، این فیلم را ببیند. این بلاگر یا گزارشگر تصمیم بگیرد در مورد این ویژگی های جدید مقاله ای بنویسد و در مقاله اش، به فیلم و وب سایت برند بک لینک بدهد. اگر این نویسنده فیلم را ندیده بود، هیچ لینکی هم در کار نبود.

بنابراین درست است که لینک های آن ، مستقیما تاثیری در مشخصات کلی لینک های وب سایت نداشت، اما باعث شدند که سایت از طریق یک مقاله لینک بگیرد. این لینک ها به مشخصات کلی لینک کمک می کنند و در نتیجه به تاثیر سئو نیز کمک می کنند.

  1. شخصی سازی (Personalization)

گوگل از فعالیت ها و ریویوهای Google+ استفاده می کند تا نتایج جستجو را زمانی که کاربر در Google+ است، شخصی سازی کند.

اگر شما با یک فرد از طریق + Google ارتباط داشته باشید و آن فرد یک کسب و کار را ریویو کند، یا به صفحه ای +۱ بدهد و یا در مورد موضوعی که شما جستجو می کنید در + Google پستی بگذارد، احتمالا شما هم به دلیل اتصالی که با وی دارید، رتبه بالاتری خواهید گرفت.

البته که همه کاربر ها همیشه نیستند، و همه جستجو ها هم از طریق گوگل انجام نمی شوند. اما Bing هم همین کار را در مورد فعالیت های دوستانتان در فیسبوک انجام می دهد. گرچه تعیین و یا حتی مشاهده کمیت دشوار است، اما این شخصی سازی نتایج جستجو، بر رتبه بندی تاثیر دارد.

  1. میزان کوئری های جستجو (Search Query Volume)

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند نام خود را به مخاطبان گسترده تری ارائه کنید. وقتی اطلاع عموم از برند شما افزایش پیدا کند، افراد بیشتری برند شما را جستجو خواهند کرد. و هنگامی که گوگل ببیند تعداد زیادی از افراد، یک برند را جستجو می کنند، متوجه می شود که آن برند، محبوب و شناخته شده است، و در نتیجه رتبه بالاتر به آن اختصاص می دهند. این موضوع بستگی به کوئری هایی که به طور طبیعی جستجو می شوند دارد، و اغلب یک فرصت جستجو برای برند است.

  1. علامت های برند (Brand Signals)

برخی فکر می کنند که اینکه نامشان در یک وبلاگ و یا سایت صرفاً ذکر شود، بدون هیچ هایپر لینکی، نیز می توانید به عوامل رتبه بندی کمک کند. گوگل به این کار co-citation می گوید، و آن را به عنوان یک علامت برند درنظر می گیرد. توانایی رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از یک برند و ایجاد گفتگو می تواند منجر به co-citation شود.

  1. حجم ترافیک و تعامل سایت (Traffic Volume and Site Engagement)

رسانه های اجتماعی می توانند حجم ترافیک بازدید از وب سایت را افزایش دهند، که یک عامل کلیدی در رتبه بندیموتورهای جستجوست. از مواردی که بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و باعث افزایش ترافیک می شوند می توان پست های وبلاگ ها، فیلم ها، لیست رویداد، و یا دیگر مطالب جالب را نام برد. در صورتی که محتوا به اندازه ای جالب باشد که کاربر به جای اینکه فورا صفحه را ترک کند، مدت بیشتری در سایت بماند و مجاب شود کل صفحه را بخواند و یا یک فیلم را قبل از دیدن صفحات دیگر به صورت کامل تماشا کند، این امکان وجود دارد که در صفحه نتایج پاداش بگیرید. موتور جستجو این معیارها – میزان جستجو، تعداد صفحات در هر بازدید، زمان ماندن در سایت – را ارزیابی می کند و ممکن است از آنها در رتبه بندی نتایج استفاده کند.

size-of-photos-on-social-networks1

  1. اعتبار نویسنده (Authorship)

گوگل اعلام کرده است که در آینده قصد دارد، هویت را در رتبه بندی جستجو دخیل کنند و در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی این هستند که چطور می توانند این کار را انجام دهند. این به این معنی است که افرادی خاص – بر مبنای اعتبار، مرتبط بودن با موضوع و اندازه مخاطب احتمالی شان – رتبه بندی بالاتری برای برخی از کوئری های خاص دریافت می کنند. گرچه کاتز می گوید که گوگل در حال کار بر روی آن است، اما اریک اشمیت سال گذشته اظهار داشت که این اتفاق در حال حاضر تا حدی برای برخی پروفایل های تایید شده می افتد:

“در نتایج جستجو، اطلاعاتی که به پروفایل های آنلاین تایید شده مرتبط هستند، از محتواهایی که چنین تأییدیه ای ندارند، رتبه بالاتری دریافت می کنند، که در نتیجه باعث می شود اکثر کاربران به طور طبیعی بر روی نتایجی که در جایگاه بالاتر هستند (تایید شده اند) کلیک کنند.”

  1. رتبه بندی پروفایل (Profile Ranking)

پروفایل های رسانه های اجتماعی یک برند برای آن برند رتبه بالایی به همراه خواهند داشت، اغلب در صفحه اول و گاهی اوقات در بالا قسمتی که کوئری برند نمایش داده می شود.

حال که می دانید گوگل ویژگی ها رتبه بندی بی شماری دارد، دیگر باید بدانیم که فقط آن ده لینک آبی که در صفحه اول هستند مهم نیستند. به عنوان مثال، Knowledge Graph Box ، مقالات خبری، answer box ، مقالات عمقی، فیلم ها و تصاویر، همگی ویژگی های هستند که باعث می شوند در نتایج جستجو به جایگاه بالاتری دست پیدا کنید. در بهینه سازی باید جنبه های دیگر را نیز تا جای ممکن در نظر بگیرید و کانال های اجتماعی یکی از آن مواردی است که باید به آن توجه کنید.

سئو فقط برای گوگل نیست.

گوگل و سئو مترادف هم شده اند – در حالی که اکثر شیوه ها و روش های سئو برای همه موتور جستجو کاربرد دارند، اما اغلب به رتبه بندی گوگل گره خورده اند. تا حدی مشخص است که دلیلش چیست – طبق آمار comScore، گوگل محبوب ترین موتور جستجو با ۶۷٫۳ درصد از سهم بازار است. و همچنین فعالیت های مربوط به سئو را بیشتر از موتور های جستجوی دیگر در نظر میگیرد (یا به کل رد می کند). اما بهینه سازی فقط برای گوگل نیست؛ مختص هیچ موتور جستجوی دیگری هم نیست. هر یک از شبکه های رسانه های اجتماعی نیز به نوعی قابلیت جستجو دارند. با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، حجم جستجو در این شبکه ها نیز افزایش یافته است (بعد از گوگل، یوتیوب بزرگ ترین موتور جستجو است و توییتر در روز ½ میلیون کوئری دریافت می کند).

نظر بگیرید که اصول سئو چگونه می توانند استفاده شوند تا به طور مستقیم بر رتبه بندی کانال های مختلف رسانه های اجتماعی تاثیر بگذارند. گرچه ممکن است به اندازه عوامل رتبه بندی گوگل روشن و دقیق نباشند، و نیز به راحتی تاثیر نگذارند (فیسبوک اعلام کرده است که نیوز فید ۰۰۰/۱۰۰ عامل رتبه بندی دارد. که باعث می شود سئوی گوگل، در مقایسه، مثل یک تکه جواهر باشد!) ، با این حال باز هم فرصت خوبی است برای اینکه برند و محتوایتان در کانال های رسانه های اجتماعی بیشتر دیده شود. با پیشرفت موتورهای جستجو در تفسیر موارد جستجو، ارائه نتایج مرتبط و مبارزه با اسپم ها، روش های قدیمی دیگر جواب گو نیستند. موتورهای جستجو برای اینکه بفهمند چه چیزهایی محبوب، مرتبط و معتبر است، در حال تبدیل شدن به رسانه های اجتماعی هستند. و همچنین تبدیل شدن به برند. این هفت روش فقط یک نگاه اجمالی به چیزی بود که در آینده به ادغام رسانه های اجتماعی و سئو می انجامد.

روش ایجاد Google sitelink


۹۹۶۵
Google sitelink چیست؟

Google sitelink ها فرمت های از نمایش لینک های سایت در گوگل هستند که به دنبال نتایج جستجوی اصلی،چند مورد از sitelink دیگر نیز ارئه می کنند. از نظر بیشتر اپراتورهای وب سایت ها، sitelink ها به تقویت اعتبار کمک می کنند و همچنین روشی برای کنترل حوزۀ وسیع تری از صفحه نتایج جستجو هستند. به همین دلیل هستند که sitelink ارزش مندند.

۶۷۸در اینجا به یک نمونه از لیستینگ sitelink ها اشاره می کنیم. وقتی در گوگل کلمه کلیدی “نوین مارکتینگ” را جستجو می کنید، زیر نتایج جستجوی اصلی، لینک های حوزه های مختلف وب سایت نوین مارکتینگ را می بینید. این موضوع ار دو طریق می تواند به جستجوگر کمک کند: قبل از اینکه بخواهند از سایت بازدید کنند می توانند بهتر بفهمند که سایت درمورد چیست، به جای اینکه مستقیم به صفحه اصلی بروند و مجبور شوند در سایت دنبال صفحه مورد نظر بگردند، گوگل به صفحه مورد نظرشان میانبر می دهد.

گوگل نمی گوید که چطور sitelink بگیرید

گوگل به وب مسترها توصیه می کند که برای سایتشان جهت یابی (navigation) مشخص ایجاد کنند و سلسله مراتب صفحاتشان را هم به خوبی طرح ریزی کنند. این ویژگی ها در الگوریتم تجزیه و تحلیل Google’s Sitelink بیشتر جواب می دهند.

کارکرد دقیق خیلی از الگوریتم های گوگل، از جمله Sitelink ها، مرحمانه است تا افراد نتوانند رتبه بندی را دست کاری کنند، با این حال ما می توانیم با دیدن نمونه ها سعی کنیم بفهمیم Sitelink ها از کجا ناشی می شوند. من با سایت های زیادی که Sitelink دارند کار کرده ام و همه این سایت ها به شکل های زیر بهم شبیه هستند:

  • رتبه سایت در صفحه اول برای کلمات کلیدی که لیست Sitelink ها را ایجاد می کنند و برای سئو سایت بسیار مفید است
  • قابلیت بررسی راحت توسط اسپایدرها (spiderable) و جهت یابی (navigation)
  • ترافیک جستجوی بالای و طبیعی
  • نرخ کلیک قوی از صفحات نتایج جستجو
  • صفحات داخلی محبوب که به عنوان Sitelink نشان داده می شوند
  • عناوین و توضیحات متای منحصر به فرد در صفحات داخلی

شاید این عوامل دقیقا چیزی باشند که گوگل استفاده می کند تا Sitelink ها به راه بیاندازد ، و شاید هم نباشند. در هر صورت هر چیزی که در این فهرست اورده شده برای برنامه بازاریابی وب مطلوب است، بنابراین استفاده از این فهرست به عنوان راهنما می تواند سایت شما را تاثیر گذارتر کند.

همچنین متوجه شده ام که برخی مشکلات سایت باعث می شوند نتوانند Sitelink بگیرند. برخی از ویژگی هایی که می توانند مانع Sitelink ها شوند عبارتند از:

  • اکثریا قریب به اتفاق ترافیک سایت فقط به یک صفحه هدایت شوند
  • همه صفحات، عناوین و توضیحات متای یکسانی داشته باشند
  • صفحاتی که محتوای بی کیفیت دارند، یا متن خیلی کم یا محتوای بی ارزش یا تکراری دارند

نشانه هایی که الگوریتم Google’s Sitelinks از آنها استفاده می کند

۸۶۵باز هم تکرار می کنم که در این مورد اطمینان نداریم ولی با مشاهده دستورالعمل گوگل وب مستر و با بررسی صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، می توانیم بعضی از این نشانه ها را پیدا کنیم. دستورالعمل Google’s Webmaster در اولین بخش زیر دستوراعمل های طراحی و محتوا می گوید ” سایتی با سلسله مراتب و لینک های متنی مشخص درست کنید.” این توصیه به چند دلیل خوب است. سلسله مراتب و جهت یابی مشخص برای بازدید کننده خوب است و به موتور جستجو کمک می کند بفهمد موضوع هر صفحه چیست. اگر گوگل نتواند معنای هر زیر صفحه را حال چه از طریق تحلیل و چه از طریق مشاهده عملکرد بازدید کننده بفهمد، نمی تواند Sitelink ایجاد کند.

ما می دانیم که صفحات جستجوی گوگل حاوی لینک های با اطلاعات مشخص هستند و تعداد زیادی از کاربران هم حساب گوگل دارند، بنابراین گوگل می تواند عملکرد آنها را طی مرور زمان مشاهده کند. گوگل Google Analytics را به صورت رایگان در اختیار وب مستر ها قرار می دهد. مرورگر کروم هم رایگان است. گوگل این همه منبع صرف تمامی این پیگیری ها نمی کند و این همه برنامه نمی نویسد، بدون اینکه به فکر بازگشت سرمایه اش باشد. در بهترین حالت می توانیم فرض را بر این بگیریم که گوگل به نحوی از همه این داده ها استفاده می کند تا نتایج جستجوی خود را با ویژگی هایی مثل Sitelink ها بهبود و ارتقا دهد.

من اگر جای گوگل بودم دوست داشتم بدانم کدام یک از نتایج جستجو، بیشترین میزان نرخ کلیک را برای یک کلمه کلیدی مشخص دریافت می کند. همینطور می خواستم بدانم آیا جستجوگر ها از نتایج جستجوی من راضی هستند یا خیر. اگر جستجوگر های زیادی یک لیست مشخص را انتخاب کنند و بعد به صفحه نتایج جستجو بازگردند، نشان می دهد که کیفیت نتایج جستجو ضعیف بوده است. همه این اطلاعات به صورت خودکار جمع آوری می شوند

چطور شانس گرفتن Sitelink ها را بالا ببریم

اگرچه دراین زمینه قثط می توانیم به حدس و گمان تکیه کنیم، با این حال می توانیم کارهایی بکنیم که هم برای بازاریابی از طریق موتور جستجو و هم برای تجربه کاربر خوب است. حتی اگر این حدس و گمان ها به نتیجه نرسند، تلاشی که برای به کار بستن این توصیه ها انجام می دهید بی فایده نخواهند بود:

  • با استفاده از HTML 5

۸۸۹

  • جهت یابی را طوری سازماندهی کنید که تعدای از مقاصد منطقی که بازدید کننده ها اغلب انتخاب می کنند را ارائه کند. با انتخاب های زیادی که در جهت یابی اصلی وجود دارند، بازدید کننده را خسته نکنید. روانشاناسان کشف کرده اند که مردم نهایتاً می توانند ۴ الی ۷ انتخاب را به خوبی بررسی کنند؛ اگر تعداد انتخاب ها زیاد شود خسته می شوند. اطمینان حاصل کنید که بخش هایی که در جهت یابی اصلی وجود دارند، همان چیزهایی هستند که کاربران می خواهند. برای گرفتن Sitelink باید تعداد صفحاتی که به بازدید کننده ها ارائه می کنید معقول و منطقی باشند تا آنها بتوانند برای بازدید کردن انتخاب کنند.

  • وب سایت خود را با انتخاب یک نام منحصر به فرد تبدیل به یک برند کنید. اگر اسم خیلی کلی باشد، صرف نظر از اینکه جه کاری می کنید، نرخ کلیک در یک جستجوی طبیعی خیلی خوب نخواهد بود، چون کاربر انتخاب های زیاد با اسامی سایت مشابه در نتایج جستجو دارد. گوگل به سایتی که در یک عبارت جستجوی به خصوص متوسط باشد، Sitelink نمی دهد.

  • عناوین و توضیحات متای منحصر به فرد، مفید و آموزنده بسازید، به ویژه برای صفحه اصلی و صفحاتی از جهت یابی اصلی لینک می شوند، تا نرخ کلیک از نتایج جستجو را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات متا صحیح و دقیق هستند تا جستجوگر ها گمراه نشوند. مسلماً نمی خواهیم مردم وارد سایتمان شوند و بعد به سرعت بروند، چون نتوانستیم با انتظاراتشان مطابقت داشته باشیم.

  • سایت خود را مفید کنید. حتی اگر اطلاعاتی که در سایت دارید دقیقاً چیزی نیست که بازدید کننده می خواهد، ارائه کردن لینک های خروجی مفید در وب سایتتان، به جای اینکه بازدید کننده را به صفحه نتایج جستجو بازگرداند، می تواند در پیدا کردن صفحه مورد نظرش کمک کند. به یاد داشته باشید که گوگل می تواند بفهمد که جستجو گر به صفحه نتایج بازگشته است یا خیر، و اگر چنین اتفاقی بیافتد برای اعتبار سایت اصلا خوب نیست.
  • بهینه سازی سایت