به گزارش Smart Insides، هر 60 ثانیه، 500 ساعت محتوا در یوتیوب بارگذاری، 1400 پست در وردپرس منتشر و 448800 تویت در تویتر ارسال میشود. علاوه بر اینها، هر یک از کاربران با مطالب و محتوای مورد نظر خود نیز روبرو میشوند، که البته استفاده از آنها هم با سرعت بالایی افزایش مییابد. قانون مور بیان میکند که فرآیندهای مرتبط با فناوری نه به صورت خطی، بلکه به صورت نمایی رشد میکنند. مشابه این قانون، روند تولید محتوا هم شرایط مشابهی دارد و از همین الگو پیروی میکند. در میانه این ماجرا، اگر استراتژی تولید محتوا قدرتمندی داشته باشید، میتوانید به یکی از تولید کنندگان محتوای پیشرو در این رقابت سخت تبدیل شوید.
از سویی دیگر، در چنین زمینه کاری متغیری، تغییر اجتناب ناپذیر است و روزی میرسد که استراتژی محتوایی شما نیازمند به روز رسانی است. آگاهی از زمان انجام تغییر و چیزهایی که برای دستیابی به یک رویکرد موفق برای راهبرد تولید محتوا نیاز است، تفاوت میان موفقیت بلند مدت و تلاشی کوتاه مدت را رقم میزند.
تولید و تهیه یک استراتژی تولید محتوا کاری پیچیده است اما نوین مارکتینگ دراین راه سخت کنار شماست حتما برای مشاوره رایگان با دپارتمان تولید محتوای نوین مارکتینگ تماس بگیرید.
من به شخصه به هیچ یک از تولید کنندگان محتوا تغییر مداوم روش کاری را توصیه نمیکنم. در واقع، من به شدت به تولید محتوای آرام، پایدار و مناسب اعتقاد دارم.
به عبارتی دیگر، بسیار مهم است که بدانید چه وقت، زمان انتخاب چیزهای جدید فرا میرسد. پس اگر می خواهید بدانیداستراتژیست محتوا کیست و چه وظایفی دارد، می توانید به مقالهی دیگری از نوین مارکتینگ که در این راستا برای شما آورده شده است مراجعه نمایید.
برخی از عوامل خارجی مهمی که ممکن است بر راهبرد شما اثر گذار باشند عبارتند از:
اینها فقط چند مورد از عواملی هستند که میتوانند کارایی محتوای شما را دستخوش تغییر کنند. سؤال اساسی این است که چگونه میفهمید که یک یا چند مورد از عوامل فوق بر کار شما تأثیر منفی دارد؟
اگر شاخصهای شما در حال کاهش است، شما با نشانهای واضح برای بررسی استراتژی بازاریابی محتوایی خود مواجه هستید.
جوانا گابروو، استراتژیست محتوا اسکایورد، مثالی از این مورد که برای یکی از مشتریانش روی داده، بیان میکند: یکی از مشتریان او متوجه میشود که مخاطبان مورد نظر کسب و کارش، به شیوهی مورد نظر با محتوای منتشر شده تعامل نمیکنند. بر اساس بررسی جونا، وبلاگ این مشتری «بسیار شخصی بوده و فقط کسب و کارهای کوچک را هدف قرار داده است».
بنا بر نتایج حاصل از تجزیه و تحلیلها، جونا در مییابد که مخاطبان این مشتری بیشتر جذب موضوعات «امن» منتشر شده میشوند، موضوعاتی که شرکت اعتبار زیادی در آنها دارد. در نتیجه، آنها تصمیم میگیرند که دسته بندی خود را روی سه موضوع امن دیگر که با خط تولید محصولاتشان همخوانی دارد، متمرکز کنند. او در اینباره تشریح میکند که: «اساساً ما رویکرد را گستردهتر آغاز کردیم و پس از آن فهمیدیم که هر چه رویکرد محدودتر باشد، مؤثرتر است».
جونا مؤکداً توصیه میکند که وقتی متوجه میشوید که تغییر استراتژی تولید محتوا لازم است، « نگاهی جامع به شیوهی رساندن پیامهایتان و چگونگی تعامل مخاطبانتان با آنها داشته باشید». او توصیه میکند که «به دنبال یافتن چرایی و چگونگی کار باشید و پس از آن راهبرد خود را تغییر دهید. چه محتوایی باید تولید شود، چه موضوعاتی منتشر شوند و چگونه محتوای خود را منتشر کنید».
البته چند روند نسبتاً کم اهمیتتر دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
یکی دیگر از نشانههای نیاز به تغییر و به روز رسانی راهبرد محتوایی شما، مشاهدهی ثبات شاخصها در بازههای دراز مدت، مثلاً سه تا شش ماهه، است.
به عنوان مثال Piktochart را در نظر بگیرید. سال 2015 و زمانی که من به گروه آنها پیوستم، ترافیک وبلاگ آنها حدود 50000 بازدید صفحه در ماه بود. رقمی که البته چندان کم هم نبود! مشکل اصلی این بود که هرچند مطالب وبلاگ و به روز رسانیهای شبکههای اجتماعی با روندی پایدار ادامه پیدا میکرد اما ترافیک سایت تغییری از خود نشان نمیداد و در همان سطح باقی مانده بود.
به عبارت دیگر هرچه سوخت به باک ریخته میشد، موشک شلیک نمیشد! ما نیاز به تغییری در استراتژی تولید محتوا داشتیم که روندمان بهبود یابد.
زمانی که به دنبال یافتن مخاطبان بیشتر هستید، رشد ثابت همواره چیز خوبی است. اگرچه اکثر شرکتهای موفق به دنبال رشد جهشی هستند. اگر نمودارهای شما آهسته ولی پیوسته رشد را نشان میدهند، شما مسیری درست را طی میکنید، هرچند شانس رشد بیشتر همواره برای شما وجود دارد.
چه زمانی تصمیم میگیرید که به سطح بالاتر بروید و فرمولی که جواب داده را تغییر دهید؟ چقدر برای تجربهی چیزهای جدید، بدون در نظر گرفتن تغییر در جلب مشتری و درآمد هزینه میکنید؟
مدیر بخش بازاریابی شرکت Buffer، کیون لی تشریح میکند که «هر وقت که شما چیزی را در دست دارید که جواب میدهد، خطر استفاده از چیزی جدید که ممکن است جوابگو نباشد وجود دارد، چیزی که کاربران دوست نداشته باشند. دربارهی بهترین کانالهای بازاریابی خود فکر کنید. آخرین باری که از آنها استفاده کردهاید چه زمانی بوده است؟»
از بدو شروع به کار شرکت، وبلاگ شرکت Buffer همواره اساس راهبردهای آنها بوده است. با اینکه آنها در روزهای ابتدایی کار رشدی خیره کننده و جهشی را تجربه کردند، اما روند رشد آنها در ادامه کاهش یافت، ولی توسعهی کار هرگز متوقف نشد. آنها با استفاده از دادهها و زمینههای مختلف مشکلات را رفع کرده و به آمار 1.3 میلیون بازدید در ماه دست یافتند.
زمانی که جنبههایی خاص، نتایج مثبت ثابتی را به ارمغان میآورند، سؤال بعدی این است که: چطور تصمیم بگیریم که کدام عنصر در راهبرد محتوایی نیاز به تغییر دارد؟
هنگامی که از فرا رسیدن زمان تغییر برنامهی بازاریابی محتوایی خود مطمئن شدید، برای استفاده از استراتژی تولید محتوای جدید که ثمربخش خواهند بود آماده هستید.
بازاریابی محتوایی موفق در اعداد و ارقام مشخص میشود. در حال حاضر شما استراتژی بازاریابی محتوایی پایداری دارید. همچنین با نگاهی به روشهایی که در گذشته جواب داده است، میتوانید برنامهای را طرح ریزی کنید که برای آینده ثمربخش باشد.
زمینههای کلیدی تغییر استراتژی تولید محتوا را بررسی کنید مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هدف، نوع محتوا، دستههای موضوعی و کانالهای انتشار.
مثل همیشه، بسیار مهم است که رویکردی جامع داشته باشید و شاخصهایی نظیر حجم، تعامل، جذب مشتری و نرخ تبدیل موفق را بررسی کنید. برای مثال، فرض میکنیم محتوای شما ترافیک و تعامل بالایی را به دست میآورد، اما اگر مخاطبان هدف تغییر کنند، این موارد دلیلی کافی برای فروش و کسب درآمد نیست.
آماده بودن ذهن شما برای استفاده از ایدههای جدید برای اعمال در فرآیند و تضمین موفقیت حیاتی است. ممکن است از دیدن اینکه کدام کلمات کلیدی بیشترین نرخ تبدیل را داشتهاند یا آگاهی از تعداد خریدارانی که از یک نوع محتوای خاص کسب کردهاید، شگفت زده بشوید. در نتیجه وقتی دادهها به شما زمینهها و روشهای کسب درآمد را نشان میدهند، باید برای بهبود آنها تلاش کنید.
بسیار مهم است که همه آنچه را که در طول این مدت ساختهاید کنار نگذارید. حتی مواردی که به طور دائم نتایج خوبی نداشتهاند نیز باید در کار شما جایگاهی داشته باشند. مثلاً ممکن است یک دستهی موضوعی شما نسبت به سایر دستهها موفقتر باشد. در این حالت بایستی این دسته را با سرعت فعلی خود پوشش دهید و موضوعات با محبوبیت کمتر را 50 تا 75 درصد کمتر پوشش دهید.
شما نباید هیچ یک از موضوعات خود را فراموش کنید زیرا خطر از دست دادن مخاطبان خاص آن موضوعات وجود دارد، مخاطبانی که به سختی جذب شدهاند. به علاوه، موتورهای جستجو ارزش محتوای معمولی منتشر شده را درک میکنند، این موضوع هم به خودی خود انگیزهای برای سئو است، البته در صورتی که بخواهید رتبهی به دست آمده برای کلمات کلیدی موضوعات با محبوبیت کمتر را حفظ کنید.
این مورد برای انواع محتوا و کانالهای انتشار نیز صادق است. نباید به این دلیل که کارایی یک ویدئو یا محتوای شما در یک شبکه اجتماعی نامناسب بوده، از آن پلتفرم دست بکشید. به جای آن میتوانید میزان کار خود در آن شبکه را کاهش دهید و یا رویکرد تولید محتوای خود را در آن زمینهی خاص تغییر دهید.
به روز رسانی استراتژی تولید محتوا فقط برای محتوای جدید قابل استفاده نیست. به جای شروع از ابتدا، شما میخواهید که محتوا را به روشی نو به دست مخاطبان برسانید. تا به اینجا شما تعداد زیادی محتوای عالی دارید. مرحلهی بعدی این است که با داشتن آنها، چگونه پیش بروید.
با هدف گذاری مجدد محتواهایی که بهترین کارایی را داشتهاند، میتوانید کانالهای بازاریابی جدید را آزمایش کرده و به مخاطبان بیشتری دست یابند. این روش استراتژی کم خطرتری است زیرا محتوای شما همین حالا هم کارایی خود را با مخاطبانی که جذب کرده، ثابت کرده است.
به عنوان مثال، اگر یکی از کتابهای الکترونیک شما مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است، انتشار مجموعهی فصل به فصل آن از طریق اسلاید در Slideshare، با لینک به صفحهی کتاب الکترونیک در اسلاید آخر هر یک از فصول را در نظر بگیرید. شما با کمک Slideshare، برای مطلبی که پیش از این منتشر کردهاید، به گروه جدیدی از مخاطبان دست خواهید یافت. این تلاشی هوشمندانه برای جذب درآمد بالقوه است.
به روشی مشابه، میتوانید همکاری با سایر شرکتها یا انتشاراتهایی که از محتوای تولیدی کسب درآمد میکنند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، همکاری محتوایی میان Fitbit و Men’s Health به نویسندگی کریس کارتر (بازیکن سابق فوتبال امریکایی) برای ورزش حرفهای سنگین همزمان با ثبت تعداد گامها و ضربان قلب انجام شده است که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.
بسته به نوع همکاری، ممکن است سطح کنترل شما بر خلاقیت کار کاهش یابد اما هزینه برای یک همکاری راهبردی بابرنامه، مخاطبان جدیدی را به ارمغان میآورد که توسط همکار شما انگیزش و جذب شدهاند.
موضوعات جدید را تجربه کنید
تا به اینجا من اساساً همهی چیزهایی که برای کار به آن نیاز دارید و زمینههایی که تلاشهای شما برای تغییر استراتژی تولید محتوا باید به آن معطوف شود را گفتهام. اما یک مورد مهم وجود دارد. اگر روند کاهشی شما همچنان ادامه دارد، بایستی محدود کردن تمرکز خود را متوقف کنید؛ چراکه راهبردی محتوایی شما غیر منعطف است و با تغییرات بازار همخوانی ندارد.
به همین دلیل بسیار مهم است که همواره به دنبال فرصتهای جدید باشید. این مورد به این معنی است که به دنبال جذب نظر گروه جمعیتی جدیدی باشید، کانالهای مختلف را امتحان کنید، دستههای جدید را بررسی کنید و ظرفیت فروش خود را افزایش دهید. کاهش منابع مورد استفاده برای موضوعات، انواع محتوا و کانالهای انتشار ناکارآمد میتواند فضایی برای آزمون موارد جدید را فراهم کند.
هیچ یک از این موارد، تیری در تاریکی نیست، بلکه روشی برای جمع آوری داده است. به روشهایی که برای رقبا جواب داده و یا کارزارهایی که در کانال کاری شما موفق بودهاند نگاه کنید و از آنها برای بهبود وضعیت خود ایده بگیرید.
به روز رسانی استراتژی محتوا هیچگاه آسان نیست. اما فعالان بازار همواره باید برای آن آماده باشند و هنگامی که زمان آن فرا میرسد تصمیم بگیرند. حتی اگر انجام ندادن آن آسانتر باشد! بالاخره دنیای محتوا همواره در حال تغییر است و چیزی که امروز جواب میدهد شاید فردا جواب ندهد.
من کور بودم و حالا میتوانم ببینم! زیرا در Google Ads ابزارهایی پیدا کردم که تحولی بسیار عظیم در کارم ایجاد کرده.
خب، ممکن است این موضوع به همین بزرگی نباشد اما این شانس وجود دارد که با استفاده از 3 ابزاری که امروز در مورد آن صحبت میکنیم میتوانند کمپینهای تبلیغ در گوگل (Google Ads) شما را مدیریت کنند و آنرا خیلی آسانتر کند و نتایج را بهبود ببخشد.
اجازه دهید شروع کنیم.
در حالی که گوگل با سخاوتمندی تمام تعدادی از ابزار خود را برای کمک به شما برای طراحی و مدیریت کمپینها ارائه میکند، وقتی زمان برآورد رقابتتان فرا میرسد، ابزار زیادی وجود ندارد و ارزیابی رقابتتان ضروری میشود.
ابزار Auction Insights یکی از معدود ابزاری است که در دسترس است و وقتی به طور منظم بررسی و استفاده شود، میتواند بسیار به شما در تبلیغاتی که استفاده میکنید کمک کند.
اساساً، این ابزار به شما اجازه میدهد کمپینها را با همدیگر مقایسه کنید و به شما نشان دهد که در کجا بهتر عمل کردهاید. همچنین میتواند فرصتهای جدید و بدون استفاده را برای شما به صورت برجسته نشان دهد.
در این ابزار شش KPI برای مقایسه کمپین ها با یکدیگر بر اساس رقبایتان وجود دارد:
در ادامه چند روش که بوسیله آنها ابزار Auction Insights میتواند به شما آگاهی در خصوص کمپین شما بدهد و به شما کمک کند تا مناطقی که باید بهبود یابند را بشناسید و به شما تصویری از مسیر رقابتی تان را میدهد:
توجه: ابزار Auction Insights فقط برای کمپین های Google Search Network and Shopping موجود است. برای کمپین های Shopping، این ابزار از 3 مقیاس فقط استفاده میکند: Impression Share, Outranking Share, Overlap Rate.
شاید این ابزار کم استفادهترین و در عین حال با ارزشترین ابزار در دسترس تبلیغات در گوگل شما باشد و پتانسیل افزایش ROI شما را به طور قابل توجهی دارد.
فقط کافیست به سادگی این ابزار را در Google Ads قرار دهید تا به شما اجازه تست کردن متغیرهای مهمی در تبلیغاتتان مانند موارد زیر را بدهد:
چرا باید از ابزار Drafts & Experiments استفاده کنیم؟
اگر چه منافع زیادی در تستهای موجود در این ابزار وجود دارد، ولی در اینجا ما به دو عدد از با ارزشترین منافع این ابزار میپردازیم:
در اینجا اسکرین شاتی برای بیان قدرت این ابزار وجود دارد.
یک تست برای صفحات فرود جدید نشان میدهد که آنها 500 درصد از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند و 75 درصد نرخ هزینه به تبدیل کمتری را به همراه دارند. با مقایسه این اطلاعات در طول بازه 6 ماهه و یک تجربه اندک مانند این، هزاران بار شما از دردسر نجات پیدا میکنید.
برخی محدودیت های این ابزار که باید به آن توجه کرد عبارتند از:
آماده شروع هستید؟
خوشبختانه، حالا شما آماده اجرای یک آزمایش هستید اما صبر کنید، موارد دیگری نیز وجود دارد. چند راهنما است که باید به خاطر بسپارید:
مقاله مرتبط: 10 ترفند برای به دست آوردن کلیک بیشتر در گوگل ادوردز
به عنوان آخرین ابزار، ما ابزار دیگری را داریم که میتواند به طور جدی حجم کاری شما را بکاهد اما اغلب به عنوان اسکریپت شناخته میشود.
به سادگی اسکریپت را قرار دهید و کدهای جاوا اسکریپت برای کنترل یا خودکارسازی برخی جنبه های کمپین خود طراحی کنید. شما فقط نیاز به دانش ابتدایی کدنویسی جاوا اسکریپت دارید تا بتوانید از پس این کار برآیید و زمانیکه اولین اسکریپت خود را پیاده سای کردید، یک اسکریپت جدید را به کمپین به آسانی اضافه خواهید کرد.
در ادامه به برخی از موارد رایجی که از این ابزار استفاده میشود اشاره شده است:
برای این که یک کمپین موفق گوگل ادوردز داشته باشید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.
آیا تا به حال شده که با طراحان گرافیک بحث کنید و آنها به شما وعده یک طراحی فوق العاده برای طراحی سایت بدهند اما در نهایت یک افتضاح بزرگ برای شما به بار بیاورند؟
حتی اگر شما یک متخصص نباشید باز هم میتوانید فرق بین بد و خوب را تشخیص دهید. همچنین میتوانید خوب تشخیص دهید که چه وقت مورد سواستفاده قرار گرفتهاید.
زمانی که انتظار داشتید وبسایتتان، در فضای آنلاین، شما را به موفقیت برساند اما در نهایت چیزی که به دست آوردهاید حتی ارزش پیکسلهای مورد استفاده برای نمایشش را نداشته است. بدتر از همه این است که باید از اول شروع کنید در حالی که ماهها از زمان و مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست دادهاید و به اعتبار کاری خود لطمه زدهاید و کلی هم دردسر به خاطر آن تحمل کردهاید و در این شرایط باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.
این وضعیت در واقع به وحشتناکی یک کابوس است که دوست نداریم دوباره برایمان تکرار شود در ادامه تعدادی از رازهایی که طراحان گرافیک وبسایتها به شما نمیگویند را برایتان بازگو میکنیم. رازهایی که دانستن آنها باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما میشود.
شما دوست دارید که وبسایتتان عالی به نظر برسد و جلوههای بصری زیبا برای بیننده ایجاد نماید اما ظاهر زیبا همیشه فروش بالا برای شما به همراه ندارد. در حالی که راهنمایی کاربران ممکن است بتواند اینکار را انجام دهد.
وبسایت شما باید کار یک راهنما را انجام دهد و تجارت شما را به بازدید کنندگان بشناساند و به آنها خوشآمدگویی کند و قسمتهای مختلف را به آنها معرفی کرده و تمامی موارد مورد علاقه آنها را قبل از اینکه سایت را ترک کنند، به آنها ارائه دهد. درست مانند یک راهنما، وبسایت باید بتواند راهنمایی درست برای رساندن بازدیدکنندگان به نقطه مورد علاقهشان و همچنین جایی که شما علاقه دارید بروند را ارائه دهد.
نه من ابدا چنین ادعایی نکردم. اگر شما بتوانید وب سایتی داشته باشید که هم زیبا باشد و هم نتایج مطلوب را به دست آورد بسیار عالی است، اما اگر شما مجبور شوید بین این دو یکی را برگزینید، بهتر است که به دنبال نتایج مطلوب باشید. بردن جوایز در زمینه طراحی خیلی خوب است ولی با آنها نمیتوان صورتحسابها را پرداخت کرد و این مشکلی است که طراحان گرافیک آن را حل نمیکنند.
فرض کنید که در موقعیتی قرار گرفتهاید که بخواهید برای جنس مخالف جذابتر به نظر برسید. در این حال اگر از یک آرایشگر کمک بخواهید یک مدل موی جدید را پیشنهاد میکند و پیشنهاد یک گریمور یک قیافه جدید است و اگر از مربی موفقیت سوال کنید… خودتان باقی ماجرا را میدانید. بنابراین اگر از طراحان گرافیک بخواهید سایت شما را ارتقا دهند چه اتفاقی میافتد؟ دقیقا درست فکر کردهاید. یک طراحی جدید انتظاری شما را میکشد.
به خاطر داشته باشید که طراحی سایت شما بخشی از تصویری بزرگتر است. اگر پیام شما اشتباه باشد یا به یک بازبینی کپی رایت نیاز داشته باشد چه؟ اگر برند تجاری شما در مسیر اشتباهی قدم بردارد چه؟ یا اگر استراتژی تجاری شما نقطه ضعفهایی داشته باشد چه. یا اگر مشکلاتی در ارتباط با تولیدات و سرویسهای خود داشته باشید؟
در این شرایط نمیتوانید از پس هزینه مشاوره با 12 متخصص برآید چون بعد از آن نیاز دارید تمام اجزای تجارت خود را بازبینی نمایید. به جای آن از یک مشاور ارشد کمک بخواهید که زمینههای مختلفی از وبسایت شما را بررسی کرده و نقاط مشکل دار را مشخص نمایند.
این دسته از متخصصان تمامی مراحل اجرا را میشناسند و میدانند هر یک از آنها چطور کار میکنند و چه نقشی در معادله کلی بازی دارند. در این شرایط ممکن است بدانید طراحان گرافیک سایت شما هیچ نقصی ندارند و برای مثال تنها با تغییر روش بازاریابی مشکل شما حل میشود. به همین راحتی!
طراحان گرافیک و دیگر ارگانهای خدمات رسان به سایت شما همیشه میگویند شما متناسب با هزینهای که پرداخت میکنید خدمات به دست میآورید. گاهی هم این مطلب درست است، اما قطعا درست نیست که شما تمام پسانداز زندگی خود را برای طراحان گرافیک سایت خود در ازای طرحی خوب هزینه کنید. طراحان گرافیک زیادی وجود دارند که ممکن است بخواهند از غفلت شما استفاده کرده و به نفع خود هزینههای زیادی را به شما تحمیل کنند.
برای این کار ممکن است سعی کنند شما را با اصطلاحات فنی و برنامه نویسی عجیب و غریب گول بزنند. در این شرایط تسلیم نشوید و محدوده بودجه خود را مشخص کرده و طراحانی بیابید که بتوانند با همین بودجه برای شما کار کنند و بتوانند با سبکی که شما برای سایت تجاری خود مدنظر دارید کنار بیایند.
سایتهای مشابه را ببینید و طراحان گرافیک آنها را پیدا کنید. نظرات افراد را راجع به طراحی آنها بخوانید به این ترتیب میتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.
بسیاری از صاحبان سایتها در این مورد سرشان کلاه میرود. به دلیل اینکه در طراحی گرافیک و توسعه سایت معمولا یکبار برای همیشه هزینه میشود بعضی طراحان گرافیک به شکلی غیر اخلاقی سعی دارند به روشهای مختلف هر ماه هزینههایی را به مشتریان تحمیل کنند.
هزینههای زیادی مثلا برای سرویس میزبانی وب که معمولا غیرضروری است. در حالی که شما این روزها حداکثر نیازمند پرداخت 5 دلار در ماه برای این کارید. پس چرا هزینه بیشتری پرداخت کنید؟ یا مثلا هزینه نگهداری برای انجام بروزرسانیهایی که هر از گاهی انجام میشود.
وقتی افرادی هزینه زیادی برای نگهداری سایت از شما طلب میکنند از آنها بخواهید که بابت چه مواردی این هزینهها را طلب میکنند و با انجام یک جستجو در گوگل میتوانید بفهمید که سرویسهای ارائه شده آنها چقدر ساده و کم هزینه است. به هر حال اگر تمایلی ندارید خودتان نگهداری از سایتتان را بر عهده بگیرید آن را به کسی بسپارید که برای انجام کارهای ساده و پیش پا افتاده شما را متحمل هزینههای کلان نکنند.
درست است که این روزها برای موفق بودن باید متمایز بود متفاوت به نظر رسید. اما مشکل از جایی شروع میشود که بعضی طراحان گرافیک در این کار بسیار زیاده روی میکنند و سایتی آنچنان متمایز برای شما طراحی میکنند که تمام قواعد جاری را به شکل ناخوشایندی زیر پا میگذارد و سایت عجیب و غریب شما تبدیل به تجربه گیج کنندهای برای بازدید کنندگان میشود.
طراحان گرافیک سایت باید سایت را به گونهای طراحی کنند که با قواعد و استانداردهای کاربردی وب همخوانی داشته باشد زیرا این قواعد چگونگی گشت و گذار ساده و سریع در سایت را مشخص میکنند. در صورت تخطی از این قواعد بازدیدکنندگان را گیج خواهید کرد. برای مثال همه کاربران میدانند که بخش RSS و یا درخواست ارسال ایمیل در قسمت بالا و راست سایت، لوگوها معمولا در بالا و سمت چپ و نوارهای گشت و گذار زیر قسمتهای header سایت، قرار میگیرند.
اگر از پایبندی به این قواعد اجتناب کنید، تجربه راه رفتن در یک دنیای بیگانه را برای بازدیدکنندگان رقم خواهید زد که در آن هیچ چیز سر جای خودش نیست و یا سمت و سوی درستی نداشته و گیج کننده است. در نهایت چه اتفاقی میافتد؟ بازدیدکنندگان سایت آن را ترک میکنند و سایت شما به دلیل منحصر به فرد بودن مهجور و ناکارآمد میشود.
همه طراحان گرافیک دارای مهارت ایجاد هویتهای برندگونه نیستند. ممکن است طراحان گرافیک ماهری باشند و بتوانند هویت برند شما را انعکاس دهند اما اگر اطلاعات حیاتی به صورت کامل به آنها منتقل نشده باشد آنها فرضیات خود را به کار خواهند گرفت.
مثلا اینکه بازار هدف شما چیست و چه چیزی برای مشتریان شما جذاب به نظر میرسد و یا اینکه ارزشهای تجاری و پیامهای بازاریابی شما چیست. آنها فرضیاتی راجع به این مفهوم و همچنین شخصیت مشتریانی که با شما کار میکنند و یا از شما خرید میکند خواهد داشت.
به همین دلیل بهتر است قبل از سپردن کار به یک طراح سایت با یک کارشناس برندسازی مشورت کنید که بتواند هویت برندی شما را تعریف و به طراحان گرافیک شما منتقل نماید و یا از ابتدا با طراحان گرافیکی وارد کارشوید که آشنا به برندسازی باشند و بتوانند سایتی طراحی کنند که بتواند هویت برندی شما را منتقل نماید. در غیر این موارد شما افراد نامناسبی را به کار گرفتهاید و پول خود را به هدر دادهاید.
طراحی سایت خوب، فقط داشتن یک طراحی با ظاهر زیبا با محتویات مجذوب کننده نیست. راز اصلی در روانشناسی و رفتارشناسی کاربران است.
طراحان گرافیک خوب باید روانشناسی رنگها را بداند و ارتباطی را که افراد با سایه روشنها و تن رنگها برقرار میکنند بشناسد. باید بداند چه تصاویری برای افراد جذاب است و چه دسته افرادی مجذوب این تصاویر میشوند و چه چیزهایی بیشتر توجه آنها را جلب میکند. باید به خوبی بداند که در ذهن افراد وقتی که از سایتها و از جمله سایت شما بازدید میکنند چه میگذرد؟
باید تصمیم بگیرد که منحنیهای صاف بهتر هستند یا دایرههای متحدالمرکز یا رنگ آبی IBM یا قرمز تیره؟ چه چیزهایی افرادی را به سمت راست و چه چیزی به سمت چپ متمایل میکند؟ یا اینکه سایت کاربران را در چه وضعیت احساسی قرار میدهد. اینکه آیا طراحی باید مدرن و ساده ، رنگارنگ و شلوغ و یا ساده و آرامبخش باشد؟
طراحان گرافیک خوب همه این موارد و بسیاری چیزهای دیگر را میدانند. آنها به خوبی واقفاند که باید بتوانند روی وضعیت روانی ذهن بازدید کنندگان و تصویر دریافتی آنها از تجارت شما، اثر بگذارند. هر چقدر که بیشتر بتوانند راجع به رفتار افراد و چگونگی عملکرد و واکنش آنها نسبت به المانهای مختلف بدانند، بهتر میتوانند استراتژیهای موثر در سایت شما پیاده سازی نمایند. طراحی را اجرا کنند که توجهها را جلب نموده و آنها را علاقمند نماید و در نهایت منجر به افزایش فروش ما شود.
مقاله پیش رو راهنمایی است برای کسانی که میخواهند شرکت، وبسایت یا کسب و کار خود را وارد تبلیغات در گوگل کنند. تبلیغات در گوگل یا Google AdWords سرویسی است که شما با پرداخت مبالغی میتوانید وبسایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید. تبلیغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از کلیک ppc است. یعنی زمانی از شما هزینه دریافت میشود که روی تبلیغات شما کلیک بشود. اما نحوه شروع این تبلیغات بسیار مهم است و برای این که هزینه شما هدر نرود، نیاز است آموزشهای خاصی را دریافت کنید. نوین مارکتینگ با تجربه بسیار مهم خود به عنوان اولین شرکت انجام دهنده تبلیغات در گوگل ایران در این مقاله به دنبال راهنمایی جامع شماست.
در این مقاله شما این عناوینی را مطالعه میکنید:
محیط خشن Google AdWords، چه برای بنیانگذاران شرکتهای بزرگی مانند KIA و TOYOTA، چه برای کسانی که در منزل کار انجام میدهند، میتواند مانند یک دام باشد. اصلا از کجا میتوان شروع کرد؟ آیا برای مدیریت کمپینها باید کسی را استخدام کرد، و یا اینکه ابتدای کار را باید به دست کارآموزان سپرد؟
هرکاری هم که انجام دهید، باز هم احساس میکنید انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبلیغات برای کسب و کارتان در اولین بار میتواند بسیار استرسزا باشد.
اما شما یک جهش بزرگ پیش رو دارید و باید خودتان را برای اینکار تشویق کنید. با استفاده از راهنماییها این مقاله میتوانید پیشرفت خودتان را شروع کنید. گوگل خود برخی از کارها را به نسبت ساده کرده است، اما همه کارها هم ساده نیست. نکتههای ظریف و مهمی وجود دارد که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید و اگر یکی از نکات را نادیده بگیرید هزینهها چند برابر خواهد شد.
اگر کسب و کار خود را تازه شروع کردهاید، فهمیدن اینکه چه کسی باید کمپین تبلیغ در گوگل شما را مدیریت کند و اینکه اول باید چه کار کرد، چالش برانگیز است. وقتی برای اولین بار کار با Google AdWords را شروع کردم، در یک شرکت کوچک استخدام شده بودم که عملا بودجه لازم برای کار بازاریابی تمام وقت را نداشتند، کار اصلی من مربوط به بخش خدمات مشتریان بود و در کنارش باید حواسم به تبلیغات در گوگل نیز میبود و کار تجزیه و تحلیل آن را هم انجام میدادم. من این امکان را پیدا کردم که در حین کار کردن یاد بگیرم و تجربیات بسیار ارزشمندی را کسب کنم.
احتمالا دوروبرتان کسانی هستند که به طور تمام وقت به این کار مشغولاند. اصلا لزومی ندارد رشته تحصیلیشان بازاریابی و یا MBA باشد. رشته من جامعهشناسی است، و به نظر من، زمینههای مشابه مانند روانشناسی که درک درستی از رفتار انسان ارائه میکنند برای موفقیت در بازاریابی به وسیله تبلیغات در گوگل کاملا مناسباند.
چه کس دیگری مناسب اینکار است؟ مدیریت هزینههای تبلیغات در گوگل باید تحلیلی و خلاق باشند؛ تاکتیکها را یاد بگیرد؛ در آنها تبحر پیدا کند؛ با استراتژی عمل کند، و تصمیمات کاری بگیرند. به دنبال کسی باشد که واقعا به بازاریابی علاقه دارد و با انجام دو کار همزمان یعنی اضافه شدن مدیریت تبلیغات در گوگل به وظایف فعلیاش مشکلی نداشته باشد. این شخص به احتمال زیاد با مشتریها در تماس خواهد بود و احتمالا باید در بخش خدمات به مشتریان و یا فروش مشغول باشد و مهارتهای نوشتن خلاق و ریاضی قوی باید داشته باشد.
احساس میکنید باید کار را تخصصی تر کنید؟ از افرادی بخواهید یک ارزیابی مانند تست شخصیت را انجام دهند تا ببینید تیمتان چطور فکر میکنند.
شرکتهای بزرگ و دیگر استارت آپها، ابتدا سراغ اتوماسیون و بازاریابی میروند و همه این چیزهای شگفتانگیز را فراهم میکنند. گردش کار مبتنی بر قانونی که حرکت مشتری بالقوه به سمت فروش را رسیدگی میکند، جالبترین چیزی است که در حال حاضر برای بازاریابان وجود دارد.
اما شما هم اساسا میتوانید همین کار را از منظر تبلیغات انجام دهید. این جا است که باید به بازاریابی مجدد فکر کنید.
در گوگل، بازاریابی مجدد Remarketing فوقالعاده است. شما فقط به ازای هر کلیک پرداخت میکنید، پس وقتی تبلیغات بازاریابی مجدد را به افرادی نشان میدهید که تصمیم خودشان را گرفتهاند و در حال حاضر یک مشتری بالقوهاند، به طور معمول دیگر دوباره کلیک نمیکنند. در حالی که شما به صورت رایگان همچنان نتیجه میگیرید. این روش فوقالعاده مقرون به صرفه است. از تبلیغات به عنوان یک یادآوری مکرر برای کسانی استفاده میکنید که در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و دیگر باید وارد مراحل بعدی با آنها شوید.
این روش خیلی جذابتر و پربازدیدتر از آن زمانی است که وبسایتی معروف در صفحات خود اشارهای به سایت شما کند و گهگاهی برای شما مخاطب بفرستد.
اولین کاری که در تبلیغات در گوگل باید انجام دهید، راه اندازی بازاریابی مجدد است. پس از فعال کردن بازاریابی مجدد در Google Analytics، یک کوکی پیش فرضی خواهید داشت که میتواند هر کسی که برای بازدید از وبسایت شما اقدام کند آن را ذخیره کند و آن را جذب کنید. اگر ترافیک وب شما محدود است، مثلا زیر ۲۵۰۰ در هر ماه، فعلا میتواند به دادتان برسد. اما باید به دنبال نقاط مختلفی در وب سایت خود باشید که سطح علاقه بازدید کننده را به شما نشان دهد.
سادهترین راه برای جذب مخاطب در آغاز کار این است که اساس کار را بر پایه لینک مقصد بگذارید؛ اگر مردم در صفحه “تشکر از شما” اقدامی انجام میدهند، کار بسیار آسان میشود. این مخاطبان را در صفحاتی وارد کنید که شامل قیمت گذاری، تشکر و یا غیرهاند.
کاملا مطمئنم وقتی تبلیغات در گوگل را شروع کردم در مدیریت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درک بهتری از تاکتیکهای مربوط به تعدادی از کارهای خاص، کپی آگهی آزمایش و پژوهش کلمات کلیدی و… را پیدا کردم. توانستم بر روی چند اصل تمرکز کنم و در آنها بهتر شوم.
گام بعدی این بود که استراتژیک عمل کنم. متوجه شدم که برای بازگشت هزینههای تبلیغات در گوگل بهتر بود به جای جستجوی عبارات بیکیفیت از ابزارهای گوگل استفاده شود و به این ترتیب بودجه را به آن سمت معطوف کردم.
اگر در یک تجارت بسیار رقابتی هستید، خیلی مضحک است که به دنبال هزینه بالا به ازای کلیک باشید. اگر هزینه هر کلیک شما ۵ دلار و درصد خرید به کلیک شما نیز پایین باشد، با عرض شرمندگی باید به اطلاع برسانم که این میزان هزینه به ازای هر کلیک اصلا فایدهای ندارد.
دائما از نرخ تبدیل تبلیغات خود و هزینه هر کلیک آگاه باشید. این دو، معیارهایی هستند که هر چیزی که باید بدانید را به شما میگویند. من قبلا به کار بردن این روش برای پژوهش کلمات کلیدی را توصیه کردهام، اما حالا بیشتر در مورد آن و اینکه چطور میتوانید از آن برای راهاندازی کار خود استفاده کنید توضیح میدهم.
[ در نوین مارکتینگ مقاله ای با عنوان 10 ترفند برای به دست آوردن کلیک بیشتر در گوگل ادوردز منتشر شده است مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد ]
ابتدا مطمئن شوید که گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز را با هم لینک کردهاید. این به شما نشان میدهد که کجاها رتبه گرفتهاید و کلمات کلیدی ارگانیکتان چه اثری داشتهاند.
به دنبال کلماتی باشید که در حال حاضر در رتبه بندی ارگانیک رتبه بالایی نگرفتهاند. آنها را به کمپینهای تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. اگر بودجهتان محدود است، استفاده از ادوردز برای پر کردن شکافهایی که در آن ترافیک ارگانیک ندارید، هوشمندانه است.
اگر باید همه چیز را از اول شروع کنید، فهرستی از کلمات کلیدی که میخواهید برایشان رتبه ارگانیک بگیرید تهیه کنید و آنها را به کمپین خود اضافه کنید. از بودجه کم شروع کنید و به آرامی پیش بروید تا زمانی که نتیجه بگیرید. قابلیت انطباق کلمات کلیدی شما باید بسیار گسترده باشد، به طوری که تقریبا در هر نوع جستجویی، در صفحه نتایج نشان داده شوند. شما میتوانید این فیلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببینید.
توجه کردن به عبارات و جملات طولانی که مردم برای جستجو استفاده میکنند به شما درک بهتری از کلمات کلیدی که باید استفاده کنید میدهد. از طرف دیگر، وقتی به آرامی و دائمی کلمات کلیدی را افزایش دهید و برای دریافت کلیک سریع تلاش بیش از حد نکنید، میتوانید ایده بگیرید که برای ارتقا موقعیت تبلیغات در گوگل خود، برای چه کلمات کلیدی باید هزینه کنید.
میزان نمایش سایت در صفحه نتایج پایین است؟ از کلمات کلیدی که در فهرست خود داشتید استفاده کنید و یا کلمات کلیدی را بنویسید که فکر میکنید کسبوکارتان را بهتر توصیف میکنند.
کلمات کلیدی را طوری اضافه کنید که انطباق بالایی داشته باشند. یعنی هیچ چیز دیگری به آنها اضافه نکنید مثلا کلمات کلیدی را در علامت نقل قول ( ” “) یا براکت([ ]) قرار ندهید.
از یک پیشنهاد کم برای مزایده گوگل شروع کنید، و کم کم آن را افزایش دهید تا زمانی که در موقعیت آگهی ۴ تا ۶ قرار بگیرید و در صفحه نتایج نمایش داده شوید.
به بخش search terms کلمات کلیدی خودتان در AdWords سر بزنید و جستجوهای خاصی که کاربرانتان انجام میدهند را ببینید.
نرخ تبدیل متوسط شما برای تمام ترافیک جذب شده از طریق تبلیغات در گوگل چقدر است؟ کلیک به ازای خرید هدف شما چیست؟ از این دو استفاده کنید تا تصمیم بگیرید چه کلمات کلیدی را باید اول در تبلیغات در گوگل خود بگنجانید.
پیدا کردن فرد مناسب برای مدیریت کمپینهایتان، راهاندازی بازاریابی مجدد و بررسی عمیق کلمات کلیدی و میزان هزینه آنها، وقتگیر است، اما موقعیت شما را برای شروع ارتقا میدهد.
اگر تجربه اولتان موفقیت آمیز بود، تأمل نکنید و بر هزینههای کلیک و به طور کلی تبلیغ در گوگل بیشتر تأکید کنید، میتوانید به سرعت با استفاده از ترافیک پولی، به پیشرفتتان سرعت ببخشید. به تجربه فهیمدهام، که برنامهریزی مدیریت رسانههای پولی مانند تبلیغات در گوگل، چیزی شبیه به یک منحنی بل خواهد شد.
نمودار بل
ابتدا هزینه کمی برای تبلیغ صرف کنید و کار را به کارمندان خودتان بسپارید و یا از یک فریلنسر استفاده کنید. همانطور که دارید به پیشرفت خود سرعت میبخشید، لازم خواهد شد کارمندی که کار را انجام میداد حالا ۵۰ درصد یا بیشتر وقت خود را صرف تبلیغات در گوگل کند، سپس شاید لازم باشد که این کار، به کار تمام وقت وی تبدیل شود و یا مجبور به کمک گرفتن از یک آژانس تبلیغاتی شوید.
[ در نوین مارکتینگ مقاله ای با عنوان جستجوی واکنشگرا فرمت جدید گوگل و یک خبر مهم برای سایتهای ایرانی به روز ترین تغییرات گوگل ادوردرز را برای شما توضیح می دهد لطفا این مقاله را مطالعه کنید ]
در برخی موارد، خیلی کارآمد نیست که یک آژانس مدیریت کمپینهای شما را برعهده بگیرد، و باید به این فکر کنید که مدیریت کمپینهایتان را به داخل شرکت خودتان برگردانید. البته آژانسهای همکار گوگل میتوانند در مدیریت کمپینهای شما را فوقالعاده موفق عمل کنند، به خصوص اگر شخصی از داخل شرکت شما بتواند با آنها صحبت کند و بفهمد چه چیزی در جریان است.
استراتژیها هرگز نباید به طور کامل خارج از شرکت انجام شوند. شما حتما باید همیشه کسی را داخل شرکت داشته باشید که به طور همزمان همراه با آن آژانس تبلیغات در گوگل شما استراتژی را دنبال کند.
همین الان اینکار را انجام دهید. بازاریابی مجدد گوگل را راه اندازی کنید و پیش مردمی که به سایت شما میآیند برگردید و به آنها یادآوری کنید که حضور شما همیشگی است.
از تبلیغات در گوگل به عنوان راهی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت فعلیتان استفاده کنید، نه نجات کسب و کار و یا تولید محصول بهتر. اکنون در راهی قرار دارید که میتواند مسیر کسب و کار شما را تغییر دهید. پس به پیش بروید.
امیدوارم با ترجمه این مقاله مفید به رشد تجارت شما در فضای مجازی کمک شایانی کرده باشم.
آیا به دنبال این هستید که درآمد آنلاین داشته باشید؟ آیا میخواهید یک کار نیمه وقت آنلاین داشته باشید و قبوض خود را از طریق درآمد حاصل از آن پرداخت کنید؟ اگر در مورد اینکه مردم چطور از طریق آنلاین پول در میآوردند تحقیق کرده باشید، مطمئنا نام گوگل ادسنس Google AdSense را چندین بار شنیدهاید.
این مقاله است که در آن ما تمام راز و رمز پول درآوردن با Google AdSense را توضیح می دهیم اما یک پیشنهاد ویژهای هم برای شما داریم . این واقعیتی است که پول درآوردن از اینترنت یک راه نسبتا پیچیده است، اما این پیچیدگی وقتی بیشتر میشود که شما اصول قواعد کسب و کار آنلاین را بلد نباشید. نوین مارکتینگ با تمام وجود به دنبال آن است که راه رسم و قواعد پول درآوردن از اینترنت را به شما بیاموزد برای همین پیشنهاد ویژه ما این است که سلسله مقالات نوین مارکتینگ درباره دیجیتال مارکتینگ را حتما بخوانید این مقالات راز و رمز بازار آنلاین را به شما میآموزد.
باید بدانید که زندگیتان از حالا به بعد دستخوش تغییر شده است. این روزها کار کردن به صورت آنلاین تبدیل به یک شیوۀ زندگی شده حقیقت جالب این است که کاربران بی شماری، از طریق درآمد آنلاین گذران زندگی میکنند.
Google AdSense راهنمایی برای تازه کارانی مثل شماست که میخواهند کاری نیمه وقت داشته باشند و از طریق گوگل ادسنس پول دربیاورند. این متن راهنمایی برای شماست و در پایان این راهنمایی، شما اطلاعات لازم را دارید و میتوانید برای کسب درآمد سریع از طریق این سرویس گوگل اقدام کنید. بنابراین از بخش مقدمه و معرفی میگذریم تا سریعتر ببینیم مردم چطور از طریق AdSense پول در میآورند و شما چهکاری باید انجام دهید.
Google AdSense یک سرویس رایگان است که گوگل آن را برای ناشران ارائه کرده است تا از طریق محتوای وب سایت خود کسب درآمد کنند. ناشر میتواند هر کسی باشد که یک وبلاگ، وب سایت، کانال یوتیوب یا دیگر مالکیتهای مجاز آنلاین دارد. همیشه محبوبترین راه برای کسب و درآمد از طریق محتوا بوده است و برای کسانی که میخواهند از طریق آنلاین پول درآورند نقش پلۀ اول را دارد.
دلیل محبوبیت Google AdSense راحتی استفاده از آن است و اینکه بعد از تنظیمات اولیه تنها کاری که باید بکنید این است که تکیه دهید و ببینید پول وارد حسابتان میشود. علاوه بر این، پرداختها در همان لحظه انجام میشود و لازم نیست نگران این باشید که سرتان کلاه برود.
البته باید بگوییم که گوگل ادسنس نسبت به دیگر روش های پول درآوردن در اینترنت کمی دردسر دارد اگر دوست دارید با روش های بی دردسرتری در اینترنت آشنا شوید لطفا مقاله ” چگونه راحت پول در بیاوریم ” را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید می تواند برای شما بسیار مفید باشد
شروع کار با Google AdSense راحت است و شما تنها نیاز به یک وب سایت یا کانال یوتیوب دارید تا حساب گوگل ادسنس تان را راه اندازی کنید. وقتی یک حساب ساختید تنها کار این است که یک آگهی بسازید که فرایند راحتی دارد و از طریق پلاگین رایگان، کد Google AdSense را روی وبلاگتان بگذارید، و گوگل ادسنس به صورت خودکار آگهی را نشان میدهد.
حال وقتی یک کاربر بر روی آن آگهی کلیک کند، شما از طریق آن پول میگیرید. بعد از این، هدف شما باید این باشد که ترافیک بیشتری به دست بیاورید، چرا که هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، پول بیشتری گیرتان خواهد آمد.
اگر فکر میکنید که کار راحتی است و میتوانید از دوستان و خانوادهتان بخواهید بر روی آگهیهای گوگل ادسنس کلیک کنند، صمیمانه پیشنهاد میکنم چنین کاری نکنید. Google AdSense یک شبکه تبلیغاتی با کیفیت است. درست است که عضویت در آن رایگان است اما سطح کیفیت در آن بسیار بالاست و چنین کارهایی باعث میشود حساب گوگل ادسنس تان غیر فعال شود.
کارهای ممنوع در گوگل ادسنس عبارت اند از :
وقتی حسابتان غیر فعال شود، بازگشت دوباره آن خیلی سخت خواهد بود.
این بیشترین سوالی است که تازه کارها میپرسند کاربرهایی هستند که از طریق Google AdSense روزانه هزاران دلار درآمد دارند. راههای زیادی برای بیشتر کردن درآمد گوگل ادسنس وجود دارد اما پیش از آن که شما به فکر درآمد باشید باید مالکیت وبسایت خود را برای فعال کردن گوگل ادسنس اثبات کنید. ما ترجیح میدهیم این اول به این موضوع بپردازیم و در مقاله دیگری راههای بیشتر کردن درآمد از طریق گوگل ادسنس را توضیح دهیم.
برای اینکه بخواهید یک حساب AdSense درست کنید، باید ابتدا مالکیت مجازی داشته باشد. حال این مالکیت مجازی میتواند مالکیت یک وبلاگ یا وب سایت یا هر چیزی دیگری باشد که از نظر گوگل مجاز شمرده میشود. بسته به سطح دانشتان، میتوانید رایگان اینکار را انجام دهید، و یا اگر از قبل میدانید، کار به صورت آنلاین چطور است، کمی هزینه کنید و کار آن را به طراحان وب سایت بسپارید یا یک وبلاگ وردپرس درست کنید که البته هوشمندانهترین و حرفهایترین راه کسب مالکیت مجازی است.
من این روش را به کسانی پیشنهاد میکنم که یا تا حدی تجربه کار به صورت آنلاین را دارند و یا میدانند کار به صورت آنلاین چطور است. بیش از ۲۲% از وب سایتهای جهان توسط وردپرس طراحی شدهاند و بهترین پلت فورم وبلاگی است که همیشه وجود داشته است.
ایده داشتن نام دامنه و هاستیگ هیجان انگیز است و در ابتدا چالش برانگیز به نظر میرسد، اما وردپرس اینکار را برای کسانی که هیچ تجربه ای در زمینه شروع کار آنلاین ندارند، راحت کرده است.
پس همین امروز یک سایت وردپرسی بسازید دراین راه میتوانید از خدمات طراحی سایت نوین مارکتینگ کمک بگیرید ما در کنار شما هستیم.